•
•
•

ظروف

27 منشورات
Sugar_4481
Sugar_4481🇪🇬•آسفآسف

رساله شكر الي صديقي س مش عارفه هتشوفها ولا لا بس.. شكرا انك كنت انسان خلوق و محترم جدا معايا شكرا ان صداقتنا كانت صداقه جميله زي قلبك كدا اسفه ع الاختفاء دا بس حقيقي لا تعلم ظروفي بتمني بس تدعيلي كتير ف صلاتك و ان شغلك ميسحلكش عنها و ان مستنيه خبر حلو عنك اتمني والله سماعه بأي طريقه شكرا و حقيقي مفتقده وجودك ف يومي شكرا س💗

16
Banana_17671
Banana_17671🇪🇬•ناقصناقص

في حاجه مضايقني اوي اوي عايز حل ليه في الأول والآخر انا الي غلطان عمتا يعيني بس عايز حل مش عارف ايه هو ايه او دماغي بتسوحني لي ايه من غير كلام كتير دلوقتي انا في حد كنت بعتبره صديقه ليا جدا كانت بتنظم حياتي وانا كنت معاها في كل حاجه حرفيا هيا كانت بتحبني وانا عارف وعامل نفسي عبيط وهيا عارفه اني عامل نفسي عبيط جه يوم كانت بتتخطب وانا كنت فرحان وزعلان في نفس الوقت فرحانه هيا هتجوز وزعلان اني هسيبها لاني بحبها بس مش هقدر اتجوزها لأسباب كتير اولا تقاليد العيله وي بيت عيله ومينفعشي اسيب البيت وأخرج بره ثانيا ابويا وامي كبار في وتعبانين وانا موجود معاهم فا انا لسا شاب زي اي شاب بيبدء حياته أبيض ممعهوش جنيه المهم خرجتك عن الحكايه قلتلي هتخطب قولتلها ماشي احنا اخوات المفروض افرحلك شتمتني وحسبنت وكدا ورجعت تاني ورفضت العريس اتكلمت معاها تاني كا أخوات وانا وسخ وسخ وسخ سمعت كلام صحابي قلولي البنات عيش يومين اعشمها بالحب أكلها الجافه وكدا قولتهم حرام وكدا ومينفعشي قلولي جرب بس المهم جربت وندمان اني جربت لقيتها طارت من الفرح لدرجة اني هيا كانت مبسوطه جدا مبسوطه اوي انا قلبي فرح اوي حسيت اني طاير ومبسوط والدنيا مش سايعاني قالتلي يا.. فكر. تاني وحيات حبيبك النبي متكسر قلبي لو هتبعد عرفني متعشمنيش وتضحك عليا قلتلي فكر قدامك لي بليل واستعدي بالله حسيت بي اني قلبي بيوجعني اني بضحك عليها ايوه انا فاشل مستهالهاش رغم اني هيا بتكره لما اقول حاجه غلط عليه بس انا معنديش فرص اني اكون نفسي معنديش فرصه اعيشها مستواها الي هيا فيه معنديش فرصه اني اسيب اهلي معنديش فرصه لنفسي حته اكون كويس قلتلها حقك عليا انا اسف وانا قلبي بيتحرق وحسيت بكسرت قلبها لاني غبي مش بفهم معتشي بتكلمني عملت بلوك بعد يوم قفلت كل حاجه عني غيرالتيك توك هيا الي سبيته تشوفني من عليه وانا كل يوم اشوفها في حسابي الحاجه التقهرني وتاكل قلبي بس مش قادر اكسر قلب حد نضيف انا بجد تعبت مش بكلم حد ولا عايز اكلم حد ولا عايز حاجه تانيه ولا عايز اعرف حاجه كل الي انا عايز اعرفه بس حاجه واحده بتخش علي حسابي كل يوم تشوفني بعمل ايه ليه انا كسرت نفسي عشان تكون كويسه ومتضحكشي عليها

13
Coconut_10553
Coconut_10553🇪🇬•متعبمتعب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

6
Tomato_13466
Tomato_13466🇪🇬•قلققلق

جماعه دلوقتي الظروف حكمت عليه اني اجيب شقه اوضتين وصاله وامي مريضه ومينفعش اسبيها تعيش لوحدها الموضوع عملي مشلكه اني ملقيش عروسه توافق بل الوضع ده فا هل حد عندو نصائح للموضوع ده وله ملوش حل

2
Carrot_17181
Carrot_17181🇪🇬•منزعجمنزعج

من فتره كده هنا عرفت بنوته دمها خفيف فشخ بس لظروف ما اختفت اول مره ازعل ع اختفاء شخص ما ع الرغم اننا اتكلمنا يومين بس ف مش عارف هي كويسه ولا لا بس ايا كان اتمنى انه تكون كويسه وان الحوار الكبير اللي قالت عليه يكون اتحل

3
Flame_4614
Flame_4614🇪🇬•غبيغبي

مشكلة (مش اوي)، لي فى ناس دايما شايفة انها صح، بالرغم انها فالغالب غلط وحتى لو عارفة دة مش بتقول كدة ومش بتحب تعترف، ودايما هما الى عاملين نفسهم فاهمين كل حاجة، ودارسين الدنيا وظروف الحياة، لى الناس دي بتعمل كدة؟

10
Chilli_18132
Chilli_18132🇪🇬•عاديعادي

عمرك و انت قاعد مع نفسك كده فكرت لو انت كنت اتولدت فى بيئة تانيه و مكان تانى كنت هتبقى نفس الانسان عمرك فى مره قولت اى القرف ده على حاجه و بس لما تقعد مع نفسك و تفكر انك لو كنت مكانه كان عادى تعمل نفس الحاجة هو الانسان نتاج البيئه اللى هو فيها ولا الانسان يقدر يغير من بيئته و يبقى كويس رغم كل الظروف

14
Apple_17684
Apple_17684🇪🇬•قلققلق

هو ليه الواحد لما يلاقي شخص حلو في حياته ساعات الظروف ما بتسمحش للواحد يبقى مع الشخص ده على طول وانت بتكون استريحت له في الكلام وهو استريح لك في الكلام قوي بس انت ما بتبقاش في ايديك حاجه تعملها وبتلاقي نفسك مجبور تبعد وتنسحب من غير ما يكون ليك ذنب في اي حاجة كان الدنيا بتستخسر علينا اللحظة الحلوة ال بنلاقي فيها روح بتفهمنا وتريح بالنا وبتسيبنا نصارع الوقت والمسافات واحنا شايلين جوا قلوبنا كلام كتير كان نفسي يتقال بس مفيش باليد حيلة غير اننا نتمنى ليهم الخير ونفتكر جدعنتهم دايما🥹🥹

1
Tofu_4962
Tofu_4962🇪🇬•مرتبكمرتبك

انا عاوزه اعرف هو ليه في أول العلاقه ممكن حد يبقي حلو جدا وبيتكلم كل يوم وبيدي اهتمام وبعد فتره كل ده بيقف ويبقي مشغول جدا ومش فاضي وعنده ظروف الدنيا ومشاكل الدنيا ليه فجأه عاوزه افهم بجد هو ده طبيعي ؟

18
Coconut_8107
Coconut_8107🇪🇬•مُرهقمُرهق
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

3
Coffee_4036
Coffee_4036🇪🇬•قلققلق

حلفت باللي غيّب الشمس منّاك والصبح بأمره تطلع الشمس منّا إن أسعد الأيام شوفك ولقياك وإن أقشر الأيام غيبتك عنّا ودك تلاقيني وودي بلقاك لكن ظروف الوقت ما ساعدتنا. زياده لتكمله القطعه الاحرف

2
Suchi_4021
Suchi_4021🇪🇬•ضائعضائع

جماعه بتعملوا ايه لما تكونوا عندكوا مشكله او مسئوليات و بيكون عندك الحل و عارفه و عارف انت المفروض تعمل دا أو لازم تعمل دا بس مش بتعمله بأرادتك أو غصب عنك إذ كان ظروف أو تعب أو فقدان شغف أو فقدان الأمل او لا موبالاه أو او او او

11
Cloud_5755
Cloud_5755🇪🇬•حزينحزين

كنت مفكر نفسي جامد وقوي واقدر اتحمل اي ظروف ممكن اواجها بس الحقيقة طلعت غير كدا خالص، انا اضعف بكتير جدا مما ادعي بكتير وظروف لا تذكر بالنسبة لبعض الناس خرجت منها باسوء نتايج ممكنة، نفسي اعرف لو اتعرضت لظروف حقيقية ايه اللى هيحصل وانا جاهز لدا ولا لا، وحتي لو اتعرضت انا انسان معنديش حسن تصرف في اي امر نهائي فهل هعرف اتصرف، انا فعلا فاشل حتي في ان انا اعرف اخفف عن غيري، حاولت اساعد حد تعبان وتعبته اكتر، حتي دي محاولة ان انا اساعد غيري وانا مش عارف اساعد نفسي اصلا وفشلت فعلا نفسي اعرف انا لازمتي ايه، اللى زيي جه للحياه ليه، نفسي الاقي طريقة اخلص بيها من نفسي من غير تدخل مني، عندي يائس من ان اي حاجة تتغير او تتحسن او حتي ابقي متصالح مع نفسي واعيش حياتي طبيعي زي اي حد صدقوني محاولات المساعدة كلها على راسي من فوق بس انا مجرد بفضفض لان انا عارف ان مفيش جديد هيحصل ولا حاجة هتتحسن، وهفضل عايش مستني اللحظة اللى روحي تطلع فيها وشايلة معايا كل الوحش اللى جوايا وطافح على شخصيتي

4
Coffee_9044
Coffee_9044🇪🇬•مرتبكمرتبك

المقارنة هي "الفخ" اللي بنقع فيه لما بنبص على حياة غيرنا من بره، وننسى إننا بنشوف مجرد لقطة متلمعة، مش الحقيقة كاملة. المشكلة إنك بتقارن "تعثّرك" بنجاح غيرك، وده بيخليك تحس إنك قليل، رغم إن ظروفكم والفرص اللي جاتلكم مختلفة تماماً. انشغالك بسباق غيرك مش هيخليك تسبق، ده بس هيستنزف طاقتك ويعطلك عن استغلال مميزاتك اللي مش عند حد غيرك. ركّز في "ورقتك" هتنجح بشروطك أنت.

1
Suchi_4021
Suchi_4021🇪🇬•ضائعضائع

جماعه بتعملوا ايه لما تكونوا عندكوا مشكله او مسئوليات و بيكون عندك الحل و عارفه و عارف انت المفروض تعمل دا أو لازم تعمل دا بس مش بتعمله بأرادتك أو غصب عنك إذ كان ظروف أو تعب أو فقدان شغف أو فقدان الأمل او لا موبالاه أو او او او

10
Diamond_14011
Diamond_14011🇪🇬•محبطمحبط

بحب واحدة كانت شغالة معايا في مستشفى البنت دي حرفيا اول ما شوفتها هي بجد حبيتها بدون هدف او سبب و قولت ده اعجاب ولكن مع الوقت حبيتها فعلا و هي اكبر مني بسنه واحدة فضلت معاها ولكن مع الوقت و المشاكل هي فضلت متعلقة و انا فضلت بحبها في كل حالاتها و جت في يوم بتقول بحكم الظروف انا مش عايزة اذيك ف خلينا صحاب قولتلها ليه قالتلي عشان منتعلقش ببعض اوي و ميحصلش نصيب لينا في الاخر بس انا مش عايزة اخسرك مع الوقت كلامنا بقى عادي بس انا فضلت مهتم بيها اقولها اكلتي روحتي انتي كويسة فيه مشكلة بتيجي تحكيلي و مشعارف اعمل ايه

4
Watermelon_9338
Watermelon_9338🇩🇿•متعبمتعب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

2
Moon_13349
Moon_13349🇩🇿•متوترمتوتر
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

4
Strawberry_12780
Strawberry_12780🇪🇬•غاضبغاضب

لما بتعامل مع حد بتعامل معاه علي أساسه هو تعليمه حياته ظروفه الشخصيه ظروفه في العموم موش بحب اشوف نفسي علي حد فيقوم الشخص دا بقااااا فاكرني زيو فيبدأ يقلل مني ... اللي هو والله !! انا لو اتكلمت معاك علي اساسي انا موش هشوفك

3
Watermelon_12623
Watermelon_12623🇪🇬•غاضب جداًغاضب جداً
الموضوع: ايه اللي غيرك ؟

احداث كتير اولها حبي الاول اللي مرينا مع بعض بحاجات كتير و وقفت جمبها ف أكبر محنة ليها و كانت داعم قوي ليا بس امها والظروف كانت أقوى مننا. من وقتها وانا مستنزف و اتحولت لنسخة مش حلوة مني ولحد دلوقتي بحاول اتحسن او اتخلى عن الوحاشة اللي بقيت فيها

4
Watermelon_11491
Watermelon_11491🇪🇬•ضاق ذرعاًضاق ذرعاً
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

9
Carrot_4704
Carrot_4704🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب

الحياه بتفرض عليك دايما تكون وحدك يومين عيد وكل الناس اجازات ومبسوطين ووسط اهلهم والي بيحبوهم والي جاب لبس العيد والي بيرتب لخروجات وانا لواحدي محدش رن اتصل عيد او اتكلم بشتغل في العيد يعني حتي العيد مكتوب الشغل فيه كل الناس هتقول متاخد اجازه شغلي مينفعش في اجازه لي علي شان اغلب الي شغالين زي وانتو فهمتو طيب اي شغلي منا لو قولت هاخد حظ الظروف بقا تمام الحمد الله مستوره ومش مديون واله عيني مكسوره بس الاتنين اجتمعو عليك الحياه والظروف بقيت بس تصحي تشتغل تنام تصحي تشتغل تاني وكل ده بيبقا تحت مسمي اي بقا اعمل حاجه لنفسك ومقارنات بقا من الي قلبك يحبها شوف فلان شوف علان وانتا بس نفسك تعيش الواحد مش بيحسد الي معاه عربيه او فلوس الواحد من كل ده بقي يحسد الي فاضي وبيتبسط وبيتفسح ويعيش حياتو وشبابو اما انا والي زي تشتغل وبس ومتصرفش كمان يقولو عليك مبزر او مستهتر فا هيا دي الحياه يمكن كلامي اعمق من مجرد مشكله ويمكن محدش قال كلامي قبل كده شوفتو فرق كلامي وكلامكم ازي وياريت عاجب برضو بتهاجم ويطلع العيب فيا

1
Blueberry_4373
Blueberry_4373🇪🇬•عاديعادي
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

0
Mustard_4064
Mustard_4064🇪🇬•متعبمتعب

جماعة عاوزه اخد رائيكم في شئ بقالي كام يوم عندي مشكلة والمشكلة دي ودتني لمشكلة تانية المشكلة الاولي ملهاش حل بس الهمتني اكتبها وتكون هي محور روايتي الجديدة ودي في حد ذاتها مشكلة لاني اصلا مقررة اني مش هكتب تاني واتخلي عن الكاتبة اللي جوايا ودي في حد ذاتها برضو مشكلة تانية بس لا الوقت ولا الظروف ولا الموهبة كافية لاني افكر في الكتابة من تاني هجنن مني بجد

14
Chilli_5263
Chilli_5263🇪🇬•غاضبغاضب

اسوء حاجه بتحصل انك لما تكون في علاقه و مقصدش علاقة حب يعني تكون صحاب عادي بنتين او ولدين عادي و تلاقي ان انت الطرف الي دايما بيضحي و بيبذل مجهود عشان العلاقه تستمر و انت الي بتسأل و تحط للي قدامك ١٠٠ عذر على تأخيره في رد او انه مش بيسأل فيك و بردو تعمل نفسك مش واخد بالك بس الموضوع يزيد عن حده لدرجة ان الحواليك بيبدأوا ينبهوك من الشخص ده و بعديها لما انت تفوق لنفسم و تستوعب و تبدأ تتجاهل الي قدامك او حتى تعامله بنفس الطريقه تلاقي اول رد فعل منه انه كان عنده ظروف و انت الي مش قادر تستحمله و حساس بزياده و انت ليه اتغيرت اوي كده....يعني معقول عندك ظروف لمدة تسع شهور لاء و ايه في وسط الظروف الي مخلياك معندكش وقت ترد على رساله بتخرج مع صحابك عادي؟!!!!

4
Apple_4457
Apple_4457🇪🇬•منهكمنهك

انا خايفه لان معنديش حسن ظن و يقين كبير . الحمدلله بعمل العبادات و بحاول اتدبر القران و استغل وقتي فالمفيد بس بسبب تفكيري السلبي و قلقي خايفه بجد مني علنفسي و من الشيطان علنفسي لان ممكن ابقا فرصه سهله له لاي شر. بحس ربنا هيستجبلي ازاي وانا قلبي بايظ كدا و علقي مشتت عارفين علميا انا بحاول بس عمليا انا من جوا مش عارفه اكون كويسه نفسي ايماني يزيد و اطمئن انا معرفش دي قله ثقه بالنفس ولا بسبب نفسيتي و ظروف اتعرضتلها ولا اي السبب تفتكروا لو عرفت السبب مشكله هتتحل ولا اي الحل واعرف السبب ازاي منا بقالي سنين كده . عموما ادعولي بلسانكم فضلا😓

4
Gold_4737
Gold_4737🇪🇬•آسفآسف

وسط ناس كل همها انها تبقي Copy-Paste وتمثل عليك....الواحد بقى نفسه في حد حقيقي.. حد يكون السند اللي ميفلتش إيدك في نص الطريق لمجرد إن الظروف اتغيرت او حلاوة البدايات انتهت في عنيه هي الحنية انقرضت بجد ولا ايه؟ 🖤

10
أحدث المواضيع
1 / 3
Coffee_16188
Coffee_16188

ازاي خرجت من دوامة التوهان و تضييع الوقت

ازاي وصلت لاحسن نسخة من نفسك و خرجت برا سجن العادات السلبية و بدأت حياتك تتحسن بجد...
2 المنشورات•1 النصائح
Mango_9483
Mango_9483

نصيحه كان نفسك حد يقولهالك من زمان

» نـصـيـحـه كـان نـفـسـك حـد يـقـولـهـالـك مـن زمـان ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
4 المنشورات•4 النصائح
Suchi_16120
Suchi_16120

تجربتك مع الإدمان

احكلنا عن تجربتك مع الادمان، ويدخل تحت مصطلح الادمان هنا، ادمان(السوشيال ميديا، الأكل، علاقه عاطفيه،مخدرات، اباحيه، واي
2 المنشورات•2 النصائح
Orange_18102
Orange_18102

حاجه كان نفسك تعملهاا ومقدرتش تعملهاا

حاجه كان نفسكم تعملها او بتخططو تعملوهااا ومعرفتوش تعملهوهاا اي كان السبب يعني
4 المنشورات•25 النصائح
Coffee_6567
Coffee_6567

التعرض للخيانة

تجربتكم مع الخيانة ، و هل قدرتوا تسامحوا و تمنحوا فرصة تانية ولا الأمر انتهي ، و هل قدرتوا تتخطوا و ازاي ؟
6 المنشورات•42 النصائح
Cookies_18736
Cookies_18736

هو في حد بيعاني مع الوحده ؟

يعني تبقي وسط الكلية، الشغل، البيت، أو أي مكان فيه ناس كتير... ومع ذلك حاسس إنك لوحدك ومش منتمي لأي حد فعلًا. وبتتعب ومح
4 المنشورات•16 النصائح
Peanut_18831
Peanut_18831

ايه اكتر حاجة مؤلمة حصلت لك و مش قادر تنساها

عن نفسي مش قادرة انسى حاجات عشتهم فطفولتي،كتير ناس بتقول يا ليت الشباب يعود يوما،انا مستحيل اقول الجملة دي عشان أمرْ فتر
12 المنشورات•51 النصائح
Avocado_13168
Avocado_13168

تفتكر انت بتخاف من الوحده ليه

هل الوحده ممكن تكون حلوه فعلا وانت الي بتبعد عشان كلام الناس عليها وانك مش عايز تبقى
16 المنشورات•91 النصائح
Flame_11924
Flame_11924

ايه الكلمه اللي اتقالتلكم من اهلكم و من ساعتها و عيونكم بطلع فراشات اول ما تفتكروها؟

بابا مش بيعرف يعبر عن مشاعره بس في مره قالي اني اكتر حد شبهه في اخواتي و اكتر حد بيعرف يضحكه و الوحيده اللي هتفرق معاه ل
4 المنشورات•26 النصائح
عنا·الوسوم·الأسئلة الشائعة·الشروط والأحكام·سياسة الخصوصية·إرشادات المجتمع·الصحافة·اتصل بنا·
AfrikaansአማርኛالعربيةAzərbaycanБеларускаяБългарскиবাংলাBosanskiCatalàČeštinaCymraegDanskDeutschΕλληνικάEnglishEspañolEestiEuskaraفارسیSuomiFrançaisGaeilgeGalegoગુજરાતીHausaעבריתहिन्दीHrvatskiMagyarՀայերենBahasa IndonesiaIgboÍslenskaItaliano日本語ქართულიҚазақភាសាខ្មែរಕನ್ನಡ한국어KurdîКыргызчаລາວLietuviųLatviešuMalagasyМакедонскиമലയാളംМонголमराठीBahasa MelayuMaltiမြန်မာनेपालीNederlandsNorskChichewaଓଡ଼ିଆਪੰਜਾਬੀPolskiپښتوPortuguêsRomânăРусскийKinyarwandaسنڌيසිංහලSlovenčinaSlovenščinachiShonaSoomaaliShqipСрпскиSesothoBasa SundaSvenskaKiswahiliதமிழ்తెలుగుТоҷикӣไทยTürkmenTürkçeУкраїнськаاردوOʻzbekTiếng ViệtisiXhosaYorùbá中文isiZulu

جميع الحقوق محفوظة © ٢٠٢٥ توهيل (شركة سيدلر)