•
•
•

حسد

13 منشورات
Blueberry_19648
Blueberry_19648🇪🇬•مُرهقمُرهق

مجهد بطريقة غبية تعبان نفسيا وكاره الحياة نفسها معرفش انا ليه عايش اصلا وليه لسه ما انهيتش حياتي الناس بتتجوز وتعيش وتفرح وانا مرمي هنا بكتب ف ابليكيشن عشان مش قادر أتكلم مع الناس وكل واحد فيه اللي مكفيه كاره كل حاجه ومهزوم اوي يا بخت اللي كانت خطيبتي اهي عايشة ومبسوطة وصور وحوارات واتخطبت برغم انها كانت خاينة الا اني بحسدها اوي ليها أهل بيحبوها وناس بتحبها وخطيب بيحبها وانا هنا متدمر نفسيا وخسران كل حاجه انا عارف ان كلامي يبان طفولي وعبيط ومريض ممكن بس انا بحسدها والله ع اللي هي فيه او مش بحسدها قد ما انا حاسس بشفقة ع نفسي والشفقة دي اوسخ حاجه بحس بيها عشان اسوأ شعور بحس بيه أخره مشاعري بتولع لأني بوردرلاين بوردرزفت وقرف انسان مشاعره مضروبة ف الف طول الوقت ف لك ان تتخيل بقي الحسرة اللي انا فيها دلوقتي والزعل اللي انا فيه مش عارف اقول ايه والله غير ربنا يفرجها من عنده

3
Strawberry_19259
Strawberry_19259🇪🇬•متعبمتعب

"بحس إني دايمًا محتاجة الحاجة اللي عند الشباب اللي بشوف دايمًا هما في على آخرهم خالص بسأل نفسي ليه مش عليا؟! أنا دي حاجة بتمناها من كل قلبي. الحليب دايمًا اللي بيقع على الأرض بيكون نصيبي يكون فيها."

30
Strawberry_19259
Strawberry_19259🇪🇬•متعبمتعب

"بحس إني دايمًا محتاجة الحاجة اللي عند الشباب اللي بشوف دايمًا هما في قمة على آخرهم بسأل نفسي ليه مش عليا؟! أنا دي حاجة بتمناها من كل قلبي، الحليب دايمًا اللي بيقع على الأرض بيكون نصيبي يكون فيا.

40
Tofu_4382
Tofu_4382🇪🇬•متعبمتعب

في واحدة قريبتي حسدتني معرفش عرفت من فين اني حامل انا معايا ولد لسة عنده سنة ف هي عرفت اني حامل قالتلي انتي اي ورا بعض ورا بعض قاعدة تخلفي اصبري شوية علي نفسك من يومها وانا هموت من التعب وانا وجوزي اتخانقنا يجي ٥٠ مرة وسيبتله البيت ومشيت ومعرفش لي ممكن حد يأذي حد كدا لي ميقولوش كلمة ماشاءالله ليه بيحبو الاذي ل غيرهم انا بحكي معاكم هنا علشان انا معنديش صحاب ومليش حد افضفض معاه

19
Marshmallow_4065
Marshmallow_4065🇪🇬•خجلانخجلان

مش عارفه اللي هقوله دا ينفع ولا لأ بس.. ساعات بحسد الناس اللي كبتها النفسي بيطلع لبره علي اي صوره مش هنختلف بس المهم بيطلع مابقتش عارفه مين الاقوي أو خليني اقول الاحسن اللي بيكون معبي جواه ويطلع يواجه الناس بابتسامه ولا اللي ياعيني من كتر الوجع مقدرش يكتم اكتر من كدا فنفجر ولا اللي لا فإيده ينفجر ولا حتي فإيده يبتسم دا حالي حالياً بس لو هتمني امنيه واحده وتتحقق دلوقتي فهي اني امشي من هنا

3
Cookies_9342
Cookies_9342🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب

احساس وحش اوي اما تكتشف ان صحابك واقرب ناس بالنسبالك بيكرهوا يشوفوك مبسوط بيكرهوا نجاحك وكانو معاك وقت ضعفك مش عشان جدعان لكن حابين يحسوا بالأفضليه عليك. بيستكترو الكلمة الحلوة في حقك قدامك او من وراك بيحاولو يطلعوا فيك عيوب عشان يرضوا ضميرهم انك مش حد ناجح ثقتك في نفسك بيكرهوها نفسهم يشوفوك فاشل زي زمان عشان يطبطبوا عليك و يحسوا انهم احسن منك بقيتبترعب من فكرة الصحاب نادر في الزمن دا حد يحبك لله ويحبلك الخير عشان بيحبك ودا المفروض الطبيعي الحسد والغل وامراض القلوب فرتكتهم ربنا يعيننا

0
Tofu_14216
Tofu_14216🇪🇬•خجولخجول

ساعات كتير اوي لما ببص لصحابي الاهاليهم بيسمحو ليهم يحطو حرفيا full makeup وهم خارجين ويبنوا شعرهم وعادي وبيصاحبوا ويرطبتوا عادي لما ببصلهم بحس انهم في الظاهر مرفهين ومقابل الرفهيه دي كلها ربنا سلب منهم حاجات كتير وان دي ذنوب بتأثر علي قلب وحياه الواحد بقول الحمدلله ان ربنا حرفيا رزقني هم بيحلموا بيها زي حاجات كتيره بجد حرفيا انا بالنسبه ليهم في الجنة الحمدلله

20
Peanut_15812
Peanut_15812🇪🇬•قلققلق

اي حد موسوس من الحسد حرفيا كنت بتريق عليهم اصلا و ال هو انت مكبر الموضوع لحد ما بقيت اوحش منهم بقيت بحس نفسي بتحسد بسرعة اوي لما يبقا شكلي حلو بخاف ليحصلي حاجة و فعلا بيحصل. يعني مثلا انا بحب اقول رأيي حتي لو هيخالف كل الناس و انا كنت كدا من سن صغير و دا خلاني لبانة فبق قرايبي دي عقلها كبير دي هي العاقلة ال فاخواتها شخصيتها قوية و بيعيدو الكلام عليا في كذا يوم بشكل مش طبيعي مع أن انا اصلا بروحلهم كل كام سنة و هم فمحافظة بعيدة لحد ما عقلي باظ و ذكاءي قل بنسي بسرعة اوي حتي مبقتش اعرف اتكلم عدل لازم اتلجج فالكلام و كلامي مش مفهوم لحد ولا مترتب مرة كنت بنضف البيت تنضيف اوفر شوية فبابا قال دي عندها الصحة لحد ما وقعت 3 فقرات اتكسرو مع أن انا ولله وقعت وقعات اقوي من دي مليون مرة و محصليش حاجة لدرجة أن الدكتور استغرب يقولي انتي حد خبطك بعربية انا شعري طويل و اختي الكبيرة حرفيا كل ما تروح لمكان تقف قبل ما تروحه و تفضل باصة ع شعري بغل و انا بحس و ببص ورايا و فعلا بلاقيها واقفة لحد ما شعري بقا بيقع بشكل مش طبيعي لحد دلوقتي اتعلمت و بقيت يلم شعري ادامها و جه فمرة فك بالغلط لقيتها بصت كدا و( مسكت شعرها ) هي شعرها قصير الموضوع دا عملي تروما و محدش يقولي ادعي ربنا لا انا فعلا بدعي ربنا دا حتي وشي متسابش فحاله هو كان مشدود جدا و فجأة لما خرجت وشي اتبدل كأني واحدة تانية لقيت خطوط بتظهر وشي نزل ونفخ هو ايه ال بيحصلي دا

9
Apple_5204
Apple_5204🇪🇬•يشعر بالملليشعر بالملل

اقولكم حاجه حاجه معتقدش ان حد اتكلم فيها هنا قبل كده او جايز ممكن هى حاجه اغلبية الشعب بيمر بيها هى الفلوس في احساس كده دايما بيجيلي لما باجي اشوف ناس من فئة معينة و الي هى عالية او اتعامل معاهم الفئة دي لما بتعامل معاها بحس باحساس وحش اوي هو مش عشان يعيني انا مش لاقية اكل او ماديا مش احسن حاجه هو الحمد لله انا ماديا كويسة و معقولة لكن مش لدرجة الرفهيات الي عند الفئة دي باختصار في ناس معينة كده انا و اسرتي بنتعامل معاهم بدون ذكر ايه السبب الناس دي فلوسها كتير اوي و هم اصلا خريجين معاهد يعني مش خقولك دكتور او مهندس او اي حاجه او مجهود ذاتي لا هم اعنية من لا شيئ المهم الناس دي لما باجي اشوفهم او تيجي سيرتهم في احساس بعدم تقبلهم او انهم في حاجه فيهم غلط ايوا في غلط و اذ اكتشف ان العنطزة الي هم فيها دي كلها جاية من الحرام الناس دي اتنكت علينا و كان بيبان في تعاملهم اوي هو الحقيقية مش الصورة الي هى و التعامل مش قريب خالص لكن كان في تعامل المهم الناس دي اكلو على جدتي ورث و جدتي ابوها كان باشا و غني جدا جد الناس دي بقى اكل الورث على جدتي الي هو اخوها معرفش انا ايه المغزى من كلامي بس في احساس وحش اوي جوايا بقيت شايفك ان لا ربنا مش بيخلي ده بمستوى و ده بمستوى الا اذا كان لحكمة انا عارفة بس احيانا و مش على طول بيجيلي احساس وحش هو مش بعدم الرضا لكن مش فهمه ليه يعني ربنا قال و لو بسط الله الرزق لعباده لبغوا في الارض ماشي يارب فهمت بس دول برضوا بغوا في ناس معاها و بيفسدوا و بيعملوا حاجات وحشه اوي و في ناس بتتقي ربنا اوي و مع ذالك حالها مش احسن حاجه و والله سبحان الله بس بيجيلي احساس غريب بس بعيد كل البعد عن عدم الرضا الحمد لله مبوسطة بعيشتي

5
Mango_10765
Mango_10765🇪🇬•مرتبكمرتبك

ليه دايما الناس المؤذية عندها دايرة علاقات كبيرة؟ و عندها صداقات كويسه جداً مع ان انت ممكن تكون عارف حقيقتهم و عارف قد ايه هما ناس مؤذيه بتساءل أحياناً ازاي ممكن حد يشوفهم علي حقيقتهم و يقرر يكمل معاهم او ممكن هما لسه مظهروش؟ حقيقي انا بحس بالخطر لما بحس ان ممكن حد من صحابي يبقي حواليهم بحس ان هم هيسرقو مني حبايبي زي ما سرقو حاجات حلوة جوايا، الموضوع ده عاملي ازمة فظيعة انا مش عارفه انا امتي هبطل احس بالخطر و التهديد

8
Moon_4208
Moon_4208🇪🇬•قلققلق

الستات في الجيم حاجة صعبة بجد كل واحدة مركزة على جسم التانية وبيحسدو في الوش طب نعمل اي طيب نتمرن بالعباية انا بسمع تعليقات مرعبة تجيب اجل اي واحدة بتتمرن اعوذ بالله بحد اي دا ليه كدا ااا

17
Salt_9690
Salt_9690🇪🇬•وحيدوحيد

اي حد هيخش يقل ادبه هيتهزأ انا حاسة بوحدة فظيعة كانه كل اللي حواليا بقا عندهم شخص هم اولوية في حياتهم الا انا تايهة وبيجيلي افكار اني مستحقش ابقى رقم واحد لحد من ناحية الصحاب او الارتباط حاسة اني مش مهمة عاملة زي الكومبارس او حد عند الناس مش محبوب بس مخبين عليه كنت امبارح مع صحابي وفجأة لقيتهم بيتكلموا عن بعض كانهم اقرب اتنين وانا طرف تالت يعني الدنيا تمشي من غيرك ده غير اني بقيت احسهم بيحسدوني اخر فترة وبطلت اتكلم عن حياتي قدامهم مع اننا كنا قريبيين اوي وقربهم كان بيحسسني بالامان واني مش محتاجة شريك حياة دلوقتي بس دلوقتي الوحدة بتتملكني اوي حد حس بكده قبل كده وتغلب على الشعور ده؟ ازاي؟

23
Moon_4155
Moon_4155🇪🇬•قلققلق
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

24
أحدث المواضيع
1 / 3
Coffee_16188
Coffee_16188

ازاي خرجت من دوامة التوهان و تضييع الوقت

ازاي وصلت لاحسن نسخة من نفسك و خرجت برا سجن العادات السلبية و بدأت حياتك تتحسن بجد...
2 المنشورات•2 النصائح
Mango_9483
Mango_9483

نصيحه كان نفسك حد يقولهالك من زمان

» نـصـيـحـه كـان نـفـسـك حـد يـقـولـهـالـك مـن زمـان ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
4 المنشورات•4 النصائح
Suchi_16120
Suchi_16120

تجربتك مع الإدمان

احكلنا عن تجربتك مع الادمان، ويدخل تحت مصطلح الادمان هنا، ادمان(السوشيال ميديا، الأكل، علاقه عاطفيه،مخدرات، اباحيه، واي
2 المنشورات•2 النصائح
Orange_18102
Orange_18102

حاجه كان نفسك تعملهاا ومقدرتش تعملهاا

حاجه كان نفسكم تعملها او بتخططو تعملوهااا ومعرفتوش تعملهوهاا اي كان السبب يعني
3 المنشورات•18 النصائح
Coffee_6567
Coffee_6567

التعرض للخيانة

تجربتكم مع الخيانة ، و هل قدرتوا تسامحوا و تمنحوا فرصة تانية ولا الأمر انتهي ، و هل قدرتوا تتخطوا و ازاي ؟
6 المنشورات•42 النصائح
Cookies_18736
Cookies_18736

هو في حد بيعاني مع الوحده ؟

يعني تبقي وسط الكلية، الشغل، البيت، أو أي مكان فيه ناس كتير... ومع ذلك حاسس إنك لوحدك ومش منتمي لأي حد فعلًا. وبتتعب ومح
5 المنشورات•21 النصائح
Peanut_18831
Peanut_18831

ايه اكتر حاجة مؤلمة حصلت لك و مش قادر تنساها

عن نفسي مش قادرة انسى حاجات عشتهم فطفولتي،كتير ناس بتقول يا ليت الشباب يعود يوما،انا مستحيل اقول الجملة دي عشان أمرْ فتر
12 المنشورات•51 النصائح
Avocado_13168
Avocado_13168

تفتكر انت بتخاف من الوحده ليه

هل الوحده ممكن تكون حلوه فعلا وانت الي بتبعد عشان كلام الناس عليها وانك مش عايز تبقى
16 المنشورات•91 النصائح
Flame_11924
Flame_11924

ايه الكلمه اللي اتقالتلكم من اهلكم و من ساعتها و عيونكم بطلع فراشات اول ما تفتكروها؟

بابا مش بيعرف يعبر عن مشاعره بس في مره قالي اني اكتر حد شبهه في اخواتي و اكتر حد بيعرف يضحكه و الوحيده اللي هتفرق معاه ل
4 المنشورات•26 النصائح
عنا·الوسوم·الأسئلة الشائعة·الشروط والأحكام·سياسة الخصوصية·إرشادات المجتمع·الصحافة·اتصل بنا·
AfrikaansአማርኛالعربيةAzərbaycanБеларускаяБългарскиবাংলাBosanskiCatalàČeštinaCymraegDanskDeutschΕλληνικάEnglishEspañolEestiEuskaraفارسیSuomiFrançaisGaeilgeGalegoગુજરાતીHausaעבריתहिन्दीHrvatskiMagyarՀայերենBahasa IndonesiaIgboÍslenskaItaliano日本語ქართულიҚазақភាសាខ្មែរಕನ್ನಡ한국어KurdîКыргызчаລາວLietuviųLatviešuMalagasyМакедонскиമലയാളംМонголमराठीBahasa MelayuMaltiမြန်မာनेपालीNederlandsNorskChichewaଓଡ଼ିଆਪੰਜਾਬੀPolskiپښتوPortuguêsRomânăРусскийKinyarwandaسنڌيසිංහලSlovenčinaSlovenščinachiShonaSoomaaliShqipСрпскиSesothoBasa SundaSvenskaKiswahiliதமிழ்తెలుగుТоҷикӣไทยTürkmenTürkçeУкраїнськаاردوOʻzbekTiếng ViệtisiXhosaYorùbá中文isiZulu

جميع الحقوق محفوظة © ٢٠٢٥ توهيل (شركة سيدلر)