•
•
•

حكي

10 منشورات
Paprika_4361
Paprika_4361🇪🇬•غاضبغاضب

هوا ليه بجد كل الي هنا بمجرد متيجي تحكي حتا منغير متخلص كلامك تلقي بيهجمك ويقولك غلط وحرام منا عارف كويس انو غلط وقرفان من نفسي بس بحكي عشان ارتب افكاري جدعان بجد وجودي هنا بنسبالي كارثة الي هوا واصل لدرجه عاوز حد ميعرفش عني حاجة عشان اعرف احكي ولما جيت احكي اتخنقت بس بجد محدش حقو يحكم عليا انا مخنوق بجد كرهت الناس الي حافظة نصيحه وخلاص عاوزه تقولها للكل

5
Ketchup_5452
Ketchup_5452🇪🇬•غاضبغاضب

هوا احنا هنا ليه كلنا اتحمسنا لحتت اننا نحكي منغير محد يحكم علينا او يفهمنا غلط بسىبمجرد مجربنا خفنا انا مهتم اسمع كل حد عاوز يحكي ومكسوف او خايف انا هسمعك بس انا حقيقي فاهم كل حد بيقلب دلوقتي عشان يحكي وخايف يتفهم غلط

3
Cloud_14869
Cloud_14869🇯🇴•عاطفيعاطفي

حابه احكي... بتعرفو ، اغلب الاوقات ما بسمع النصائح اصلا . لاني ما بكون مستنييتها . بكون بس حابه احكي مرات بحكي مشان اخلص من الشعور اللي جواتي ، لاني بعرف انه بينطفي اول ما بحكي عنه ومرات بحكي لانه بعرف انه الاسرار اقرب للتحقيق من الاشياء اللي بنحكي للناس عنها من نفس منطلق (استعينو على قضاء حوائجكم بالكتمان ) انا حرفيا بكون بعمل العكس. مع انه مرات كتير ، انا بكون مبسوطه بهاي المشاعر اللي بدي اتخلص منها ، ومرات بحس انه هاي هيه الاشياء المناسبه الي ، ومع هيك بكون بدي اهرب منها .. مع اني بعرف اني بخسر هيك وانا ما بحب اخسر ، بس الخوف هو اللي مخليني دايما بحاول اهرب هل بندم؟ طبيعي اه .. يعني معلش بس مين فينا ما بيندم؟ عقلي حاليا وانا بحكيلكم هاد الحكي جدا مخربط . خصوصا اني لاول مره بتعرض لموقف جدي ، وبصراحه؟ ما كنت مصدقه الشخص الا لما بطَّل! مُضحِك شوي الموضوع ، وغالبا انتو عند هاي النقطه بطلتو فاهمين شو بحكي (هاد اذا كنتو فاهمين من الاول اصلا😂) بس يعني حكيتلكم .. انا بس حابه احكي.. المهمم انه انا حاليا مشاعري مش مستنزفه مع هاد الشخص ، وما حد فينا بعد هيك متأمل اي شي من التاني، ومش بتفاهه وضحك على بعض! لأ ، هو رجل عاقل ومحترم لدرجة انه لما فهم انه الموضوع صعب جدا ، رجع بكل وضوح وشفافيه . وانا متقبله موقفه 100% وبالعكس ، انا وثقت فيه اكتر بعد ما رجع بهاي الطريقه الواضحه. صح كان الاسلوب مش احسن اسلوب (ما كان سيئ بس كان بيقدر يكون افضل) بس انا راضيه تماما عن النتيجه . صح بالاول انزعجت اول ما قرأت الرسالة ، وتحججت بحجه تافهه جدا مشان اخد بريك منه (والنيه كانت بريك ابدي) بس بعد ما صليت ركعتين وتنفست شوي ، قدرت افهم موقفه وقدرته جدا.. الله يحميه وينوله كل اللي بباله ، ويجعل حياته مليانه خير ، ويبارك بأله على انهم ربو رجل حقيقي . صارلي زمان كتير ما شفت رجل نفسه بين جيلنا وفي مجتمعنا .. ويا رب الله يعوضني بالاحسن دائما ، مش الأحسن منه! وانما الأحسن لقلبي وواقعي وحياتي وآخرتي... انا فعلا لسا متخربطه ، بس راضيه ومبسوطه ، وكالعاده بحكي الحمدلله .. على فكره ، انك تحمد الله على كل شيء هو احسن شي ممكن تعمله لنفسك! عن تجربه يعني الله نفسه حكالنا (لئن شكرتم لأزيدنكم) يعني بتشكر وبتحمد ف بتتعوض لو مكسور ، وبتزيد سعادتك لو مبسوط ... واذا محتار نفسي؟ بترضى وبتستنى الجاي اللي بتكون متأكد انه رح يكون جميل وحنون على قلبك .. صح على ذكر الحنيه ، هو شخص جدا حنون .... الله يحميه عنجد. شباب ما بمزح معكم ، ما في قد الحنيه بتسرق قلوبنا احنا البنات ...

12
Marshmallow_9394
Marshmallow_9394🇩🇿•غاضبغاضب

انا مزال مفهمتش حاجة بنات منعرفهم مايعرفوني جامي حكيت معاهم تلقايهم يشنفو عليك ولا يهزو فرواحهم 🤷🏻‍♀️نقولو شافو حاجة بيزار فيا ولا!! نوو لباس بيا حمد الله من ساسي لراسي 🙂منيش ق.. وحشاكم🙇🏻‍♀️ منخالط لولاد والو حرفيا عادي علبالكم حتى توسوست لعمري 🙂! ومش وحدة مش زوج دييفوا يعني

4
Guava_4439
Guava_4439🇪🇬•عاديعادي

لسه شايف فيديو عالفيس لشخص بيدعي علي صاحب الشغل عشان اكل حقه وبيدعي عليه بالخراب وكده افتكرت وانا عندي ١٠ سنين نزلت في الاجازة اشتغل مع واحد واتفق معايا عالمرتب وكده واخر اليوم اكل عليا نص فلوسي وانا فاكر اني قولتله انا مش مسامح ومشيت من الشغل والمشكله انه كان مبلغ عبيط جدا بالنسبه ل اللي بيدخل للمحل ..اكل عليا ٣٠ جنيه ايامها 😂😂 بس ولله ما مسامحه فيهم لاني ساعتها كنت محتاجهم جدا جدا المحل ده قفل بعد الموقف بتاعي ده بسنه تقريبا مش عارف بقا مصير الراجل ده ايه بس فعلا انا مش مسامحه ومش راضي عن اللي حصل ...بتكلم ليه دلوقتي ؟ حسيت اني عايز احكي الموقف ده معنديش حد يسمع

3
Banana_11651
Banana_11651🇪🇬•ناقصناقص

وحشتني قوي ومش عارف اعمل ايه تخيل معايا تكون بتحكي لحد علي وفاة اقرب حد. ليك واللي بتحكيله طبعا غالي والا مش هتحكي وفجأة اللي بتحكيله دا يروح هو كمان منك!!!؟ انا اقسم بالله قلبي متكسر بقالي 6شهور و29 يوم وساعه قلبي اقسم بالله مش عارف ماله اول مرة في حياتي اتكسر كدا.. مع اننا مكوناش مرتبطين 💔💔💔 كل يوم بدخل شاتها وافضل اتكلم معاها وهي مبتردشش اعمل ايييه 😭😭😭💔

4
Strawberry_5586
Strawberry_5586🇪🇬•مرتبكمرتبك

انا مخنوقه ومتضايقه انا بحس اني غير سويه عندي مشاكل نفسيه مع انى محصليش صدمات او تعرض ل حاجات جامده بس مش عارفه لي انا حاسه انى نفسيا مش سويه بقا عندى عدوانيه بشعه تجاه نفسي والي حواليا بقيت احس انى عاوزه ااذيني كمان بحس انى مش حابه اسمع حد ولا قادره ادعم حد نفسيا وكدا وعندي اكتئاب حاد مش عارفه لي كدا بس وعندي مشاكل نفسيه كتير والموضوع مبقتش قادره اتعايش معاه وكمان كذا حد قالي انى غير سويه ف حسيت انه انا مش بتوهم مش عارفه انا بحكي ده لي بس ساعات الواحد لما بيحكي بيكون اهدي شويه

19
Cookies_4702
Cookies_4702🇪🇬•محبطمحبط

السلام عليكم يا جماعة انا مبعرفش اتعامل مع اي راجل في الدنيا واكتشفت اني عندي مشكله نفسية مش خجل بس لا هي مشكله وتعباني نفسياً وموقفه حالي ب نفسي لأني بقالي سنتين برفض رفض تام أي راجل يتعامل معايا وبتوتر جدآ لو اضطريت بقعد اتلجلج وصعب عليا انا مش عارفه احكي ل مين الدايره المحاطه بيا عمرهم ما هيفهموني ومش عارفه اتجهه لثيرابي ولا لا بس حقيقي الموضوع مؤذي نفسياً وتعبت

14
Strawberry_5896
Strawberry_5896🇪🇬•ضائعضائع

اول مره اكون عندي مساحه اني احكي. و معرفش اتكلم ، انا جوايا حاجات كتيره اوي بشكل مش طبيعي نفسي اطلعها كلها و أحكي و أحكي بس مش عارفه أنا ضعيفه جدا والله مش عارفه ابطل حاجات كتير و لا عارفه انتظم علي حاجه صح

4
Ketchup_5452
Ketchup_5452🇪🇬•غبيغبي

انا كان بقالي كذا مره بطلب من الناس الي عاوز يحكي او يفضفض يجي وهسمعو ومنغير محكم او اشوفو غلط والجو ده وكان في ناس كتير بتفضفض وانا يعلم ربنا ثما هما اني كنت بسمع ليهم يس عشان ده السبب الاساسي الي مخلينا هنا اي نعم في ناس غلطت فيا بس انا مازلت مصمم اسمع كل حد محتاج يحكي انا مبسوط اكيد

5
أحدث المواضيع
1 / 3
Coffee_16188
Coffee_16188

ازاي خرجت من دوامة التوهان و تضييع الوقت

ازاي وصلت لاحسن نسخة من نفسك و خرجت برا سجن العادات السلبية و بدأت حياتك تتحسن بجد...
2 المنشورات•1 النصائح
Mango_9483
Mango_9483

نصيحه كان نفسك حد يقولهالك من زمان

» نـصـيـحـه كـان نـفـسـك حـد يـقـولـهـالـك مـن زمـان ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
4 المنشورات•4 النصائح
Suchi_16120
Suchi_16120

تجربتك مع الإدمان

احكلنا عن تجربتك مع الادمان، ويدخل تحت مصطلح الادمان هنا، ادمان(السوشيال ميديا، الأكل، علاقه عاطفيه،مخدرات، اباحيه، واي
2 المنشورات•2 النصائح
Orange_18102
Orange_18102

حاجه كان نفسك تعملهاا ومقدرتش تعملهاا

حاجه كان نفسكم تعملها او بتخططو تعملوهااا ومعرفتوش تعملهوهاا اي كان السبب يعني
3 المنشورات•19 النصائح
Coffee_6567
Coffee_6567

التعرض للخيانة

تجربتكم مع الخيانة ، و هل قدرتوا تسامحوا و تمنحوا فرصة تانية ولا الأمر انتهي ، و هل قدرتوا تتخطوا و ازاي ؟
6 المنشورات•42 النصائح
Cookies_18736
Cookies_18736

هو في حد بيعاني مع الوحده ؟

يعني تبقي وسط الكلية، الشغل، البيت، أو أي مكان فيه ناس كتير... ومع ذلك حاسس إنك لوحدك ومش منتمي لأي حد فعلًا. وبتتعب ومح
4 المنشورات•14 النصائح
Peanut_18831
Peanut_18831

ايه اكتر حاجة مؤلمة حصلت لك و مش قادر تنساها

عن نفسي مش قادرة انسى حاجات عشتهم فطفولتي،كتير ناس بتقول يا ليت الشباب يعود يوما،انا مستحيل اقول الجملة دي عشان أمرْ فتر
12 المنشورات•51 النصائح
Avocado_13168
Avocado_13168

تفتكر انت بتخاف من الوحده ليه

هل الوحده ممكن تكون حلوه فعلا وانت الي بتبعد عشان كلام الناس عليها وانك مش عايز تبقى
16 المنشورات•91 النصائح
Flame_11924
Flame_11924

ايه الكلمه اللي اتقالتلكم من اهلكم و من ساعتها و عيونكم بطلع فراشات اول ما تفتكروها؟

بابا مش بيعرف يعبر عن مشاعره بس في مره قالي اني اكتر حد شبهه في اخواتي و اكتر حد بيعرف يضحكه و الوحيده اللي هتفرق معاه ل
4 المنشورات•26 النصائح
عنا·الوسوم·الأسئلة الشائعة·الشروط والأحكام·سياسة الخصوصية·إرشادات المجتمع·الصحافة·اتصل بنا·
AfrikaansአማርኛالعربيةAzərbaycanБеларускаяБългарскиবাংলাBosanskiCatalàČeštinaCymraegDanskDeutschΕλληνικάEnglishEspañolEestiEuskaraفارسیSuomiFrançaisGaeilgeGalegoગુજરાતીHausaעבריתहिन्दीHrvatskiMagyarՀայերենBahasa IndonesiaIgboÍslenskaItaliano日本語ქართულიҚазақភាសាខ្មែរಕನ್ನಡ한국어KurdîКыргызчаລາວLietuviųLatviešuMalagasyМакедонскиമലയാളംМонголमराठीBahasa MelayuMaltiမြန်မာनेपालीNederlandsNorskChichewaଓଡ଼ିଆਪੰਜਾਬੀPolskiپښتوPortuguêsRomânăРусскийKinyarwandaسنڌيසිංහලSlovenčinaSlovenščinachiShonaSoomaaliShqipСрпскиSesothoBasa SundaSvenskaKiswahiliதமிழ்తెలుగుТоҷикӣไทยTürkmenTürkçeУкраїнськаاردوOʻzbekTiếng ViệtisiXhosaYorùbá中文isiZulu

جميع الحقوق محفوظة © ٢٠٢٥ توهيل (شركة سيدلر)