•
•
•

رغبة في الموت

7 منشورات
Brain_5059
Brain_5059🇪🇬•آسفآسف

ازيكم انا اتحولت من شخصيه ناجحه وطموحه لشخصيه قاعده مستنيه ان حياتها تنتهي ومعندهاش امل في اي حاجه وحتي لو كل حاجه اتغيرت وبقت كويسه مش حاسه اني هقدر ارجع احس اني مبسوطه كل اللي عيزاه ان حياتي تنتهي وبس مبقتش قادره اكمل باي شكل ببعد عن كل الناس ومش عاوزه اتعامل مع اي حد حاسه اني قاعده بتفرج ع حياتي وانا ببوظها انا مش قادره اكمل ومش هقدر مهما حصل اتمني ربنا يغفرلي ونهايتي تبقي قريب ويرزقني الجنه ع كل حاجه استحملتها

13
Strawberry_13563
Strawberry_13563🇪🇬•محبطمحبط

جالي إحساس ملازمني بقالو كذا ساعة اني لازم اموت. حقيقي والله فعلا فاضل 22 يوم بس ع امتحاناتي وضايعه جدا جدا.. بشكل مأدركتوش اوي غير اخر كام يوم كإني كنت مغيبه في مادة ضايع مني فصلين كاملين ومادة تانيه تلت فصول والباقي منسي والمادتين التانيين منسيين ومتزاكرين مزاكرة نص نص وأنا مطلوب مني منقصش أكتر من 10 درجات ف المجموع يعني اخر من كل لجنة ناقصة درجتين تلاته بالكتير.. مستحيل. بوضعي دا مستحيل انا ضيعت كل حاجة.. بعد مأجلت. ضيعت سنتين وف الاخر مش هقدر اجيب المجموع المطلوب بردو. أهلي هيخسرو ثقتهم فيا مرتين. وهكسرهم مرتين. انا حقيقي مستاهلش اعيش واثقه ان اكتر حاجه خير ربنا ممكن يعملهت عشاني اني انام دلوقتي مصحاش. انا حقيقي حد ملوش لازمة انا بقولها م كل قلبي المرة دي يارب اموت عشان انا حقيقي مش هقدر ع اللي هيحصل.. وبس تصبحو ع خير. بالمناسبة كنت منزلة الصبح بوست بقول ادعولي بس انا مستاهلش حتي الدعاء والله.

18
Pizza_12244
Pizza_12244🇪🇬•محبطمحبط

انا مفتكرش اخر يوم كنت فيه مش مكتئب بس بالاخص اخر 3 سنين عديت بكذا موقف بقي عندي تروما بجد من المصائب و الصدمات اللي عديت بيها و بقي عندي هشاشه نفسيه رهيبه و بعاني من زمان من ازمه في فقد اي حد بحبه فجأة حاسس كل اللي حواليا ممكن يحصلهم حاجه بحس بقلق و نوبات هلع كل ده غير مبرر و شعور الوحده و الرغبه في الموت و نهاية لكل اللي فيه مسيطر عليا و ده ملهوش علاقة بعلاقتي بربنا اللي بحمد ربنا عليها انها كويسه و مش عايز اتعالج نفسيا و عارف أنه مش هرتاح مش مهم تنصحني علي قد مبقاش لوحدي نصحيتك مش هتغير حاجه كانت غيرت من بدري اهو نوع من الكتابه و تفريغ الهم قولت اقول اللي جوايا أو يعني جزء منه لأن اللي جوايا اكتر من كده بكتير و في النهاية الحمد لله والله عل كل شيء خيرا كان أو شرا .

5
Moon_13726
Moon_13726🇪🇬•حزينحزين

سلام عليكم انا قصتي متعبة جدا شب عندو 22 بدأت شغل أونلاين من 2018 لحد ما بقيت شب عندي 21 سنه معايا عربيه و ثروة تقدر ب 800 الف جنية و ذهب و استثمارت و قررت افتح شركة و فتحت و فى سنه واحدة فجأه طار كل حاجة و فوقها بقيت مديون ب مليون جنيه و خسرت كل فلوسي و خسرت الجامعه بقالي سنتين بعيد فى نفس السنه خسرت الذهب الى كنت مخليه اخطب بيه لو لقيت البنت المناسبة خسرت الفلوس خسرت تلفوني خسرت كل حاجة جسمي كنت بروح الجيم و جسمي حلو لما خسرت دخلت فى حزن ولا بقيت اهتم باي حاجه بقيت عاوز اليوم يخلص باي شكل عشان اصحي اقسم بالله بقيت اتمني الموت كل يوم قصرت فى صلاتي قصرت فى حق نفسي كل حاجة بقت زفت و عامل احاول اقوم اقف تاني مش عارف عندي مرات شركي و اعز صديق ليا و روحي حرفيا زوجها توفه و انا الى بدفع ليهم مصريفها الشهريه هيه و اولادها 20 الف جنيه مطلوبة كل شهر مصاريف لزوجة اخي و اولادها لان حرفيا همه ملهمش غيري اهلها كلهم ماتو و الاولاد من زمان و همه شايف اني انا اخو ابوهم و عمهم لدرجه كانو احيانا يطلبو مني انا حجات و ميطلوبهاش من ابوهم غير الجمعيات غير و غير و غير كل ده مكنش حاسس بيه لما كان معايا فلوس دلوقتى بقيت مضغوط بشكل لا تتصوره كل ده و انا شب لسه 22 سنه من كثر الضغوط الى يشوفي اقسم بالله يقول عندك 27 ولا 30 سنه تعبت و مبقتش عارف اعمل ايه هل فى حد مر بنفس الى مريت بيه ده قبل كده لاني حرفيا تعبت انا لسه مش خاطب و مش مرتبط لاني كنت مركز فى شغلي و مكنتش شاغل بالي اني ادخل فى علاقه لان اولا حرام ثانيا انا كنت شايف انو وقت مش مناسب انا مش عارف اعمل ايه تبعت مش حاجه و مش لاقي حد اتكلم معاه شايل و ساكت شايل اخواتي و شايل مرات اخويا و اولدها و شايل نفسي بالعافية بس انا كثير بكون نفسي اعيط و بعيط لوحدي فى العربيه من كثر الضغوط هل فى امل اني اكمل و اقف ولا كده خلاص وقعه بلا قومه و هل اروح لدكتور نفسي ولا انا كويس ولا ايه

4
Avocado_5435
Avocado_5435🇪🇬•مُرهقمُرهق

انا يا شباب تعبان من نفسى كل شوية بقول هبقى كويس ومش بقدر بقول هصلى ومش بصلى أخرى ب سبح ولما بقول هخس بلاقى الاكل قدامى وباكل بطفاسه لحد ما بنهد وانا وقاعد وتخنت ولما بقول هيكون عندى ضمير بكسل وبقول بكرة هيكون احلى وهكذا الحال. ونفسى اموت علشان هى دى امنيتى فى الحياه

7
Cloud_5687
Cloud_5687🇪🇬•يشعر بالملليشعر بالملل
الموضوع: التعافي من الإدمان

هو انا لازم اتوب فعلا انا ساعات بحث انا ادماني هو شي الي مخلينا عايش عارف أنه غلط بس بجد هعيش ليه اصلا أو الي مفروض واخد زاي يعمل في حياته إنسان ملوش اي لازمة غير أنه يأكل ويشرب لا عندي طموح في اشي ولا عندي شغف في الحياة حياتي كلها مزيفة بمثل اني كويس ومحترم بس الحقيقة مش فارق حته البنت الي بحبها بقت بتخنق منها الموضوع أشبه بنك فعلا خلاص انت مش عارف ارتاح غير وانا مع الحاجه دي الي كل بيقول عليها ادمان عندي تقبل لل موضوع عادي لو هموت وانا مدمن في اكتر من الف واحد مات هو بيعمل إدمانه عادي يعني لو علي دنيا كده كده بايظه مش فارق طب الآخرة........ بصراحة أنا عايز اموت وخلاص والحاجه الي معيشاني هو الادمان كان باخد طاقتي كلها من الادمان انا معرفش الي انا فيه ده اسمه ايه ا بس كل الي غرفه اني خلاص غرقت ومفيش مخرج .......... ادعولي بجد لو حد مهتم

12
Marshmallow_5508
Marshmallow_5508🇪🇬•منهكمنهك

هو ممكن يكون الاهل قاسيين لدرجه اني بقيت اخاف من كل الناس لو جه عريس عايزه اقبل بي علشان بس ابعد عن اهلي اوقات كتير بدعي ع نفسي بالموت اه هما مش اشرار اوووي بس في قساوه ف معامله مش زي اللي عيزاها المفروض انهم يبقو مصدر ثقه ليا لكن مش حاسه ده ابسط حاجه مثلا ممش يتقالي انتي مين هيرضا بيكي وانتي بالمنظر ده بسمع كلام منهم مجرح اوووووي بقيت بخاف من كل الناس بخاف حتي لما يجي حد ويقولي كده بقيت مقتنعه اني مش حلوه مش جميله زي الناس التاني دي مع اني انا حابه نفسي كده بس برضو. هما كرهوني ف نفسي بكره البيت اووووووي اوووي ولما بنزل وابقا مبسوطه جدا بره مثلا اول بس اقرب.عن البيت بتخنق وبحس اني ف حد بيخنقني مع اني الحمدلله بصلي بقرا قران بحاول ابعد عن اي ذنوب علشان ربنا بس مش عارفه لي بيحصل عكس ده

13
أحدث المواضيع
1 / 3
Coffee_16188
Coffee_16188

ازاي خرجت من دوامة التوهان و تضييع الوقت

ازاي وصلت لاحسن نسخة من نفسك و خرجت برا سجن العادات السلبية و بدأت حياتك تتحسن بجد...
2 المنشورات•1 النصائح
Mango_9483
Mango_9483

نصيحه كان نفسك حد يقولهالك من زمان

» نـصـيـحـه كـان نـفـسـك حـد يـقـولـهـالـك مـن زمـان ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
4 المنشورات•4 النصائح
Suchi_16120
Suchi_16120

تجربتك مع الإدمان

احكلنا عن تجربتك مع الادمان، ويدخل تحت مصطلح الادمان هنا، ادمان(السوشيال ميديا، الأكل، علاقه عاطفيه،مخدرات، اباحيه، واي
2 المنشورات•2 النصائح
Orange_18102
Orange_18102

حاجه كان نفسك تعملهاا ومقدرتش تعملهاا

حاجه كان نفسكم تعملها او بتخططو تعملوهااا ومعرفتوش تعملهوهاا اي كان السبب يعني
4 المنشورات•25 النصائح
Coffee_6567
Coffee_6567

التعرض للخيانة

تجربتكم مع الخيانة ، و هل قدرتوا تسامحوا و تمنحوا فرصة تانية ولا الأمر انتهي ، و هل قدرتوا تتخطوا و ازاي ؟
6 المنشورات•42 النصائح
Cookies_18736
Cookies_18736

هو في حد بيعاني مع الوحده ؟

يعني تبقي وسط الكلية، الشغل، البيت، أو أي مكان فيه ناس كتير... ومع ذلك حاسس إنك لوحدك ومش منتمي لأي حد فعلًا. وبتتعب ومح
4 المنشورات•16 النصائح
Peanut_18831
Peanut_18831

ايه اكتر حاجة مؤلمة حصلت لك و مش قادر تنساها

عن نفسي مش قادرة انسى حاجات عشتهم فطفولتي،كتير ناس بتقول يا ليت الشباب يعود يوما،انا مستحيل اقول الجملة دي عشان أمرْ فتر
12 المنشورات•51 النصائح
Avocado_13168
Avocado_13168

تفتكر انت بتخاف من الوحده ليه

هل الوحده ممكن تكون حلوه فعلا وانت الي بتبعد عشان كلام الناس عليها وانك مش عايز تبقى
16 المنشورات•91 النصائح
Flame_11924
Flame_11924

ايه الكلمه اللي اتقالتلكم من اهلكم و من ساعتها و عيونكم بطلع فراشات اول ما تفتكروها؟

بابا مش بيعرف يعبر عن مشاعره بس في مره قالي اني اكتر حد شبهه في اخواتي و اكتر حد بيعرف يضحكه و الوحيده اللي هتفرق معاه ل
4 المنشورات•26 النصائح
عنا·الوسوم·الأسئلة الشائعة·الشروط والأحكام·سياسة الخصوصية·إرشادات المجتمع·الصحافة·اتصل بنا·
AfrikaansአማርኛالعربيةAzərbaycanБеларускаяБългарскиবাংলাBosanskiCatalàČeštinaCymraegDanskDeutschΕλληνικάEnglishEspañolEestiEuskaraفارسیSuomiFrançaisGaeilgeGalegoગુજરાતીHausaעבריתहिन्दीHrvatskiMagyarՀայերենBahasa IndonesiaIgboÍslenskaItaliano日本語ქართულიҚазақភាសាខ្មែរಕನ್ನಡ한국어KurdîКыргызчаລາວLietuviųLatviešuMalagasyМакедонскиമലയാളംМонголमराठीBahasa MelayuMaltiမြန်မာनेपालीNederlandsNorskChichewaଓଡ଼ିଆਪੰਜਾਬੀPolskiپښتوPortuguêsRomânăРусскийKinyarwandaسنڌيසිංහලSlovenčinaSlovenščinachiShonaSoomaaliShqipСрпскиSesothoBasa SundaSvenskaKiswahiliதமிழ்తెలుగుТоҷикӣไทยTürkmenTürkçeУкраїнськаاردوOʻzbekTiếng ViệtisiXhosaYorùbá中文isiZulu

جميع الحقوق محفوظة © ٢٠٢٥ توهيل (شركة سيدلر)