•
•
•

شتيمة

13 منشورات
Croissant_14273
Croissant_14273🇪🇬•غاضبغاضب

عندي مشكلة كبيرة اوي مش عارفة اتصرف فيها ازاي وحاسة اني بنهار (محصلش). سـلامٌ عليـكم اولًا 🍧. عارفين الشخص اللي بييجي يشتكيلك من حد عشان تقعد تشتم معاه في الشخص ده مش تنصحه؟ هو جاي على اساس افضفض وانصحني ومدري ايه، بس هو actually عمره ما هيتقبل انك تغلطه لو هو اللي غلطان فعلا وممكن يقلب عليك، ولو فيه تفسير او مبرر لتصرف اللي قدامه وانت واجهته بيه هيقلب برضو، او حتى لو قولتله مش عايزين نغتاب او ننم هيقولك الشيخ وطاهر القلب ويتريق، ولا هيقبل نصيحتك اصلا لو نصحته، هو جاي على اساس ساعدني بس هو بس عايز يشتم في فلان مع حد ويحس انه كده انتصر على الشخص ده لما شتمه وخلى الناس تشتمه من ورا ظهره. الناس دي غالبا بتكون الغلط، جبانة وضعيفة ومعندهاش شخصية، وفوق كل ده احب افكرك ان انت لو شتمت اي حد معاه، ف هو برضو بيشتم فيك مع ناس تانية من ورا ضهرك، او هيعمل كده مع اقل خلاف، ده لو مش فارق معاك ميزان سيئاتك اصلا؛ اللي بيَثقُل مع كل كلمة بتغتاب بيها الشخص ده. فاا اللي من الفئة دي انتوا بتتعاملوا معاهم ازاي؟ خصوصا لو حد ملازمك زي صديق بتشوفه بشكل يومي ومش هتعرف تبعد عنه (هيقلب ويتكلم عليك ويشوه سمعتك لو بعدت عنه باي ذا واي). ووو للفئة دي؛ بليز انقرضـوا 🫶🏻.

12
Biscuit_5785
Biscuit_5785🇪🇬•يشعر بالملليشعر بالملل

في موقف حصلي وياريت تقولولي انا غلطان ولا لا كنت قاعد على القهوة مع صحابي وبرغي مش كلو مركز واحد قال اسمعو ك*م اللي بيتكلم خلصنا القعدة قولتلو على الواتس انت ابن وس*ة لية ؟ قالي انت ازاي تشتمني بامي قولتلو هو مين اللي بدا انت قولتلي ك*مك قالي مقصدش قولتلوا خلاص حصل خير انا مش هزعل ولا انت تزعل انا زي مقولتلك مش زعلان ولو انت زعلت حقك عليا ومشي الدنيا قالي انت لو كلمتني تاني هف*خك قولتلو خلاص هسيبك مع نفسك سلمت عليه تاني يوم قولتلو عامل اية مردش عليا مكلمتوش تاني من وقتها وكبرت دماغي لاني مش شايف نفسي غلطان انا مجرد رديت اللي قالو لاني مش بقبل شتيمة بآلام هل أنا غلطان ؟ ولو اه قولولي لية واعمل ايه وانا هعملو

9
Biscuit_5785
Biscuit_5785🇪🇬•منزعجمنزعج

مساء الخير في موقفين حصلوا في وقت واحد هما اه مش كبار لكني عايزهم يتحلو لعمل اية؟ 1- كنت قاعد مع صحابي على القهوة وكنت برغي واحد قال اسمعو ك*م اللي بيتكلم عديتها روحت شتمتو شتيمة مشابهة قالي بتشتمني بامي لية انا مش بقبل ده قولتلو انا اللي قولت كذا وكذا قالي مكنتش اقصد عديت الدنيا لاقيتو بيقولي لو كلمتني هف**ك اعمل ايه؟ 2- بعدها نمت قولت لمديري كذا حاجة في الشغل قالي بقولك ايه أنا مخنوق اخر مزهق همشي، صحيت لاقيتو خرج من الجروبات كلها بسبب خلافات مع الإدارة وقالهم مش مكمل وانا كنت طالب منه إجازة امتحانات لأن يوم الامتحان بكون سفر رايح جاي يرجع البيت انام مش بعرف اشتغل. دلوقتي الاولاني اقرب حد ليا ومش عايز حد يزعل مني وهو اللي بدا وبرضو انا عايز امشي الدنيا لكنه بيقولي متكلمنيش، التاني انا عندي امتحان بكرة وهنام بعده اعمل ايه؟

4
Watermelon_4108
Watermelon_4108🇪🇬•غاضبغاضب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

18
Coffee_15748
Coffee_15748🇪🇬•متعبمتعب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

16
Coffee_4313
Coffee_4313🇪🇬•متعبمتعب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

2
Cookies_15202
Cookies_15202🇪🇬•ضاق ذرعاًضاق ذرعاً

السلام عليكم، ازيكم يا جماعة... أنا بشوف مشاكل و آراء كتير أوي في التطبيق هنا، و حبيت أخد رأيكم... أعمل إيه لو أمي علطول بتقلل مني أدام الناس و ممكن تتكلم عني وحش أدام التجمعات العائلية، الموضوع مش مرة أو مرتين ده من و أنا صغيرة، عيوبي كلها ادام الناس و ذم في شكلي و قراراتي و تقليل مني بشكل بيوصل للضرب و الشتيمة لو قاطعتها عشان اوقفها أو حتى فكرت امشي عشان مش عاوزة اسمع، بقيت أعمل كل حاجة عشان ترضى و لو شوية بس، حاولت اصاحبها كل اللي خدته انتقاد و خلاص و بابا موقفه سلبي جداً و مش بيدخل نفسه، أنا حالياً في حالة نفسية سيئة و بقالي فترة طويلة بفكر في أفكار سلبية اتجاه نفسي و إني انهي كل شيء عارفة مفيش مبرر بس أنا عشت 21 سنة في التعب ده، ساعدوني

9
Chocolate_14031
Chocolate_14031🇪🇬•غاضبغاضب

من اكتر الحاجات السخيفه اللي بسمعها ان البت مينفعش تشتم والولد عادي ليه ان شاء الله هو لما البنت تشتم هتاخد سيئات و الولد لما يشتم مش هياخد ياريت بجد الناس تبطل طريقه التفكير دي ونعرف ان البنت زيها زيي الولد الفرق ان البنت ليها اهتمامات والولد ليه اهتمامات اكتر من كده لا زيي ما الحاجه الغلط غلط علي البنت غلط كمان علي الولد

6
Brain_13943
Brain_13943🇪🇬•منزعجمنزعج
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

10
Brain_11671
Brain_11671🇪🇬•مُرهقمُرهق

تروما من فتره بسبب موقف حصلي انا عرفت واحده من حوالي ٣ سنين حبيتها جدا وهي كانت فعلا كويسة وتستحق ده لكن الي حصل اني قابلت العكس تماما من امها والي كانت رافضة علاقانا بشكل قاطع وبلا سبب واضح حتى وحتى لما حاولت ادور واعرف هي فعلا رافضة العلاقة لمجرد وجودي انا ك شخص مش عشان حاجه معينة انا عملتها او عشان سبب منطقي هو رفض لمجرد فرض السيطرة او ما شابه، حتى لما عرفت ان كان في حد بيحاول يكلم نفس البنت قبلي امها كل الي قالتهوله تعالى اخطبها، وعلى الجانب الاخر انا مرفوض بشكل مستفز، وخلاص انا تقبلت الواقع وقررت اكمل معاها وربنا يقدم الخير لكن الي حصل ان امها اتعدت حدودها جدا من شتيمة وقلة ذوق وادب رغم ان امها دكتورة والمفروض متعلمة يعني، الموضوع وصل لان اخر مرة البنت طلبت مني اشوفها لان كان بقالنا فتره منعرفش حاجه عن بعض بسبب امها وروحت وبعدها ب شوية امها جات وشافتنا والي اتفاجئت بيه ان انا حرفيا اتجمدت ومعرفتش اتحرك رغم اني ف العادي انا مش كده ابدا وامها تقريبا خطبتني ف وشي بحاجه انا حقيقي يدوب فاكر الموقف كانه كان حلم، من ساعتها والموضوع ماثر ف نفسيتي، والاسوا اني مازلت مش عايز اسيبها، وده لاسباب كتير زي مثلا اني حاسس لو سيبت هبقى ضيعت حقي قدام امها وف نفس الوقت انا فعلا عايزها وهي عايزاني. حابب اخد رايكم مع العلم ان في تفاصيل امتر من كده بكتير بس مش عايز اخد من وقتكم اكتر من كده

4
Strawberry_5445
Strawberry_5445🇪🇬•مريضمريض

مقولنا نمشي الدنيا ونلحق ياعم قعدت تقولي انت بتقول اي وناقص يشتمنا وبتاع اهو استفدنا حاجه وتلله لا عرغت اوصل برضو لا طب اي اعمل اي بقا دلوقتي اهرب ع فين ولا اوصل ازاي هو بؤس ببؤس بقا دا حاجه تشل

5
Strawberry_6706
Strawberry_6706🇪🇬•متعبمتعب

انا بحب واحد كان بنا خلافات كتير مني ومنه بس اخر حاجه كانت مني وغلط غلط كبير جدا وحاولت كتير عشان نرجع كلمته و سافرت لى واتحيلت عليه كتير جدا وهو مصمم ان لا وان انا لو اخر واحده في دنيا بس لما بيكلم معايا بيقعد يكلم بتاع ساعات بخصوص مشكله الاي حصلت ويهزقني ويشتم واخر حاجه قالها انو هيعمل بلوك بس لما قولتلو لاومتعملش قالي ان مكلمش معاه تاني انا مش عارفه اعمل اي عشان نكون سوا لان فعلا بحبه اوي وندمت عن غلطي

20
Mango_6935
Mango_6935🇪🇬•متوترمتوتر
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

4
أحدث المواضيع
1 / 3
Coffee_16188
Coffee_16188

ازاي خرجت من دوامة التوهان و تضييع الوقت

ازاي وصلت لاحسن نسخة من نفسك و خرجت برا سجن العادات السلبية و بدأت حياتك تتحسن بجد...
2 المنشورات•2 النصائح
Mango_9483
Mango_9483

نصيحه كان نفسك حد يقولهالك من زمان

» نـصـيـحـه كـان نـفـسـك حـد يـقـولـهـالـك مـن زمـان ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
4 المنشورات•4 النصائح
Suchi_16120
Suchi_16120

تجربتك مع الإدمان

احكلنا عن تجربتك مع الادمان، ويدخل تحت مصطلح الادمان هنا، ادمان(السوشيال ميديا، الأكل، علاقه عاطفيه،مخدرات، اباحيه، واي
2 المنشورات•2 النصائح
Orange_18102
Orange_18102

حاجه كان نفسك تعملهاا ومقدرتش تعملهاا

حاجه كان نفسكم تعملها او بتخططو تعملوهااا ومعرفتوش تعملهوهاا اي كان السبب يعني
3 المنشورات•18 النصائح
Coffee_6567
Coffee_6567

التعرض للخيانة

تجربتكم مع الخيانة ، و هل قدرتوا تسامحوا و تمنحوا فرصة تانية ولا الأمر انتهي ، و هل قدرتوا تتخطوا و ازاي ؟
6 المنشورات•42 النصائح
Cookies_18736
Cookies_18736

هو في حد بيعاني مع الوحده ؟

يعني تبقي وسط الكلية، الشغل، البيت، أو أي مكان فيه ناس كتير... ومع ذلك حاسس إنك لوحدك ومش منتمي لأي حد فعلًا. وبتتعب ومح
5 المنشورات•21 النصائح
Peanut_18831
Peanut_18831

ايه اكتر حاجة مؤلمة حصلت لك و مش قادر تنساها

عن نفسي مش قادرة انسى حاجات عشتهم فطفولتي،كتير ناس بتقول يا ليت الشباب يعود يوما،انا مستحيل اقول الجملة دي عشان أمرْ فتر
12 المنشورات•51 النصائح
Avocado_13168
Avocado_13168

تفتكر انت بتخاف من الوحده ليه

هل الوحده ممكن تكون حلوه فعلا وانت الي بتبعد عشان كلام الناس عليها وانك مش عايز تبقى
16 المنشورات•91 النصائح
Flame_11924
Flame_11924

ايه الكلمه اللي اتقالتلكم من اهلكم و من ساعتها و عيونكم بطلع فراشات اول ما تفتكروها؟

بابا مش بيعرف يعبر عن مشاعره بس في مره قالي اني اكتر حد شبهه في اخواتي و اكتر حد بيعرف يضحكه و الوحيده اللي هتفرق معاه ل
4 المنشورات•26 النصائح
عنا·الوسوم·الأسئلة الشائعة·الشروط والأحكام·سياسة الخصوصية·إرشادات المجتمع·الصحافة·اتصل بنا·
AfrikaansአማርኛالعربيةAzərbaycanБеларускаяБългарскиবাংলাBosanskiCatalàČeštinaCymraegDanskDeutschΕλληνικάEnglishEspañolEestiEuskaraفارسیSuomiFrançaisGaeilgeGalegoગુજરાતીHausaעבריתहिन्दीHrvatskiMagyarՀայերենBahasa IndonesiaIgboÍslenskaItaliano日本語ქართულიҚазақភាសាខ្មែរಕನ್ನಡ한국어KurdîКыргызчаລາວLietuviųLatviešuMalagasyМакедонскиമലയാളംМонголमराठीBahasa MelayuMaltiမြန်မာनेपालीNederlandsNorskChichewaଓଡ଼ିଆਪੰਜਾਬੀPolskiپښتوPortuguêsRomânăРусскийKinyarwandaسنڌيසිංහලSlovenčinaSlovenščinachiShonaSoomaaliShqipСрпскиSesothoBasa SundaSvenskaKiswahiliதமிழ்తెలుగుТоҷикӣไทยTürkmenTürkçeУкраїнськаاردوOʻzbekTiếng ViệtisiXhosaYorùbá中文isiZulu

جميع الحقوق محفوظة © ٢٠٢٥ توهيل (شركة سيدلر)