•
•
•

تشجيع

28 منشورات
Carrot_8241
Carrot_8241🇩🇿•وحيدوحيد
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

2
Coffee_4076
Coffee_4076🇪🇬•خجولخجول

بيج بروبليم بقالي كتير منزلتش حاجه بمتحن وكدا دعواتكم اخر ماده الاحد البوست ال مش عارف كام من رحلة التغيير وقررت اعظم من الخطوات الصغيره وزي ما بيقولوا مشوار ال ١٠٠٠ ميل بيبدا بخطوه من فتره قررت اهتم بصحتي شوية وبدات بتقليل السكر انا كنت بشرب شاي وقهوه القهوه كدا كدا ساده والشاي كان تلت معالق سكر وبدات اقلل تدريجيا واحب اقول النهارده اول كبايه معلقه ونص ف انا وصلت ل نص كمية السكر في الكبايه ممكن تقول حاجه هبله بس بتشجعني لخطوات اكبر زي اني زودت شرب المايه وعلى خطوات من نزول الجيم وتحسين صحتي ف حبيت اقول ان ااه مشوار الالف ميل بيدا بخطوه دمتم في امان الله #رحلة تغيير

7
Pizza_15105
Pizza_15105🇪🇬•يشعر بالملليشعر بالملل

جمااااعه مرمورا خريجه الا ماده ف طبلولى بقااا شجعونى قولولى اى حاجه احكولى الحياة عامله ازاى بعد التخرج مبسوطه انى بتخرخ بس حاسه انى خلاص بقيت ف حياة الكبار بقا وانا لسه صغيرة على الكلام دااا شويه positive energy بقا كداااا

19
Moon_10591
Moon_10591🇪🇬•يشعر بالملليشعر بالملل

مساء الخير... خريجة ولكن محتاجه حد يشجعني ويتابع معايا كورسات بقا وكتب واي حاجه مفيده... يعني هعمل مثلا قائمة ويشوف عملت ايه منها طول اليوم والأمر هيكون متبادل عادي... يا ريت يكون حد كويس ف الموضوع دا وهيعرف يتابع فعلا ويشجعني وكدا وميكونش فيه اهداف اخرى عشان منضيعش وقت بعض

13
Diamond_9045
Diamond_9045🇪🇬•ضائعضائع

يا جماعة انا تالتة ثانوي معنديش شغف لأي حاجه حتى المراجعات مش قادر اذاكرها فأنا عايز study partner سواء بنت او ولد نصحى بدري ونحدد عدد ساعات معين نخلصه في اليوم ونشجع بعض يعني واللي يقع يشد التاني كدة ويفضل يكون تالتة ثانوي برضو

3
Moon_10591
Moon_10591🇪🇬•وحيدوحيد

ليه بكون عادة محتاجه حد معايا..حد يشاركني واشاركه اليوم والاهم يشجعني في كل حاجه بالرغم من اني شاطرة في شغلي وفي حياتي عامة بس معظم الوقت بحتاج حد يزقني عشان اعمل الخطوة واكمل ودا للاسف مش موجود ف بفضل مكاني...حاولت كتير اعمل دا لوحدي بس مش عارفه ادعولي ربنا يهديني واكمل واعرف اتأقلم

30
French Fries_8583
French Fries_8583🇪🇬•غاضبغاضب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

9
Blueberry_16849
Blueberry_16849🇪🇬•مُرهقمُرهق

كنت عايزة حد يتابع معايا مذاكرة و يشجعني و برضو يشد بالكلام لما مش اعمل التسكات الي عليا عشان حقيقي بكسل بشكل مش طبيعي حاليا انا هبدا برمجه و السنه الجايه هبدا مذاكرة و مواد مهمه و لازم وقفه وبرضو عندي تعفن دماغ و كلامي واضح مش عايزة استعباط

20
Apple_16591
Apple_16591🇪🇬•متعبمتعب

كنت عايزة حد يتابع معايا مذاكرة و يشجعني و برضو يشد بالكلام بس لما مش اعمل التسكات الي عليا عشان حقيقي بكسل بشكل مش طبيعي حاليا انا هبدا برمجه و السنه الجايه هبدا مذاكرة و مواد مهمه و لازم وقفه وبرضو عندي تعفن دماغ

13
Sandwich_4094
Sandwich_4094🇪🇬•ناقصناقص

الانسان محتاج حد معاه .. الرحلة فردية مؤلمة و دايما احساس ان فيه حاجة ناقصة .. محتاجين حد يفرح معانا و يزعل معانا و يشجعنا و نشجعه .. كان عندي شخص لمدة قصيرة و دلوقتي لوحدي تاني.. نتمنا نلاقي شخص و احنا ف ايام عيد كده و ربنا يسهل.. ان شاء الله خير

7
Diamond_16630
Diamond_16630🇪🇬•متعبمتعب

كنت عايزة حد يتابع معايا مذاكرة و يشجعني و برضو يشد بالكلام لما مش اعمل التسكات الي عليا عشان حقيقي بكسل بشكل مش طبيعي حاليا انا هبدا برمجه و السنه الجايه هبدا مذاكرة و مواد مهمه و لازم وقفه وبرضو عندي تعفن دماغ

16
Strawberry_15794
Strawberry_15794🇪🇬•متوترمتوتر
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

46
Diamond_9045
Diamond_9045🇪🇬•متعبمتعب

يا جماعة انا تالتة ثانوي معنديش شغف لأي حاجه حتى المراجعات مش قادر ابدأ فيها فأنا عايز حد سواء بنت او ولد نصحى بدري ونح دد عدد ساعات معين نخلصه في اليوم ونشجع بعض يعني واللي يقع يشد التاني كدة ويفضل يكون تالتة ثانوي برضو

1
Coffee_14652
Coffee_14652🇪🇬•ضائعضائع
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

8
Banana_14303
Banana_14303🇪🇬•وحيدوحيد
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

17
Brain_4048
Brain_4048🇪🇬•وحيدوحيد

الحمدلله مكمل رغم الضغط النفسي اللي انا فيه الحمدلله رغم الاحباط اللي بواجهه لسه ماسك في حلمي وواثق اني هحقق اللي عايزه حاجتين اهم من بعض بس في حاجه لو مش موجودة مستحيل احقق حلمي وهي النيه والحمدلله دي عندي من صغري هكون شاكر لاي حد شجعني وقالي كلمتين حلوين

4
Diamond_9045
Diamond_9045🇪🇬•محبطمحبط

يا جماعة انا تالتة ثانوي معنديش شغف لاي حاجه حتى المراجعات مش قادر ابدأ فيها فانا عايز study partner سواء بنت او ولد نصحى بدري ونحدد عدد ساعات معين نخلصه في اليوم ونشجع بعض يعني واللى يقع يشد التاني كدة ويفضل يكون تالتة ثانوي برضو

6
French Fries_4143
French Fries_4143🇪🇬•خجولخجول

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته عاملين ايه جدعاان استمتعوا بحياتكوا خرجوا نفسكوا من مود الاكتئاب والزعل اللي بقى مالينا كلنا ده وانا اولكوا (كنت لسه بقطع شرايني من شويه 😂) المهم احنا مش عايشين كتير يجدعاان استمتعوا بالكام سنه دول غيروا مودكوا غيروا حياتكوا الكلام سهل بس بجد حاولواا الدنيا مش مستاهلههه يلا take care يشباب 💗

11
Strawberry_11819
Strawberry_11819🇪🇬•عاديعادي

جماعه محتاجه حد بيفهم في التغذيه لاني محتاجه اقل وزن شويه مش كتير او لو حد بيمر بنفس الحاجه ممكن نبدا سوا عشان محتاجه حد يشجعني الصراحه ابدا بجد لو حد بيفهم ممكن نتكلم سوا ونشجع بعض وكدا ممكن مساعده ؟🥲❤️❤️

14
Heart_9410
Heart_9410🇪🇬•غاضبغاضب

بجد انا مبسوط وانا بشارك التوبة والرجوع لي ربنا خطوة بخطوة معاكو بجد في ناس كتير شجعتني حتا لما قلت اني مخنوق ناس فضةت تقولي هوا الشطان بيحاول يضعفك متضهفش انا وحتا الان الحمدلله مرجعتش لحياة القرف الي كنت عيشها بلعكس لما بفتكر نفسي بقرف حقيقي انا كنت وحش جدا

1
Suchi_4417
Suchi_4417🇪🇬•يشعر بالملليشعر بالملل

يمكن مكانتش من نصيبك بس كفايه ان انت حاولت اي يعني لو قدمت علي شغل واترفضت اي يعني حبيت حد ومحبكش واي يعني رميت قلبك في حضن حد ومحضنكش واي يعني اتكلمت من قلبك وماحدش فاهمك هي اكيد بتوجع بس الندم بيوجع اكتر الفرصه اللي راحت عليك من غير ما تحاول بتفضل توجعك سنين انت ما جربتش تفشل انت جربت تحاول انت ما خسرتش اي حاجه بالعكس انت كنت شجاع كفايه تقف وتقول انا هنا مش كل محاوله بنجربها بتكون ناجحه بس كل محاولة بتقربك من اللي ليك وكل باب بيتقفل هو في الحقيقه باب بيبعدك عن اللي مش ليك مافيش حاجه راحت منك وكانت هتكون ليك ولو راحت بسيطه ماكنتش ليك من الاول فارفع راسك وافتكر ان انت حاولت وديما افتكر ان انت كنت اجرى من ناس كتير قررت ان هي تستخبي ورا الصمت واهو حتي لو النتيجه ماكنتش في صالحك تبقي جربت وكفايه قوي ان انت حاولت

1
Cloud_5258
Cloud_5258🇪🇬•مكتئبمكتئب

طيب انا شخص بحب العربيات يمكن اكتر من حياتي انهاردة ابويا شافني وانا بدرفت في مكانٍ ما عمل مشكلة كبيرة خد العربية هما ليه مش عايزين يفهمو ان دي حياتي دي طبيعتي انا بحب كده لي بيمنعوني منها انا مش زعلاو غير اني هاوي مش ذنبي اني بحبها ومش لاقي اللي يكتشف موهبتي حتي ومش لاقي حد يشجعني بجد الموضوع صعبب وكبيير ونفسي اكمل في الموضوع حتي لو هاجي علي دراستي ومحدش بقولي الدراسة اهم عشان عمري ما هقتنع ب كده مهما حصل

2
Moon_5072
Moon_5072🇱🇧•قلققلق

محتاجة اي وسيلة تشجعني ادرس لو عنكن لا تقصروا لو سمحتوا انا حاليا عم ادرس اونلاين هلق بعطلة عيد المسحيين عل الاسبوع والأسبوع الجاي وبعدين برجع دوام حضروي خميس جمعة وسبت باقي ٩٠ يوم على القد مشتتة مراكمة شوي رسبت بأمتحان نص السنة ما عندي حدا يشجعني عم حاول كتير ما عم اقدر التزم

5
Moon_4208
Moon_4208🇪🇬•مرتبكمرتبك

عايزة حاجة تشجعني اخس انا هبدا جيم من بكرا بصراحة بحب اروح الجيم بس مشكلتي في الأكل نفسي حاجة تشجعني اني التزم في الأكل الصحي لاني بتعب في الجيم واول مرجع باكل عادي وممكن اجيب شيبسي كمان ودا مخليني مبخسش بالعكس بتخن

12
Marshmallow_7907
Marshmallow_7907🇪🇬•خجولخجول

الصراحه انا مش جايه احكي مشكله انا عندي فكره حابه اشاركها مع حد ويشجعني اعملها انا عايزة اكتب روايه وبعرف اكتب كويس جدا وكتبت المقدمه وحاجات بسيطه كدا واخدت راي كام شخص قريب مني مدحوها بس الصراحه انا مش عارفه ابدا منين او ازاي بس انا فعلا بحب الروايات وبحب القراءة عموما ونفسي بجد اكتب رواية حتي لو مش هتتشهر بس اكون عملت الي نغسي فيه مش اكتر فالو حد عندو نصايح ازاي ابدا او اخلي بالي من اخطاء ممكن مكنش انا واخدة بالي منها عموما دا الجزء الي كتبتو رايكو هيهمني جدا ❤️ كانت تظن ان ماكُسر فيها لن يُصلح،وان القلب حين يُخذل مرة لايعرف كيف ينبض، خبأت نفسها خلف الكتب،وتسللت الي زوايا لا يصلها الضوء، ظناً منها ان العزلة احن عليها من قلوب البشر، فهل الحب قادر علي جمع شتات الروح؟ وهل من جلس طويلاً علي رفوف النسيان يحق له ان يكتب في الصفحات الاولي؟

4
Cloud_7877
Cloud_7877🇪🇬•يشعر بالملليشعر بالملل
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

1
Coffee_5835
Coffee_5835🇪🇬•ضائعضائع

مساء الخير او صباح الخير انا حقيقى كنت قاعده تايهة و ظهرلى اعلان للابلكيشن ده نزلته باختصار انا بحاول اتخطى حاجات كتير ف حياتى اولهم انى كنت ف علاقه مع حد مش شبهى و عمرى ما كنت مبسوطه فيها و اعتقد انها كده خلصت انا محتاجه بس شويه تشجيع او حد يقولى اعمل ايه لانى مخنوقه جدا و مش عارفه اتصرف ازاى

15
Cloud_4425
Cloud_4425🇪🇬•حزينحزين

انا ف تالته ثانوي والحمدلله ماشية كويس تقريبا ف كل المواد وانا من اول السنه دايما بحاول مقصرش ف حاجه واعمل ال عليا وكل المدرسين بيميزوني عن الباقي مع ان يمكن فيه اشطر مني واحسن مني بس انا بالنسبالهم مختلفه المهم ان فيه مدرس منهم دا احسن مدرس بالنسبالي واكتر واحد بحبه فيهم وهو مشهور اوي وكان ف اول السنه جالي وسالني عن اسمي وقال ف المايك ان هو بيعزني وبعدها بحصتين سالني وجاوبت ومدحني كتير اوي اوي حرفيا ساعه كامله بيتكلم عني بس وقال ان انا ممتازة ومحترمه وكل الصفات الحلوه فيا وان الطالب المحترم بيجبر كله انه يحترمه وكان بيقول لمجموعه غير مجموعتي ان انا ضوفري برقبتهم وكدا وعلطول بيخليني اجاوب مش ف دوري وحاجات كتير المهم ان انا ف الإمتحانات ببقا متوترة شويه وبتسرع ف بجيب درجات مش احسن حاجه ف فمره جبت ٥٢ من ٦٠ وهو كان مستنييني اقفل ولما عرف درجتي قالي عادي فكك لسا فيه امتحانات جايه كتير لعل وعسى متتظلميش فيها والامتحان ال بعده جبت ٥٣ ويومها بقا فضل يقول كلام يجلد ذاتنا حرفيا وانا كنت بعيط من الكلام وبعدين بدأ يشرح ووقف الشرح وقالي السنه الجايه هقولك ي دكتورة وانا عارف انا بقولك ايه وبعدين بص للباقي وقال بقولها كدا عشان شايفها مهزوزة شويه ف بتعيط وعشان احط عليها ضغط انها متخذلنيش عشان مش هبقا متعشم فيك خير وتخذلني وبعدين كمل شرح وبعدها بشويه وقف الشرح تاني وقال لبنت متفكريش عشان مش بكلمك ف الحصه يبقا انا مش مهتم بيكي لا انا عارف انك واثقه ف نفسك ف مش عايز اشتتك وسايبك تكملي طريقك انا بكلم ال انا عارف انه بيتهز!! المهم ان انا من وقتها وانا زعلانه اوي اوي بجد ال هو انا مش مستنيه من حد حاجه يعني ايه ال بيتهز دي بجد كلامه اكيد كان بيشجعني شويه بس انا ف الاول وف الاخر بذاكر عشان نفسي ولو هو مكنش عارفني من الاول كل دا مكنش هيفرق معايا بحاجه حرفيا انا محستش اني اتهزيت فعلا غير لما قال كدا كانه بيكلمني شفقه ! وفضلت فتره بخاف اجاوب الدروس وبقالي فتره بحاول اجاوب وارجع احل زي الاول بس علطول بفتكر الكلمه دي واعيط

7
أحدث المواضيع
1 / 3
Coffee_16188
Coffee_16188

ازاي خرجت من دوامة التوهان و تضييع الوقت

ازاي وصلت لاحسن نسخة من نفسك و خرجت برا سجن العادات السلبية و بدأت حياتك تتحسن بجد...
2 المنشورات•1 النصائح
Mango_9483
Mango_9483

نصيحه كان نفسك حد يقولهالك من زمان

» نـصـيـحـه كـان نـفـسـك حـد يـقـولـهـالـك مـن زمـان ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
4 المنشورات•4 النصائح
Suchi_16120
Suchi_16120

تجربتك مع الإدمان

احكلنا عن تجربتك مع الادمان، ويدخل تحت مصطلح الادمان هنا، ادمان(السوشيال ميديا، الأكل، علاقه عاطفيه،مخدرات، اباحيه، واي
2 المنشورات•2 النصائح
Orange_18102
Orange_18102

حاجه كان نفسك تعملهاا ومقدرتش تعملهاا

حاجه كان نفسكم تعملها او بتخططو تعملوهااا ومعرفتوش تعملهوهاا اي كان السبب يعني
3 المنشورات•25 النصائح
Coffee_6567
Coffee_6567

التعرض للخيانة

تجربتكم مع الخيانة ، و هل قدرتوا تسامحوا و تمنحوا فرصة تانية ولا الأمر انتهي ، و هل قدرتوا تتخطوا و ازاي ؟
6 المنشورات•42 النصائح
Cookies_18736
Cookies_18736

هو في حد بيعاني مع الوحده ؟

يعني تبقي وسط الكلية، الشغل، البيت، أو أي مكان فيه ناس كتير... ومع ذلك حاسس إنك لوحدك ومش منتمي لأي حد فعلًا. وبتتعب ومح
4 المنشورات•15 النصائح
Peanut_18831
Peanut_18831

ايه اكتر حاجة مؤلمة حصلت لك و مش قادر تنساها

عن نفسي مش قادرة انسى حاجات عشتهم فطفولتي،كتير ناس بتقول يا ليت الشباب يعود يوما،انا مستحيل اقول الجملة دي عشان أمرْ فتر
12 المنشورات•51 النصائح
Avocado_13168
Avocado_13168

تفتكر انت بتخاف من الوحده ليه

هل الوحده ممكن تكون حلوه فعلا وانت الي بتبعد عشان كلام الناس عليها وانك مش عايز تبقى
16 المنشورات•91 النصائح
Flame_11924
Flame_11924

ايه الكلمه اللي اتقالتلكم من اهلكم و من ساعتها و عيونكم بطلع فراشات اول ما تفتكروها؟

بابا مش بيعرف يعبر عن مشاعره بس في مره قالي اني اكتر حد شبهه في اخواتي و اكتر حد بيعرف يضحكه و الوحيده اللي هتفرق معاه ل
4 المنشورات•26 النصائح
عنا·الوسوم·الأسئلة الشائعة·الشروط والأحكام·سياسة الخصوصية·إرشادات المجتمع·الصحافة·اتصل بنا·
AfrikaansአማርኛالعربيةAzərbaycanБеларускаяБългарскиবাংলাBosanskiCatalàČeštinaCymraegDanskDeutschΕλληνικάEnglishEspañolEestiEuskaraفارسیSuomiFrançaisGaeilgeGalegoગુજરાતીHausaעבריתहिन्दीHrvatskiMagyarՀայերենBahasa IndonesiaIgboÍslenskaItaliano日本語ქართულიҚазақភាសាខ្មែរಕನ್ನಡ한국어KurdîКыргызчаລາວLietuviųLatviešuMalagasyМакедонскиമലയാളംМонголमराठीBahasa MelayuMaltiမြန်မာनेपालीNederlandsNorskChichewaଓଡ଼ିଆਪੰਜਾਬੀPolskiپښتوPortuguêsRomânăРусскийKinyarwandaسنڌيසිංහලSlovenčinaSlovenščinachiShonaSoomaaliShqipСрпскиSesothoBasa SundaSvenskaKiswahiliதமிழ்తెలుగుТоҷикӣไทยTürkmenTürkçeУкраїнськаاردوOʻzbekTiếng ViệtisiXhosaYorùbá中文isiZulu

جميع الحقوق محفوظة © ٢٠٢٥ توهيل (شركة سيدلر)