•
•
•

عيب

21 منشورات
Corn_20209
Corn_20209🇪🇬•ضائعضائع
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

4
Banana_16977
Banana_16977🇪🇬•وحيدوحيد
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

7
Ice cream_4136
Ice cream_4136🇪🇬•متعبمتعب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

6
Strawberry_6099
Strawberry_6099🇪🇬•يشعر بالملليشعر بالملل

هو مين فينا مبيغلطش و ربنا بيسترها معاه دايما بحس اني غلط و انا بعمل حاجه غلط في حياتي لمجرد اني انجذبت لحد مثلا و بحس دايما ان البنت الي مش محترمة و الي مش مقبوله من المجتمع الي انا تعجب بخد تروح تحكي لصحبتها و تدخل على الاكونت بتاعه او تدور عليه مثلا ليه بحس كده و ان البنت الي مش كويسة الي تقعد تنزل في صورها استوري او حتى بوست حتى او معندهاش ولاد ليه ماما شايفة ان ده غلط و عيب بجد ليه ماما بتعيب فالبنت الي بتعمل كده انا مش بعمل كده بس بحس انه ايه ده يعني بجد يا مانا على جيلك مكنش بيحصل كده مثلا بعيدا عن الموبايلات بس معقول ماما مكنتش بتنجذب لولد مثلا او حاجههو بجد يعني للدرجة مفيش بنت بيوصل بيها الحال انها تحب ولد مع نفسها انا ليه لما قولت اما على موقف حصل معايا مع صحبتي بسبب ولد انا كنت معجبة بيه و الفت حوار عنه و انا من ساعتها مضايقة منها بسببه و اما روحت حكيت ليها قالتلي كلام بعد ما الحوار خلص انه ميكونش حب تعلق و انه يهمني في ايه امره و حصل و لا محصلش مليش دعوة امال ليه يا ماما معلش انا انجذبت ليه بقى مش عشان شوفت فيه انه مختلف ما اكيد هنحذب لولد يعني هحبه هتعلق بيه مع نفسي هتعذب بكده اه بس اهون من اني اروح اكلمه ليه ماما حتى شايفة انه عيب احب ولد جوايا و ليه شايفة ان الانجذاب بس بلبسة بشكلة ليه حاطه حدود كده ليه لو قولتلها اني بحب ولد هتتخنق طب و ايه يعني مدام انا مش هكلمه طيب مدام انا في وجوده زي عدمه مش بتقصد اني اعمل حاجه الفت نظره ليه

5
Marshmallow_16569
Marshmallow_16569🇪🇬•منهكمنهك

محتاجه احكي وافضفض عن الي جوايا والي حاسة بية بس دايما لو البنت اتكلمت يقولو عيب وغلط هوه انا مش انسانه ومحتاجه حد جنبي الوحدة صعبه طول عمري لواحدي وياريت بنات عشان الموضوع محرج جداااا

28
Apple_11401
Apple_11401🇪🇬•منزعجمنزعج

ازيكم عاملين ايه ..... لية دايما في مجتمعنا بيحاولو يكبتو احساسنا وكلامنا الولد يقولو علية صايع البنت يقولو عيب وشمال ياعالم يامريضه طبيعي اي حد يحس ويعمل الي هوه عاوزة للاسف العيب ان الي لحق يتجوز ايام الرخص خلع من المدعكه احنا الشباب والبنات نعمل ايه الايام دي نعبر عن احساسنا ومشاعرنا ازاي

21
Heart_9410
Heart_9410🇪🇬•غاضبغاضب

هوا عيب اكون راجل وحنين انا بس عاوز افهم دنا حاسس انو عيب فعلاً منكتر الي بشوفو الاكس خنتني عشان الاكس بتعها كان بيضربها ويهزقها فشارع واتعودت علي كدا وصحابي لما بيشفوني مثلا باكل قطه ولا كلب يطريقو عليا هوا عيب بجد اكون راجل وحنين

9
Moon_12754
Moon_12754🇪🇬•خجولخجول
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

14
Marshmallow_16569
Marshmallow_16569🇪🇬•منهكمنهك

هاي.... احساسي اني لواحدي دة قاتلني دايما عاوز حد جمبي قريب مني ولما اتكلم او اعبر عن مشاعري واحساسي بيتقال غلط وعيب هوه موضوع محرج شوية بس احساسي ومشاعري اكيد حقي اعبر عن الي جوايا سؤالي للبنات

4
Pistachio_16640
Pistachio_16640🇪🇬•منزعجمنزعج
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

16
Kiwi_7861
Kiwi_7861🇪🇬•محبطمحبط
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

5
Apple_11401
Apple_11401🇪🇬•عاطفيعاطفي

كل واحد في الي مكفيه الزمن دة في العجب الدنيا دايما مبتديش الواحد الي هوه عاوزة ودايما الواحد بيتفهم غلط مجرد انه بيتكلم بتلقائية وبغشم ومبيعرفش يزوق الكلام يتقال علية مش محترم وكمان عيب

6
Flame_16565
Flame_16565🇪🇬•غاضب جداًغاضب جداً
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

2
Nutella_10990
Nutella_10990🇪🇬•آسفآسف

والواحد من كتر ما بقت الناس تبعد عنه حس ان العيب فيه هو اللي هو كل ماحد يدخل حياته سواء بقي اصحاب او غيره يبقو مجرد فتره ويبعدو تاني مع ان والله الواحد بيتعامل معاهم بكل حب وبما يرضي الله وعمره حتي ما فكر يقسي او يظلم حد بس الحقيقة إن بعض الناس مش بتمشي عشان إحنا وحشين هم بس ماعرفوش يشوفوا حجم الحُب اللي جواناولا فهموا إن فيه قلوب بتتعب وهي بتحاول تفضل طيبة والوحدة هنا مش انها تقعد لوحدك لا الوحدة الحقيقية إنك تحس إن محدش فاهمك ولا حاسس بيك🙂

5
Watermelon_15452
Watermelon_15452🇪🇬•ضائعضائع

ليه في المجتمع الحالي الزواج او انك تدخل في رليشن مع حد مطلق او ارمل سواء راجل او بنت بيبقا غريب ويتقال انه عيب وضد العرف والمجتمع وبحس انهم هيعملو حاجه فالي بيفكر في كده ايا كان سنه سواء كانو متقاربين في السن او فيه فرق

10
Mango_12700
Mango_12700🇪🇬•ضائعضائع

ممكن اخد رأيكو في حاجة انا ممكن اساعد حد يلاقي زواج يعني عندي قرايبي بنات مش مخطوبين وبلاقي ناس بتعمل جروبات كدا او بتنزل مواصفات عريس مثلا وفي جروب واتساب انا فيه بس مش عارفة اساعدهم ازاي يعني اقولهم ازاي في جروب كذا واحنا مش مترابطين اوي ان نعمل كدا او حساها حركة عيب يعني مش عارفة ولو سألت مثلا صحابي او كدا بردو حاسة انه غلط ولازم استنى لما حد يكون عنده ويقولي🥲

11
Plum_13683
Plum_13683🇪🇬•مكتئبمكتئب

جماعه انا عند 16 سنه و ولد ديما بعاني اني مش بحس شكلي حلو او فيا حاجه غلط او ناقصه علشان كل ما اعترف بحبي ل بنت بترفضني و ده بيخلي استغرب و اشك أن العيب فيا دلوقتي انا عايز وحده تفهمني ليه ده بيحصل

11
Peanut_11391
Peanut_11391🇪🇬•مُرهقمُرهق

كل صحابي بيتخطبوا ويتجوزوا وانا علشان عامله عمليه قلب مفتوح بخاف اوي من الرفض لو حد اتقدملي دايما عندي شعور اني هترفض فاممكن فعلا لو حد فيكو جه اتقدم وعرف ان البنت دي عامله عمليه قلب مفتوح هيرجع في قراره ولا عادي؟

15
Corn_4859
Corn_4859🇪🇬•منهكمنهك

يوزر t زي الاسم فوق في داخلي ممرّات لا يعرفها أحد، أبواب تُفتح بصمتٍ ثم تُغلق على أسرارٍ لا تُقال، كأنني أعيش نصف حياتي في الخارج، والنصف الآخر في عالمٍ خفي لا يصل إليه إلا من يفهم كيف يُصغي لما بين الكلمات، هناك حيث تتكاثر أفكاري وتتشابك أحلامي وتتحول مشاعري إلى لغة لا تُترجم بسهولة، ومن هنا بدأت وحدتي، لا كغيابٍ للناس، بل كندرةٍ لمن يستطيع أن يرى هذا العمق دون أن يهرب منه. أنا لا أبحث عن أنثى كفكرة جاهزة أو كدورٍ محفوظ، بل عن روحٍ تقرأ ما لا يُكتب، تشاركني هذا الامتداد الداخلي، أفكاري حين تتمرّد، أحلامي حين تكبر أكثر مما يسمح به الواقع، ومشاعري بكل أشكالها، العاطفية منها والجسدية، بوصفها تعبيرًا صادقًا عن إنسانٍ يريد أن يكون كاملًا، لا مُجزّأ بين ما يشعر به وما يُسمح له أن يُظهره. أرى هذا المجتمع قاسيًا حين يتعامل مع المرأة كصورة يجب حمايتها بدل أن تُفهم، وكجسد يجب ضبطه بدل أن يُحترم، كأن إنسانيتها عبء يجب تقليصه لا قيمة يجب الاعتراف بها، تُسلب منها حرية الشعور، وتُراقَب رغباتها، ويُعاد تشكيلها لتناسب الخوف العام، لا حقيقتها الخاصة، وكأنها لا تملك الحق في أن تكون إنسانة كاملة، تفكر، وتشعر، وترغب، وتختار. في هذا العالم، تُدفن الكثير من الحقائق تحت مسمى “العيب”، وتُصادر أبسط حقوق القرب الإنساني تحت ضغط النظرة، لا لأن الإنسان لا يريد، بل لأنه خائف من أن يُرى كما هو، ولهذا صارت العلاقات باهتة، لأن ما يُعاش فيها ليس الحقيقة، بل نسخة مقبولة منها. لكنني لا أريد هذه النسخة، ولا أؤمن بها، أنا مستعد أن أكون مع أنثى أختارها مساحة مختلفة، لا أملكها ولا تملكني، بل نتشارك، نتقاسم، نفتح لبعضنا ما أُغلق طويلًا، أعطيها حقها الكامل في أن تكون نفسها، بعقلها، ومشاعرها، ورغباتها، كما أسمح لنفسي أن أكون كذلك، بلا خوف ولا إنكار، لأنني أؤمن أن العلاقة الحقيقية لا تُبنى على التقييد، بل على الحرية الواعية. وربما ما أبحث عنه ليس سهلًا، لأن ما هو صادق دائمًا نادر، لكنني ما زلت أؤمن أن هناك أنثى، في مكانٍ ما، لم تُقنعها الحدود، ولم تُطفئها القيود، أنثى تعرف أن داخلها عالمًا يستحق أن يُعاش، وتملك الشجاعة أن تفتحه، لا لأي أحد، بل لمن يستطيع أن يراه… ويشاركه بصدق.

5
Lemon_9556
Lemon_9556🇩🇿•وحيدوحيد

عمري 23 نقرى في جامعة جامي كانت عندي علاقة ولا خرجت مع وحدة من طلعت لي ليسي و انا مركز غير مع قراية مي عامين بديت نسيي ندير مدامة و ما صلح لي والو في لول كنت نقول كيما جديد و ما عنديش خبرة و مع وقت تتريقل مي درك بديت نتوسوس زعما انا عندي مشكلة ولا عيب علميا أني طويل القامة و ملامح وجهي حسنة اسكو كاين لي مر بمرحلة هكذا في حياته و بواش تنصحوني

2
Grape_4481
Grape_4481🇪🇬•متوترمتوتر

هو ليه اغلب الوقت بكون انا ببقي الطرف اللي بيتمسك اكتر و اللي اقصي ما عنده علشان احافظ علي اللي معايا رغم اني مش بلاقي المحاولات دي ليه بجد لحد ما حقيقي بقيت احس ان العيب فيا

18
أحدث المواضيع
1 / 3
Coffee_16188
Coffee_16188

ازاي خرجت من دوامة التوهان و تضييع الوقت

ازاي وصلت لاحسن نسخة من نفسك و خرجت برا سجن العادات السلبية و بدأت حياتك تتحسن بجد...
2 المنشورات•2 النصائح
Mango_9483
Mango_9483

نصيحه كان نفسك حد يقولهالك من زمان

» نـصـيـحـه كـان نـفـسـك حـد يـقـولـهـالـك مـن زمـان ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
4 المنشورات•4 النصائح
Suchi_16120
Suchi_16120

تجربتك مع الإدمان

احكلنا عن تجربتك مع الادمان، ويدخل تحت مصطلح الادمان هنا، ادمان(السوشيال ميديا، الأكل، علاقه عاطفيه،مخدرات، اباحيه، واي
2 المنشورات•2 النصائح
Orange_18102
Orange_18102

حاجه كان نفسك تعملهاا ومقدرتش تعملهاا

حاجه كان نفسكم تعملها او بتخططو تعملوهااا ومعرفتوش تعملهوهاا اي كان السبب يعني
3 المنشورات•18 النصائح
Coffee_6567
Coffee_6567

التعرض للخيانة

تجربتكم مع الخيانة ، و هل قدرتوا تسامحوا و تمنحوا فرصة تانية ولا الأمر انتهي ، و هل قدرتوا تتخطوا و ازاي ؟
6 المنشورات•42 النصائح
Cookies_18736
Cookies_18736

هو في حد بيعاني مع الوحده ؟

يعني تبقي وسط الكلية، الشغل، البيت، أو أي مكان فيه ناس كتير... ومع ذلك حاسس إنك لوحدك ومش منتمي لأي حد فعلًا. وبتتعب ومح
5 المنشورات•21 النصائح
Peanut_18831
Peanut_18831

ايه اكتر حاجة مؤلمة حصلت لك و مش قادر تنساها

عن نفسي مش قادرة انسى حاجات عشتهم فطفولتي،كتير ناس بتقول يا ليت الشباب يعود يوما،انا مستحيل اقول الجملة دي عشان أمرْ فتر
12 المنشورات•51 النصائح
Avocado_13168
Avocado_13168

تفتكر انت بتخاف من الوحده ليه

هل الوحده ممكن تكون حلوه فعلا وانت الي بتبعد عشان كلام الناس عليها وانك مش عايز تبقى
16 المنشورات•91 النصائح
Flame_11924
Flame_11924

ايه الكلمه اللي اتقالتلكم من اهلكم و من ساعتها و عيونكم بطلع فراشات اول ما تفتكروها؟

بابا مش بيعرف يعبر عن مشاعره بس في مره قالي اني اكتر حد شبهه في اخواتي و اكتر حد بيعرف يضحكه و الوحيده اللي هتفرق معاه ل
4 المنشورات•26 النصائح
عنا·الوسوم·الأسئلة الشائعة·الشروط والأحكام·سياسة الخصوصية·إرشادات المجتمع·الصحافة·اتصل بنا·
AfrikaansአማርኛالعربيةAzərbaycanБеларускаяБългарскиবাংলাBosanskiCatalàČeštinaCymraegDanskDeutschΕλληνικάEnglishEspañolEestiEuskaraفارسیSuomiFrançaisGaeilgeGalegoગુજરાતીHausaעבריתहिन्दीHrvatskiMagyarՀայերենBahasa IndonesiaIgboÍslenskaItaliano日本語ქართულიҚазақភាសាខ្មែរಕನ್ನಡ한국어KurdîКыргызчаລາວLietuviųLatviešuMalagasyМакедонскиമലയാളംМонголमराठीBahasa MelayuMaltiမြန်မာनेपालीNederlandsNorskChichewaଓଡ଼ିଆਪੰਜਾਬੀPolskiپښتوPortuguêsRomânăРусскийKinyarwandaسنڌيසිංහලSlovenčinaSlovenščinachiShonaSoomaaliShqipСрпскиSesothoBasa SundaSvenskaKiswahiliதமிழ்తెలుగుТоҷикӣไทยTürkmenTürkçeУкраїнськаاردوOʻzbekTiếng ViệtisiXhosaYorùbá中文isiZulu

جميع الحقوق محفوظة © ٢٠٢٥ توهيل (شركة سيدلر)