•
•
•

سهر

18 منشورات
Flame_19312
Flame_19312🇪🇬•متوترمتوتر

الخامسة صباحاً ولم أنم بعد ! وأفكر باخترع جملة غير " صباح الخير " لأقولها أنا والصامدون أمثالي . نخبركم بها أننا شهدنا على الليل كله . وأننا أكرمنا تفاصيله وأننا ودعنا القمر حتى عتبة السماء واستقبلنا الشمس منذ أن بان ضلها أننا حرسنا الظلام والنور دون استراحه وشعرنا بهمسات أحلامكم الناعمه ليلاً وسمعنا ضجيج محاولاتكم في تحقيقها نهاراً ولم تفلت أذننا أنات المتألمين الملتحفين بسواد الليل ولا من أعيننا دموعهم اعتنينا بأكواب قهوة العجائز الذين لا يحتسونها إلا صباحاً انسنا مرايا الجميلات ريثما يستيقظن لم يفوتنا تثاؤب المدينة الأول ثم اعتدل جلستها وانطلاقه العصافير نحن شهود عيان على كل عملاً شاقاً لم نختره ، وهو اختارنا..

9
Mango_10921
Mango_10921🇪🇬•ضائعضائع

إحساس غريب إن الإنسان غير قادر على تجاوز مشاعر تُسيطر عليه ، زي الحنين و زي الذكريات اللي بتيجي فجأة في دماغك و تعيش معاها و تسأل نفسك ليه؟ بقالي فترة بسهر بشكل مبالغ فيه و بتأمل السقف و أسال نفسي ليه ، و حقيقي كل يوم بحس بتعب أكتر من اليوم اللي قبله. هل أنا غلط أم هذا العالم العبثي بيدمر أي فرصة يمكن لينا للشفاء من كل هذه الجروح، حقيقي مش عارف حاجة غير أن أنا تعبت "كنت عايز أغير العالم بس مش عارف ليه العالم غيرني" مع موسيقي فى الخلفية لتاني مرة ماتوحشنيش عشان النبض جوه القلب مايوجعنيش عشان أقدر أعيش بكرة و مايفوتنيش ... عشان يمكن عيوني تنام اععع أغنية بتيجي على الجرح يا صديقي ، دنيا عبثية مش كده ولا إي :)))

7
Cloud_14129
Cloud_14129🇩🇿•مريضمريض

العقل في هذا الزمان راهو فالريسك، بروفيتي قد ما تقدر و نتا صاحي واعي ، بروفيتي قد ما تقدر اخدم و عيش ، واحد مراه ضامن عقلو في زمن الستراس و لي زونتي ديبريسور ، قادر فكل لحظة تكلاطي و يغيب الوعي . لا ماكلة مليحة ، لا دين و ايمان قاوي ، لا عايلة واقفة تسند عليها ، لا شيئ ، بعّد على اي حاجة تقتلك الوعي ، سهر ، مخدرات و حبوب ، ستراس بدون معنى... و عيش اياماتك تتمتع بصحتك النفسية و العقلية.

6
Watermelon_7795
Watermelon_7795🇪🇬•يشعر بالملليشعر بالملل

الزهق مع السهر صعب جدا … زهقان ملام بميل بحنان لحاجات زمان كنت بعملها يا دوب الانسان مرتاحش اسبوع وراجع زهقان علي عادة ولا أكتر أصل المخ مش بيفمر وكمان ملااان سهران حيران فيه شغل الصبح كمان .. متنااامم

4
Coffee_4076
Coffee_4076🇪🇬•عاديعادي

ايييييه الساعه بقت ١.٣٠ وعلى الوعد مش هنام الا لما اخلص الماده فاضلي ملفين واحد ١٠ صفحات والتاني ١٣ (مش كلهم شرح ممكن نصهم اسئله كمان ) يعني ممكن صافي ١٠ صفحات شرح و ١٥ صفحه اسئله (وتقريبا نفس اسئلة الملفين اللي فوق ) ف الدنيا ايزي وبيس يعم وفك كدا وربنا ييسر في امتحان بكرا ارجو الدعاء لاني بجد محتاجُه

4
Cookies_15202
Cookies_15202🇪🇬•متعبمتعب

جالي أرق امبارح و لسه سهرانة لحد دلوقتي، دور البرد الصاروخ اللي عندي مخلي كل جزء فيا تعبان...و لأني سهرانة ذاكرت شوية و صليت و مسكت التليفون، و بدأت اسرح في أحلام اليقظة بتخيل أكتر حاجة نفسي فيها...روحت اتخيلت إني متزوجة من شخص مش شايفة ملامحه عايشين في بيئة هادية مفيهاش ازعاج و زعيق كل شوية و معلييش أي ضغط لأني في حلمي مش بشتغل أو بذاكر...عايشة في جو هادييي مع كلمات من الشخص ده خلتني أحس أد ايه إني مثيرة للشفقة...قالي شكلك حلو و إني أكيد مش فاشلة زي ما الكل بيعيد و يزيد...حكالي إني هقدر ابقى كويسة و قالي إنه بيدعمني... كله خيال و أحلام... حسستني إني شكلي وحش أدام نفسي، اللي هو يعني أنتي أقصى أحلامك إنك تسمعي الكلمتين دول، الحمد لله.

2
Coffee_4014
Coffee_4014🇪🇬•عاديعادي

وفي عيني كلام حزين .... وبداخلي شوق اذاب القلب حزنا... وليس الهجر يؤلم ولكن الكلام يوجع ساعات بتبقى عايز تحكى بس الكلام بيرفض يخرج من صدرك وجع رهيب في قلبك دايما وحيد رغم الكل جمبك تايه في نفسك مش عارف ايه يرضيك ولا عارف ليه دايما الالم ماسك فيك ، بتسهر ليل طويل ساكت سهران بس علشان تعبان وفى ايام كتير نايم بتهرب من الوجع بس حاليا النوم ما بقاش بيفيد نفسك ف حد يفهمك من غير متشرح لكن مفيش وانت ما بقتش تحاول في آخر اليوم بتلم شتات نفسك وتبدا تنزل دموعك على مخدتك وتنام عاجز رغم ان شعور رغبه دايما مفقود حتى وانت بتكتب دلوقتي مش عاررف بتكتب الكلام دا ليه يمكن حبيت تتطلع للى جواك في بوست حزين مش مهم حد يشوفه المهم انك بتحكي

2
Marshmallow_10625
Marshmallow_10625🇪🇬•يشعر بالملليشعر بالملل

ازاي الناس بتنام بسرعه ازاي بتقدرو تنامو ف ثانيه نفسي اعرف اعملها بظبط نومي مثلا وابوظه بس ل مجرد اني سهرت مره ولو هنام بدري مبعرفش بعيدا عن ده ازاي انام بسرعه منغير ارق الفراغ ده وحش اوي

6
Bulb_13557
Bulb_13557🇪🇬•متعبمتعب

عندي امتحان كمان شوية بس لسة ما خلصتش المنهج فاضل كم كبير جدا لسة ما خلصش و المشكلة اني خلاص تعبت من الامتحانات الاسبوع ده كل يوم مادة حرفيا و ارجع اذاكر و مش بنام كويس بقالي اسبوع على الحال ده لحد ما انهارت انهاردة في اصعب مادة و مش قادرة اكمل ادعولي ربنا يسترها معايا و اعرف احل كويس لاني فعلا طاقتي خلصت

3
Coffee_4014
Coffee_4014🇪🇬•عاديعادي

أنا لو ها قول ع الفراق ها بدأ كلامي منين ! والشعر قال ياما عن الفراق بالعين وقال كلام أكثر عن برد صاب الإيدين والشعر قال ع الفراق إنه الوجع بالليل وإنه البكا والسهر وإنه السلف والدين وقال في باب علته إن اللقا فراقين» أوقات خسارة بفوز أو نصر بهزيمتين وكتير كتب ع السبب أو مين مودي لفين الشعر وصف اتنين كانوا زمان واحد لكنه ما وصفش واحد كمل حياته اتنين

1
Moon_5072
Moon_5072🇱🇧•متعبمتعب

جماعة عنكن حل للنوم؟ مش انو ارق وسهر لا حل انو انا بقرر اني ادخل انام على الساعة ١١ مثلا لحتى قرر وادخل بتكون صارت الساعة ٢ او ٣ علما اني ما عم اعمل شي مهم بس عالتليفون حرفيا على ولا شي بس هيك طق حنك رغم انو ما عندي سوشل ولا العاب الكترونية وانا لازم نام بكير وفيق بكير لأنو دوامي صباحي عم روح عالدوام مسطلة عنكن حل ؟

6
Ice cream_4755
Ice cream_4755🇪🇬•عاطفيعاطفي
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

5
Mustard_4064
Mustard_4064🇪🇬•ضائعضائع

الساعة 4ونص ومسمعتش اذان الفجر الفكرة اني صليت قيام الليل ومستنية اصلي لحد ما لقيتها 4ونص والفجر ماذنش مش معقول يعني الناس اللي بتاذن كلهم نايمين ولا انا ساعتي بايظة مش معقول يعني كلهم نايمين ازاي!!!!

8
Coffee_9388
Coffee_9388🇩🇿•قلققلق

مهم انا عندي مشكل اني راني موسوس وخايف في نفس وقت خطرش انا نخدم بعيد على دارنا و يما مريضة شوية وخويا صغير قبيح وبابا كيفو ويما مريضة شويا وهذي حاجة خلاتني منرقدش ليل بسبتها وديما موسوس كاش ما يصرالها

9
Avocado_5435
Avocado_5435🇪🇬•وحيدوحيد

انا عايز انام ومعنديش تفاصيل تانى اقدر اقولها بس المفروض اصحى الصبح على الساعة 6 ومصدع وبسمع اغانى وممدد على السرير وبكتب وبكلمكم ومحتاج أنى انام ومش عايز ومش قادر ولو منمتش مش هقدر اصحى الصبح وانا عايز اصحى

5
Moon_5210
Moon_5210🇪🇬•مُرهقمُرهق

جمااااعة.... بتعملو ايه لما بتكونو عايزين تنامو؟؟؟ اديلى ساعة بحاول انام وزى ما انا صاحية ومش عارفة اناام 🫠 وعندى سكاشن الصبح 🤦‍♀️... دا انا حوى صاحية بدرى وكنت نايمة متأخر... بجد تعبت من الموضوع دا 😫😫 والمشكلة انو بيشقلب ليا اليوم 🙂

9
Biscuit_5785
Biscuit_5785🇪🇬•آسفآسف
الموضوع: ذكرى مؤلمة لحد دلوقتي مش عارفين تتخطوها؟

نتيجة الثانوية العامة تعب وسهر وفي الاخر وحدة شديدة و58٪ ولخبطة تالتة كلية اهو حاسس اني لسة في ثانوية عامة مخي واقف عندها مش مستوعب ازاي عدى 3 سنين بالسرعة دي بصراحة الوقت بقى يعدي بسرعة بطريقة مرعبة ومش طبيعية

1
Watermelon_7607
Watermelon_7607🇩🇿•محبطمحبط

أعاني من شيء أيضا أثر على دراستي كثيرا وهو كثرة النزوح الى النوم كثيرا ما انعس وعندما انام لا استيقظ الا بصعوبة وكلما جلست للدراسة يبدا عقلي بخق الاعذار والنعاس يغلبني واذهب للنوم فلا استطيع السهر للدراسة ولا استطيع الاستيقاظ باكرا انام اكثر من 10 ساعات بلا فائدة ما العمل؟

6
أحدث المواضيع
1 / 3
Coffee_16188
Coffee_16188

ازاي خرجت من دوامة التوهان و تضييع الوقت

ازاي وصلت لاحسن نسخة من نفسك و خرجت برا سجن العادات السلبية و بدأت حياتك تتحسن بجد...
2 المنشورات•1 النصائح
Mango_9483
Mango_9483

نصيحه كان نفسك حد يقولهالك من زمان

» نـصـيـحـه كـان نـفـسـك حـد يـقـولـهـالـك مـن زمـان ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
4 المنشورات•4 النصائح
Suchi_16120
Suchi_16120

تجربتك مع الإدمان

احكلنا عن تجربتك مع الادمان، ويدخل تحت مصطلح الادمان هنا، ادمان(السوشيال ميديا، الأكل، علاقه عاطفيه،مخدرات، اباحيه، واي
2 المنشورات•2 النصائح
Orange_18102
Orange_18102

حاجه كان نفسك تعملهاا ومقدرتش تعملهاا

حاجه كان نفسكم تعملها او بتخططو تعملوهااا ومعرفتوش تعملهوهاا اي كان السبب يعني
4 المنشورات•25 النصائح
Coffee_6567
Coffee_6567

التعرض للخيانة

تجربتكم مع الخيانة ، و هل قدرتوا تسامحوا و تمنحوا فرصة تانية ولا الأمر انتهي ، و هل قدرتوا تتخطوا و ازاي ؟
6 المنشورات•42 النصائح
Cookies_18736
Cookies_18736

هو في حد بيعاني مع الوحده ؟

يعني تبقي وسط الكلية، الشغل، البيت، أو أي مكان فيه ناس كتير... ومع ذلك حاسس إنك لوحدك ومش منتمي لأي حد فعلًا. وبتتعب ومح
4 المنشورات•16 النصائح
Peanut_18831
Peanut_18831

ايه اكتر حاجة مؤلمة حصلت لك و مش قادر تنساها

عن نفسي مش قادرة انسى حاجات عشتهم فطفولتي،كتير ناس بتقول يا ليت الشباب يعود يوما،انا مستحيل اقول الجملة دي عشان أمرْ فتر
12 المنشورات•51 النصائح
Avocado_13168
Avocado_13168

تفتكر انت بتخاف من الوحده ليه

هل الوحده ممكن تكون حلوه فعلا وانت الي بتبعد عشان كلام الناس عليها وانك مش عايز تبقى
16 المنشورات•91 النصائح
Flame_11924
Flame_11924

ايه الكلمه اللي اتقالتلكم من اهلكم و من ساعتها و عيونكم بطلع فراشات اول ما تفتكروها؟

بابا مش بيعرف يعبر عن مشاعره بس في مره قالي اني اكتر حد شبهه في اخواتي و اكتر حد بيعرف يضحكه و الوحيده اللي هتفرق معاه ل
4 المنشورات•26 النصائح
عنا·الوسوم·الأسئلة الشائعة·الشروط والأحكام·سياسة الخصوصية·إرشادات المجتمع·الصحافة·اتصل بنا·
AfrikaansአማርኛالعربيةAzərbaycanБеларускаяБългарскиবাংলাBosanskiCatalàČeštinaCymraegDanskDeutschΕλληνικάEnglishEspañolEestiEuskaraفارسیSuomiFrançaisGaeilgeGalegoગુજરાતીHausaעבריתहिन्दीHrvatskiMagyarՀայերենBahasa IndonesiaIgboÍslenskaItaliano日本語ქართულიҚазақភាសាខ្មែរಕನ್ನಡ한국어KurdîКыргызчаລາວLietuviųLatviešuMalagasyМакедонскиമലയാളംМонголमराठीBahasa MelayuMaltiမြန်မာनेपालीNederlandsNorskChichewaଓଡ଼ିଆਪੰਜਾਬੀPolskiپښتوPortuguêsRomânăРусскийKinyarwandaسنڌيසිංහලSlovenčinaSlovenščinachiShonaSoomaaliShqipСрпскиSesothoBasa SundaSvenskaKiswahiliதமிழ்తెలుగుТоҷикӣไทยTürkmenTürkçeУкраїнськаاردوOʻzbekTiếng ViệtisiXhosaYorùbá中文isiZulu

جميع الحقوق محفوظة © ٢٠٢٥ توهيل (شركة سيدلر)