•
•
•

تعارف

26 منشورات
Pineapple_8567
Pineapple_8567🇪🇬•متعبمتعب

انا الحمدلله دخلت الكلية الحربية والله الحمدلله السؤال هنا انا طول الوقت ف الكلية هل هعرف اتعرف علي بنت احبهاا بجد وتحبني مش عايز اتجوز بنت كدة و خلاص مش عارفة هيحصل ول لا بس هل عادي البنات تستحمل انو يكون بعيد اكتر الوقت خصتآ ف اول فترة تعارف و كدة و بس كدة

5
Orange_5354
Orange_5354🇪🇬•عاديعادي

أولاً (للشباب والبنات): هل بتعتقدوا إن فترة الخطوبة (في ظل وجود النقاب) بتكون كافية إن الشاب يتعرف على شخصية وطباع البنت بشكل كامل؟ ولا التواصل البصري وتعبيرات الوجه بتفرق جداً في بناء "الكيميا" والتفاهم والقبول بينهم؟ ​ثانياً (للشباب تحديداً): هل ممكن تتنازل عن الصورة الذهنية أو "الستايل" المعين اللي في دماغك لشريكة حياتك في مقابل إنك ترتبط ببنت منتقبة وتكسب التزامها وسترها حتى لو مكنتش حاطط النقاب في حساباتك من البداية؟ وليه؟

11
Avocado_18836
Avocado_18836🇪🇬•ضائعضائع
الموضوع: تفتكر انت بتخاف من الوحده ليه

مش عارفه بس الوحده صعب اكيد لا الواحد يحب حد جانبه يشارك كل حاجه تفصيل يومه وحياته وجع وخافه يرتح في والجوده جانبه كل حاجه لزم حد معاك الوحد ده بتموت الواحد ياجماعه. بجد انا انسانه احب الناس اتعرف علي ناس

24
Watermelon_12623
Watermelon_12623🇪🇬•غاضبغاضب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

15
Tofu_5502
Tofu_5502🇪🇬•يشعر بالملليشعر بالملل

عايزة أقول إني معجبة بفكرة الصداقات المخفية أو إننا نتعرف ع ناس بدون م يكون فيه تفاصيل احنا مين هما مين مش مهم، ع قد م مهم ان الشخص دا تفكيره شبهك او ثقافته زيك، رغم ان مش الكل بيفهم النقطة دي وفي ناس نواياها بتكون سيئة سواء ولد أو بنت بس الفكرة ف أساسها جميلة والمفروض انها راقية

23
Gift_8180
Gift_8180🇪🇬•ضائعضائع

نفسي اتعرف علي ناس جديده ومكنش مقفول علي نفسي ، انا بصراحه مش مقفول اوي لكن ممكن اهزر اقول كلمه خفيفه مع حد معرفوش والموضوع يخلص بضحك وكل واحد يروح لحاله ، بس مش عارف الخطوه الجايه اي ، انا مؤمن ان لو انت فيك كل حاجه حلوه ، مظهرك وشكلك ولبسك وشخصيتك بس انت مش بتاخد خطوه ف سبيل انك تتعرف عالناس محدش منهم هييجي ويقولك تعالي اعرفك بنفسي ، ماشي ممكن تكون شخص كويس وكل حاجه بس فالاخر انت عامل زي اللوحه الحلوه اللي كله بيبص عليها ويمشي ، دا غير ان ف ناس اصلا ممكن تتوتر ومعندهمش ثقه ف نفسهم انهم يجولك ويعرفوك بنفسهم او يبدأوا معاك كلام ويتعرفوا عليك ، ف انا عايز نصايح واقعيه ان ازاي فعلا اتعرف عالناس لو انا روحت جامعه جديده ، يعني مكان هفضل فيه فتره طويله مش خروجه ساعتين وارجع البيت ، يعني من الاخر علاقات بجد تكمل معايا ، وياريت لو حد حصل معاه موقف يكون اتعرف فيه علي حد والحد دا لسا مكمل معاه لحد دلوقتي يقول .

6
Cloud_5755
Cloud_5755🇪🇬•ضائعضائع

الارتباط الفترة دي صعب جدا وخصوصا في ظل الظروف الوحشة اللى بنمر بيها وكمان لو الشاب من وجهة نظر الاهل مش جاهز ماديا للجواز، فهل ممكن بنت تقبل بالارتباط بشاب متعرفوش وتشوف هل هيعرفوا يكملوا مع بعض ولا لا وتديله فرصة ولا بقي في اذمة ثقة اليومين دول وحابب اعرف ومن غير احكام انا شاب مش هيتجوز صالونات فايه الطريبة اللى ممكن اتعرف بيها على بنت وراتبط بيها ولو مناسبين اتقدم ولو مش مناسبين يبقي لا ضرر ولا ضرار

3
Orange_14221
Orange_14221🇪🇬•مُرهقمُرهق

انا مس هكدب عليكم انا كنت بداخل علي برامح تعارف وفي منها تعارف ولاد علي بنات وولاد مع ولاد وبرامح تعارف كتير وللاسف في حد عرفني فيها كان معايا في شغل بس كلام دا من زمن مهم جاه ٢ شباب في شغل كل لم يشوفوني يبصوا ويضحكوا انتوا شايفين هل هم عارفين حاجه ولا دا عادي ولو عارفين ليه ساكتين رايكم ايه من غير هجوم لو سمحتم

10
Gift_6845
Gift_6845🇩🇿•ضائعضائع

في موضوع كذا شاغل بالي ،انا مش عارفة اذا انا صح او غلط ،لما اتعرف على شخص جديد بالمواقع ما بحب اشارك صوري مهم سواء بنت او شاب لاني مقتنعة انو ذا شي غلط بس كثير يقولولي اني معقدة بسبب ذا الشي فهل انا صح او غلط ؟ يعني كيف ممكن الناس ترسل صورها هيك عادي !

13
Banana_12893
Banana_12893🇪🇬•غبيغبي
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

2
Moon_13818
Moon_13818🇪🇬•متوترمتوتر

محتاج حد عنده طاقة يدخل يتكلم معايا فانا هقدر دا جدا حاسس اني عاوز اتكلم مع بني دمين واتعرف ع ناس جديدة نتجازب اطراف الحديث سويا مشكلتى مش بعرف افتح مواضيع وبستنى الى قدامي يفتح الحوار عشان ادوس فيه

6
Tofu_13162
Tofu_13162🇪🇬•متعبمتعب

محتاج حد عنده طاقة يدخل يتكلم معايا شوية ف انا هاقدر دة جدا حاسس اني عاوز اتكلم مع بني ادمين واتعرف على ناس جديدة نتجاذب اطراف الحديث سويا يفتح الحوار بص عندى مشكلة انى مبعرفش اقتح مواضيع وبستنى الى قدامى علشان ادوس فيه

11
Moon_13818
Moon_13818🇪🇬•وحيدوحيد

محتاج حد عنده طاقة يدخل يتكلم معايا فانا هقدر دا جدا حاسس انى عاوز اتكلم مع بني دمين واتعرف ع ناس جديدة نتجازب اطراف الحديث سويا مشكلتى مش بعرف افتح مواضيع وبستنى الى قدامى يفتح الحوار عشان ادوس فيه

14
Candle_13807
Candle_13807🇪🇬•يشعر بالملليشعر بالملل
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

9
Watermelon_13707
Watermelon_13707🇪🇬•غاضبغاضب

دايم عندي احساس اني عايز اعرف شخصيات ع العكس مني تماما ، هل دا حب استطلاع مثلا؟؟؟ او حد عنده نفس الفكرة؟؟ مثلا انا شاب متدين ومتعلم ودارس طب وعلم نفس وبطور نفسي فبحس اني عايز اتعرف مثلا ع الناس اللي بيعملوا تاتوهات وبتوع الساحل والكلام دا ؟؟؟ دا اسمه كبت ولا حب استطلاع ولا ايه؟؟؟🤣

7
Brain_12111
Brain_12111🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب

شباب الي مرو بالحب ازاي حبيتو او منين نفسي اجرب اني ارتبط احب واتحب زهقت من الوحده الي انا فيها زقت من حياتي كل ماحاول اكلم بنت طلع ولد الموضوع صعب جظا الصراحه لو في بنت عايز تتعرف تكلمني انا بس عايز اتعرف حتى مش عايز علاقه ولا اي حاجه عايز اتعرف على ناس ممكن تتقبلني

2
Cloud_11789
Cloud_11789🇪🇬•خجلانخجلان

عجبني ان البرنامج اتغير 180درجه عن الاول او تغير نسبي يعني بقى في مواضيع مهمه ناس بتحكيها و تجارب حياتيه مختلفه لاني كنت هنا من كام شهر كمية العبث والزنا والتعارف غبيه ف النضافه حلوه برده

13
Nachos_10802
Nachos_10802🇪🇬•منهكمنهك
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

3
Chocolate_10629
Chocolate_10629🇪🇬•مرتبكمرتبك

شباب انا ليه بترفض من البنات بعيدا عن سني انا 15 سنة بس كل ما اجي اتعرف علي بنت قدي او اصغر او اكبر مني بترفض مجرب اكتر من 738 محاولة فاشلة اذا مكنش اكتر فياريت تقولولي اي السب وليه بيحصل كدا

9
Pineapple_9995
Pineapple_9995🇪🇬•غاضبغاضب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

9
Watermelon_4745
Watermelon_4745🇪🇬•منزعجمنزعج
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

3
Potato_10029
Potato_10029🇪🇬•مرتبكمرتبك

ايوا ايوا مش عارفه انام من التفكير في الموضوع... قعدنا قعدة تعارف وقبل ما يمشي قال لبابا انه هيكون في اتصال.. والنهارده عدى سادس يوم من وقتها وصمت💀 تاني حاجة، ليه طالما انت مش حابب تكمل بتعشم اللي قدامك، حصلت مع صحابي كذا مرة

9
Watermelon_4745
Watermelon_4745🇪🇬•ضائعضائع
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

7
Mango_6906
Mango_6906🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب

هاى انا احمد من الشرقية مدينة الحسينية ٢٩ سنة بكالوريوس تربية فنون محدش يعرف طريقة الواحد يرتبط بيها يعنى اعمل ايه اروح كافيهات فيها بنات مثلا ولا اعمل ايميل على موقع او تطبيق معين كمان نفسي ارتبط فى الحقيقة بقيت بتخنق من حب السوشيال ميديا لانه بيروح بسرعة والبلوكات على ودنه .نفسي ارتبط واخطب ضروري

10
Marshmallow_6025
Marshmallow_6025🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب

حد يساعدني احل المشكله دي ارجوكو عشان انا بجد تعبت انا مبقتش عارفه اتعرف علي حد لو عرفت حد سوشيال ويقولي تعالي كول او نتقابل او سمعيني صوتك بجد مبعرفش مبحبش اسجل صوتي وابدأ بقا افكر انه لو سمع صوتي ممكن ميعجبهوش وميحبنيش ولو شافني ع حقيقه ممكن ميحبنيش وميحبش شخصيتي ومبعرفش بجد اكلم حد فون حتي امي بكلمها بالعافيه في الضروره القسوه مساعده بجد عشان مبقتش عارفه اسجل ريكوردات لصحابي وبكرهه صوتي بشكل ولما صحابي يقولولي ننزل اسكندريه او مكان نضيف احس انه لا م عايزه انزل عشان حاسه اني مش ملائمه للمكان او الناس هتشوفني غريبه ويجيلي بق افكار غريبه حاليا انا باظت مني علاقه بسبب انه طلب مني كذا مره كول ونا برفض رفض تامم عشان بحس انو مش هيحبني او هيحس صوتي غريب ولو أصر بدايق وازعل

18
Salt_7794
Salt_7794🇪🇬•ضائعضائع

مفيش حد عايز يبتدي من جديد مع حد تاني ميعرفوش و يحاولو يعرفو بعض و يشوفو اي الي ممكن يحصل حاسس اني عايز أخوض التجربه بعد ما انكسرت مره مش عايز أقف عند النقطه دي بس انا جاهز إن شاء الله تكون تجربه كويسه

16
أحدث المواضيع
1 / 3
Coffee_16188
Coffee_16188

ازاي خرجت من دوامة التوهان و تضييع الوقت

ازاي وصلت لاحسن نسخة من نفسك و خرجت برا سجن العادات السلبية و بدأت حياتك تتحسن بجد...
2 المنشورات•1 النصائح
Mango_9483
Mango_9483

نصيحه كان نفسك حد يقولهالك من زمان

» نـصـيـحـه كـان نـفـسـك حـد يـقـولـهـالـك مـن زمـان ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
4 المنشورات•4 النصائح
Suchi_16120
Suchi_16120

تجربتك مع الإدمان

احكلنا عن تجربتك مع الادمان، ويدخل تحت مصطلح الادمان هنا، ادمان(السوشيال ميديا، الأكل، علاقه عاطفيه،مخدرات، اباحيه، واي
2 المنشورات•2 النصائح
Orange_18102
Orange_18102

حاجه كان نفسك تعملهاا ومقدرتش تعملهاا

حاجه كان نفسكم تعملها او بتخططو تعملوهااا ومعرفتوش تعملهوهاا اي كان السبب يعني
3 المنشورات•25 النصائح
Coffee_6567
Coffee_6567

التعرض للخيانة

تجربتكم مع الخيانة ، و هل قدرتوا تسامحوا و تمنحوا فرصة تانية ولا الأمر انتهي ، و هل قدرتوا تتخطوا و ازاي ؟
6 المنشورات•42 النصائح
Cookies_18736
Cookies_18736

هو في حد بيعاني مع الوحده ؟

يعني تبقي وسط الكلية، الشغل، البيت، أو أي مكان فيه ناس كتير... ومع ذلك حاسس إنك لوحدك ومش منتمي لأي حد فعلًا. وبتتعب ومح
4 المنشورات•15 النصائح
Peanut_18831
Peanut_18831

ايه اكتر حاجة مؤلمة حصلت لك و مش قادر تنساها

عن نفسي مش قادرة انسى حاجات عشتهم فطفولتي،كتير ناس بتقول يا ليت الشباب يعود يوما،انا مستحيل اقول الجملة دي عشان أمرْ فتر
12 المنشورات•51 النصائح
Avocado_13168
Avocado_13168

تفتكر انت بتخاف من الوحده ليه

هل الوحده ممكن تكون حلوه فعلا وانت الي بتبعد عشان كلام الناس عليها وانك مش عايز تبقى
16 المنشورات•91 النصائح
Flame_11924
Flame_11924

ايه الكلمه اللي اتقالتلكم من اهلكم و من ساعتها و عيونكم بطلع فراشات اول ما تفتكروها؟

بابا مش بيعرف يعبر عن مشاعره بس في مره قالي اني اكتر حد شبهه في اخواتي و اكتر حد بيعرف يضحكه و الوحيده اللي هتفرق معاه ل
4 المنشورات•26 النصائح
عنا·الوسوم·الأسئلة الشائعة·الشروط والأحكام·سياسة الخصوصية·إرشادات المجتمع·الصحافة·اتصل بنا·
AfrikaansአማርኛالعربيةAzərbaycanБеларускаяБългарскиবাংলাBosanskiCatalàČeštinaCymraegDanskDeutschΕλληνικάEnglishEspañolEestiEuskaraفارسیSuomiFrançaisGaeilgeGalegoગુજરાતીHausaעבריתहिन्दीHrvatskiMagyarՀայերենBahasa IndonesiaIgboÍslenskaItaliano日本語ქართულიҚазақភាសាខ្មែរಕನ್ನಡ한국어KurdîКыргызчаລາວLietuviųLatviešuMalagasyМакедонскиമലയാളംМонголमराठीBahasa MelayuMaltiမြန်မာनेपालीNederlandsNorskChichewaଓଡ଼ିଆਪੰਜਾਬੀPolskiپښتوPortuguêsRomânăРусскийKinyarwandaسنڌيසිංහලSlovenčinaSlovenščinachiShonaSoomaaliShqipСрпскиSesothoBasa SundaSvenskaKiswahiliதமிழ்తెలుగుТоҷикӣไทยTürkmenTürkçeУкраїнськаاردوOʻzbekTiếng ViệtisiXhosaYorùbá中文isiZulu

جميع الحقوق محفوظة © ٢٠٢٥ توهيل (شركة سيدلر)