•
•
•

تأجيل

13 منشورات
Cloud_4066
Cloud_4066🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب

انا قاعد مخنوق اوي هقسم هأجل تالته السنه الجايه ومتضايق اوي لو حد حابب يتكلم او يحكي حاجه انا حابب اسمع يمكن اعرف احل لحد مشاكلته ربنا يريح قلوبكم ويسعدكم ويفرحكم يارب ويارب ما حد يعدي باللي عديت بيه ابدا ♥️♥️♥️

7
Pizza_18478
Pizza_18478🇪🇬•يشعر بالملليشعر بالملل

بتتعاملوا ازاي مع احساس الملل والزهق دا مع اني عندي حاجات كتير المفروض تتعمل يعني وشغل مش فاضية تماما بس بأجل الحاجات دي ومش بقدر اعملها بتتعاملوا ازاي مع احساس الملل والزهق دا مع اني عندي حاجات كتير المفروض تتعمل يعني وشغل مش فاضية تماما بس بأجل الحاجات دي ومش بقدر اعملها

20
Diamond_4420
Diamond_4420🇪🇬•متعبمتعب

خليني اتكلم شويه بتمنى كلكم تبقو كويسين وتكونو احسن دايما في البداية انا بشوف نفسي شخص طموح جدا بس المشكلة اني بأجل كل حاجه يعني انا بتعلم حاجات كتير كلها في نفس الوقت مش قاعد بس مش مدي اهتمام لحاجه معينه وده مخليني متاخر شويه فاهم قصدي حاسس اني محتاج افوق بأمانه لاني خلاص داخل ع الفاينل ومراكم كل المواد تقريبا بسبب انشغالي طول الترم ب 100 حاجه بس دي النقطه التانيه انا مش عارف اذاكر انا بدات من كام يوم بستخدم طرق مختلفه عشان اعرف الم اي حاجه بس مش عارف الموضوع بياخد وقت ومجهود بلاقي نفسي في الاخر مذاكرتش غير كميه قليله الفكره الواحد تايه مش عارف هيعمل ايه بعد كده دماغي مش سايباني في حالي المهم انه إن شاء الله خير اكيد

3
Gold_14408
Gold_14408🇸🇦•ضائعضائع

السلام عليكم انا طالبه ثانويه باخر سنه والترخرج بعد شهرين بالضبط وعندنا بالسعوديه عشان اقدر اقدم على جامعه لازم اختبر اختبارين مهمين جدا واختبر اختبار لغه انقليزيه عشان انقبل بجامعه حلوه والتخصص الى ابيه مشكلتي اني ما جبت معدل حلو بالاختبار الاول الى هو قدرات والثاني باقي شهر بس واختبره ولا اعرف كم بتكون درجتي فيه وبحاول ادرس له كويس وخايفه جدا ابي اعيد الاختبار الاول بس مافي عندي وقت ابدا لأي شي ومضغوطه جدا المشكله ان تقديم الجامعات بعد التخرج او الاختبارات النهائيه بيومين بس وانا ما اقدر اقدم لان ما عندي مؤهلات القبول وافكر اني أاجل السنه ذي واقعد سنه بالبيت اذاكر للاختبارين واجيب درجه كويسه والى مطمني اني انا اصلا متقدمه على دفعتي واصغر منهم بسنه يعني حتى لو قعدت السنه ذي بالبيت بقدر ادخل الجامعه وعمري ١٨ عادي ومحتاره جدا كل الى حولي ما وافقوني الراي ولا احد فاهمني او عارف يساعدني بحكم فرق العمر بيني وبينهم ما علمت احد من صديقاتي بالموضوع بس اهلي وكلهم ما وافقوني وشافوا انها فكره سيئه بس انا اشوف انها الحل الافضل لي لان حتى لو قدمت على جامعه ماعندي اي مؤهلات ونسبه القبول بتكون ضعيفه الى حد ما ابي الحل ساعدوني ارجوكم

8
Strawberry_14199
Strawberry_14199🇪🇬•غاضبغاضب

حاسه اني متضايقه اوي النهارده وعندي شغل كتير اوي مأخراه من اسبوع ومش قادره اعمله بعمله من غير نفس وحاسه هيطلع فالاخر زفت هو الجو مرشوش فيه اي والجو حر جدا م عارفه اطلع من المود دا ازااااي

3
Banana_14315
Banana_14315🇪🇬•متعبمتعب

كنت عاوز انزل رساله عاوز استشير الناس اولا انا خاطب واحده في تاتيه كليه و رايحه تالته بتىزح يوم واحد في الأسبوع المهم احنا متفقين انها هتيجي عندي رابع سنه في الكليه و انا مسافر و قولت انزل بعد لما تخلص تالته و نجوز المهم كل شويه تقولي تأخرها شويه و اكتشف انها انتا كل شويه تقول لصحابها انا مش هحوز الا بعد الكليه ف انا حاسس ان انا ملهوف علي الجواز و عاوز الخلال و و شاريها و حاسس انها مش بتبادل نفس الشعور فتقفلت منها و من وقت لما اتأكد انها بتقول لصحابها كده و انا معدش ليا نفس اكلمها ايه رايكم

7
Brain_6900
Brain_6900🇪🇬•محبطمحبط

دلوقتي انا رايحة الامتحان وكل الي في بالي ازاي وصلت لهنا رايحة بعد ما اجلت الامتحان مرتين ومع ذلك بردو لاول مرة اسوف بالشكل ده وملحقتش اراجع كل الي عايزاه وطاقتي خلصت بجد دي انا الي كانت بتعيط على نص درجة دلوقتي بقا كل همي اخلص الامتحان وبس الحمد لله على كل حال وانتقم يارب من كل شخص عقدني وحسسني بالضعف مش مسامحه عموما المدرس الي شككني في نفسي وصعب عليا كل حاجه ومبتطلعش من بقه كلمة حلوة ربنا يوفقني وانا راضية بكل حاجه بس اتمنى السنة الجاية مستقبلي ميضعش واحقق حلمي وادخل طب

9
Coffee_13311
Coffee_13311🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب

أنا شاب بمر بتجربة أثرت عليّ بشكل واضح. اتعلقت ببنت من نفس دايرتي رغم إن العلاقة ماكنتش مستقرة وكان فيها قرب وبعد وإشارات غير واضحة. حاولت أقرب أكتر من مرة، لكن كان في دايمًا مسافة أو رفض، لحد ما التواصل انتهى. من ساعتها وأنا مش قادر أتخطى بسهولة، وبفكر في الموضوع بشكل متكرر وبعيش جزء كبير منه في دماغي. مع الوقت، بقيت بهرب بدل ما أواجه: وقت طويل على الموبايل، وتأجيل للمذاكرة والالتزامات. كمان بقي عندي رغبة أتعرف على بنات تانية كنوع من التعويض، رغم إني عارف إن ده مش حل. حاليًا حاسس إني مش مركز، ومش ثابت، وتقديري لنفسي بيتأثر بسهولة. محتاج أفهم إزاي أتعامل مع التعلق، وأتقبل الرفض، وأرجع أتحكم في وقتي وألتزم بحياتي بشكل عملي.

0
Mustard_11895
Mustard_11895🇪🇬•متعبمتعب

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ازيكم أتمني تكونو بخير ي شباب لو حد يعرف طريقه اعرف الزم بيها نفسي ع الحاجه يعني اخلص من التسويف مفضلش اماطل ف الحاجه كتير اوي اوي ومتى فقدان الشغف اكون شاكره

8
Pistachio_7711
Pistachio_7711🇪🇬•قلققلق

محتاجه اروح ثيرابي انا عندي مشاكل كتير جدا و مبعرفش اتكلم فيها و ااموضوع دا تاعلنب و مقصر على كل حاجه حتى شخصيتي مبقتش مفهومه كل ما احجز و اقول هاخد الخطوه افوت ميعاد الجلسه و اقول لا مش دلوقتي و اتحجج ب اي حاجه لو حد خد تجربه انه يروح ثيرابي بجد الحوار فرق معاكم ولا لا

11
Coffee_10058
Coffee_10058🇪🇬•ضائعضائع

عايزه اخد رأيكم في حاجه لاني مش عارفه اتصرف ازاي دلوقتي انا كنت اعرف حد من تلات سنين كده وجينا ف اول سنه من تعارفنا كنا حاسين بمشاعر بس محدش اتكلم ف جيه فجاه قالي انه مش هيقدر يكمل معايا لانه هيروح يخطب البنت اللي بيحبها وكان مرتبط بيها المهم العلاقات اتقطعت بقينا سلامات بس طول السنتين اللي بعدها وعرفت انه البنت سابته واتجوزت حد تاني اصلا المهم جينا ف شهر ١٢ اللي فات اتقابلنا وقالي انه عاوزني ف موضوع مهم وقال انه عاوز يتقدملي المهم انا وافقت وبقالنا من ساعتها اهو مش عارف يتقدملي لان حصلنا مشاكل كتير ف بيوتنا سواء عندي او عنده ف مفيش وقت مناسب لحد اخر فتره مامته جالها كانسر ف اكيد طبعا فكره الخطوبه دلوقتي متأجله ،بس المشكله دلوقتي اني بحس انه بيسمعني وقت ما يكون هورني بس يعني حتي لو انا صديته وقولتله اني مبحبش كده بيحترم ده بس مؤخرا اتغير بقا لما اقوله اني مبحبش كده بيسكت بقا ي اما يبقي اونلاين وميردش وبحسه عاوز يسكتني وخلاص امبارح بيقولي بحسبك زعلانه كنت هصالحك وخلاص وبعدين كمان كنت تعبانه نفسيا الفتره اللي فاتت وبروح ثيرابي ف جيت اتكلم معاه لاقيته بيقولي طيب وانتي شايله كل ده ليه يعني اي بجد يا جماعه حاسه في حاجه غلط جدداا وعاوزه اسيبه بس حاسه اني اوفر ملحوظه : انا كمان حاسه انه هورني دايما سواء بيحب او بيتسلي لانه البنت اللي كان بيخطبها سابته اصلا عشان خانها مع صحبتها

13
Flame_8709
Flame_8709🇪🇬•متوترمتوتر

بكل بساطه انا مفتحتش كتاب من اول السنه وانا اصلا مأجل تلته ثانوي هخش تلت امتحانات بس فيزياء وكيمياء ورياضة وانا زي ما قولت مفتحتش كتاب وفاضل تلت شهور وعايز نصيحة في الوقت دا عشان متشلوحش

12
Tomato_5092
Tomato_5092🇪🇬•عاديعادي

بتعملوا ايه لما بتلاقوا نفسكوا بتأجلوا كل حاجة في حياتكوا لدرجة ان الدنيا خلاص بتبوظ منكوا ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

11
أحدث المواضيع
1 / 3
Coffee_16188
Coffee_16188

ازاي خرجت من دوامة التوهان و تضييع الوقت

ازاي وصلت لاحسن نسخة من نفسك و خرجت برا سجن العادات السلبية و بدأت حياتك تتحسن بجد...
2 المنشورات•2 النصائح
Mango_9483
Mango_9483

نصيحه كان نفسك حد يقولهالك من زمان

» نـصـيـحـه كـان نـفـسـك حـد يـقـولـهـالـك مـن زمـان ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
4 المنشورات•4 النصائح
Suchi_16120
Suchi_16120

تجربتك مع الإدمان

احكلنا عن تجربتك مع الادمان، ويدخل تحت مصطلح الادمان هنا، ادمان(السوشيال ميديا، الأكل، علاقه عاطفيه،مخدرات، اباحيه، واي
2 المنشورات•2 النصائح
Orange_18102
Orange_18102

حاجه كان نفسك تعملهاا ومقدرتش تعملهاا

حاجه كان نفسكم تعملها او بتخططو تعملوهااا ومعرفتوش تعملهوهاا اي كان السبب يعني
3 المنشورات•18 النصائح
Coffee_6567
Coffee_6567

التعرض للخيانة

تجربتكم مع الخيانة ، و هل قدرتوا تسامحوا و تمنحوا فرصة تانية ولا الأمر انتهي ، و هل قدرتوا تتخطوا و ازاي ؟
6 المنشورات•42 النصائح
Cookies_18736
Cookies_18736

هو في حد بيعاني مع الوحده ؟

يعني تبقي وسط الكلية، الشغل، البيت، أو أي مكان فيه ناس كتير... ومع ذلك حاسس إنك لوحدك ومش منتمي لأي حد فعلًا. وبتتعب ومح
5 المنشورات•21 النصائح
Peanut_18831
Peanut_18831

ايه اكتر حاجة مؤلمة حصلت لك و مش قادر تنساها

عن نفسي مش قادرة انسى حاجات عشتهم فطفولتي،كتير ناس بتقول يا ليت الشباب يعود يوما،انا مستحيل اقول الجملة دي عشان أمرْ فتر
12 المنشورات•51 النصائح
Avocado_13168
Avocado_13168

تفتكر انت بتخاف من الوحده ليه

هل الوحده ممكن تكون حلوه فعلا وانت الي بتبعد عشان كلام الناس عليها وانك مش عايز تبقى
16 المنشورات•91 النصائح
Flame_11924
Flame_11924

ايه الكلمه اللي اتقالتلكم من اهلكم و من ساعتها و عيونكم بطلع فراشات اول ما تفتكروها؟

بابا مش بيعرف يعبر عن مشاعره بس في مره قالي اني اكتر حد شبهه في اخواتي و اكتر حد بيعرف يضحكه و الوحيده اللي هتفرق معاه ل
4 المنشورات•26 النصائح
عنا·الوسوم·الأسئلة الشائعة·الشروط والأحكام·سياسة الخصوصية·إرشادات المجتمع·الصحافة·اتصل بنا·
AfrikaansአማርኛالعربيةAzərbaycanБеларускаяБългарскиবাংলাBosanskiCatalàČeštinaCymraegDanskDeutschΕλληνικάEnglishEspañolEestiEuskaraفارسیSuomiFrançaisGaeilgeGalegoગુજરાતીHausaעבריתहिन्दीHrvatskiMagyarՀայերենBahasa IndonesiaIgboÍslenskaItaliano日本語ქართულიҚазақភាសាខ្មែរಕನ್ನಡ한국어KurdîКыргызчаລາວLietuviųLatviešuMalagasyМакедонскиമലയാളംМонголमराठीBahasa MelayuMaltiမြန်မာनेपालीNederlandsNorskChichewaଓଡ଼ିଆਪੰਜਾਬੀPolskiپښتوPortuguêsRomânăРусскийKinyarwandaسنڌيසිංහලSlovenčinaSlovenščinachiShonaSoomaaliShqipСрпскиSesothoBasa SundaSvenskaKiswahiliதமிழ்తెలుగుТоҷикӣไทยTürkmenTürkçeУкраїнськаاردوOʻzbekTiếng ViệtisiXhosaYorùbá中文isiZulu

جميع الحقوق محفوظة © ٢٠٢٥ توهيل (شركة سيدلر)