•
•
•

تناقض

28 منشورات
Coffee_4308
Coffee_4308🇬🇷•ضائعضائع

مساء الخير بحس اني مش هتحسن واقوي شخصيتي وابقي تمام هو مش مستحيل لكن انا بحتاج حد يشجعني ويكون معايا علي طول بس انا وحيد طول عمري بتعب جدا لم اكون منعزل عن الناس مع ان دا راحه ف نفس الوقت بحس كتير اني ف تناقد بتكلم مع معالج نفسي بس مش شايف تحسن فارق

4
Cookies_4375
Cookies_4375🇪🇬•ضائعضائع

ليه ممكن ولد يكون مصاحب بنت او ف relationship معاها وزي مابيقول بيحبها ومش عايزها تبعد عنو ومش شايفها بطريقه وحشه وهكذا بس برغم كل ده ميرضهاش على اخته طبعا فيه فئه هتقولي في رجاله نيتهم مش خير واحنا منضمنش طب لو انت عارف ان نيته ومتأكد ب اي شكل من الاشكال ان نيته خير خير وبيحبها بجد ومش شايفه بطريقن وحشه هل هتسيبهم يكملو ف الريليشن؟؟ حابة اسمع وجهات نظركوا كلها

10
Brain_13227
Brain_13227🇪🇬•منزعجمنزعج
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

2
Grape_18616
Grape_18616🇸🇦•محبطمحبط
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

5
Moon_17668
Moon_17668🇪🇬•غبيغبي

ليه بنقدر نفهم مشاكل اللي حوالينا وتفك تعقيداتهم ونيجي عندنا نتنح بجد ليييش يعني لاحظت اني اقدر اتوقع تصرفات اللي قدامي وافهم طريقة تفكيره وبالتالي اقدر في مشكلة اجيبله حل يناسبه انما مشاكلي انا وتعقيداتي انا بقعد اعيط جنبيها 🤡🤡

8
Pizza_15115
Pizza_15115🇪🇬•منزعجمنزعج
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

5
Banana_11159
Banana_11159🇪🇬•عاطفيعاطفي

السفر بالزمن طلع حقيقة اصعب واجمل حاجة ان الذكرى تجتاحك كأنك بتطوي الزمن وتعيش فيها ياتخونك عينك وتدمع يا تموت من الضحك يايصيبك الجنون ضحك وبكى.. اوقات بحس اني شايفاه وبينا بلاد ماكرهتوش وفي نفس الوقت عارفه كويس اوي اني مش عايزه اكون معاه حتى لو يسرت الأسباب

4
Watermelon_6069
Watermelon_6069🇪🇬•متوترمتوتر

انا بجد مبقتش فاهمه شخصيتي بقيت عاوزه افرض سيطره علي اي حد وعلي اي حاجه مبقتش شايفه حد وبرد علي الكلمه 500 ده بس بيطلع قدام اهلي اي حد غريب فكرتو عني اني هادية رذينه محترمه ف حالي ويشهدولي بالخير قدام اهلي بس ببقي انسانه تاينه محلوظه:حاسه ان اهلي لو بينت اني ضعيفه قدامهم هتظلم جامد رغم انهم ناس محترمين جدا انا بس مش عارفه اعمل ايه

19
Cookies_12330
Cookies_12330🇪🇬•مكتئبمكتئب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

12
Apple_14514
Apple_14514🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب

هي رسالة طويلة شوية انا عندي واحد صاحبي في اولي جامعة اتعرفت عليه في اول اسبوع جامعه لينا و اتصاحبت عليه و كنا بنتكلم بشكل شبه يومي علي الواتس كتير اوي بس مكنتش بشوفه في الجامعه لانه في جروب مختلف عني و فضلنا اول سنه كلها بنتكلم كتير جدا و كنت اول مرة في حياتي اتصاحب علي حد كدا لاني مكنش عندي صحاب الا نادرا جدا و كان هو صاحبي الوحيد في الجامعه و اللي جذبني فيه انه كان كتير اوي بيبادر معايا و هو اللي يبعتلي الاول و ساعات يتصل بيا و كمان انه كان في بينا كميا و انا شخصيتي بالنسبة لاغلب الشباب مش بلاقي حد شبهي خالص و لا في كيميا هو كان الكلام بينا كان بيجيب بعضه و كنا مرتاحين لبعض و اتعلقت بيه جدا لاني محدش كان بيهتم بيا كدا و شبهي في نفس الوقت بس فجأة في سنه تانيه لقيته ابتدا يتغير و كلامه معايا واتس بقي مش بيبادر الا قليل جدا و حتي في الجامعه بدأت الاحظ اني لما بشوفه كذا مرة الاقيه بيخبي وشه و بدأ يتجاهلني و لما واجهته واتس لان دا مكان تعاملنا الاساسي كان يعقد يقولي انت بيتهيألك و انا مش بتجاهلك و متغيرتش و فضلنا فترة كدا لمدة ست شهور تقريبا و كنت بتخانق معاه لاني لاحظت فعلا انه بيتجاهلني لما يشوفني في الجامعه و بعد كدا بقي يقولي في وسط الخناقات انا مش عايز اعرفك تاني و متبعتليش تاني و اقوله انا عملتلك ايه يقولي انا اتغيرت و مفيش مشكلة شخصية معاك فا بقوله بس انا بشوفك في الجماعه ماشي مع صحابك عادي يقوم يقولي انا بتعامل مع كل الناس زي بعض و المهم دلوقتي في سنه تالته انا شكيت انه بيعمل مع صحابه اللي بيمشي معاهم في الجماعه افعال لوطيه لان حصل كذا تلميح قدامي و كذا حاجه و لما واجهته واتس قام قالي في الاول جايز يبقي عندك حق انا مش شيخ بس بعد كدا انكر بشدة و قالي دي عيوبك و مشاكلك انت و بتحاول تطلعها فيا و كلمني باسلوب وحش جدا و قالي ابعد عني خالص و قولتله دي سكه غلط قعد ينكر و قعد يغلط فيا و يقولي دا انت اللي بتعمل كدا و لما شوفته في الجامعه بعدها بيومين كان باين عليه التوتر جدا هو و صحابه و حتي بعد ما قولتله متقلقوش مني مش هأذي حد فيكو (اقصد مش هفضحكوا و اقول لحد من باب يعني اني استر عليهم) بس دا ميمنعش ان دا حرام و قعدت احذره من ان الموضوع دا كبير كان بيرد عليا بمنتهي القسوة و شوية ينكر و مرة واحدة الأقية يقولي ادعيلي و يقولي متبعتليش تاني و اقوله هو اشمعنا انا اللي ماسك في العلاقة دي يقولي البلوك موجود اهو اعمله طب انا عايز افهم هو ليه ميعملوش هو و خلاص ليه بيقولي اعمله انت مش قادر افهم و في نفس الوقت الاقيه ساعات لما اكون مش باصصله في الجامعه بيبصلي نظرات حزن كدا بس لما عيني تيجي في عينه يبص بعيد او يمشي و لما آجي امشي و هو ماشي و نشوف بعض يبص بعيد او الناحية التانيه و يخبي وشه ساعات او يديني ظهره مع اني كتير قولتله اني بتعب من المعامله بتاعته دي بس هو مستمر انا مش فاهم ايه سر التناقض دا و ازاي هو مش حاسس بالذنب انه بيأذيني بكدا مع اني قولتله كتير ان دا بيأذيني و ايه اصلا هو بيعمل كدا حتي كمان بعد ما قولتله اني فهمت ليه هو مستمر في كدا انا مش فاهم حاجه و كمان انا قلبي بيوجعني لما كل مرة بيعقد يخبي وشه لما يشوفني و يمشي و يسيبني لما كنت بحاول اكلمه و احاول معاه و يعقد يعمل نفسه بيتكلم في التليفون كل ما اشوفه صدفه في الجامعه بس في نفس الوقت بيروح يكلم صحابه التانيين عادي و يهزر معاهم انا بتعب جدا لما بشوف كدا و حتي لما قررت اني ابطل و عملتله بلوك من كل حته هو مستمر برضو في انه بيخبي وشه و الحركات دي و انا بتعب منها حتي مش بيبص قدامه عادي كأنه ميعرفنيش لا دا بيبص الناحيه التانيه كل ما يشوفني بس لما اكون مش ببصله الأقيه بيبصلي دا غير كمان اني متعلق بيه جدا لاني زي ما قولت هو الوحيد اللي حسيته شبهي لاني حاولت مع اغلب الدفعه محدش فيهم كان بيفهمني زيه و الكلام بينا بيروح و يجي عايز حل اتعامل ازاي مع احساسي بالخنقة لما الاقيه بيخبي وشه او بيعمل الحركات دي حتي و احنا مش بنكلم بعض و لما الاقيه بيهزر مع صحابه لما اشوفه في الجامعه صدفه و افتكر انه كان بيعاملني كدا و بيتعامل مع كله عادي من غير ما اعمله حاجه و عايز افهم هو ليه بيبصلي نظرات حزن لما اكون مش شايفه ايه سر التناقض دا؟و ليه كان بيخبي وشه و بيتجاهلني و مازال ؟

11
Cloud_8234
Cloud_8234🇪🇬•عاديعادي

انا ولد وعيشت في عيله متدينة اتربيت علي ان ممنوع الشتايم و ممكن تصاحب بنات و الغريب ان لما كبرت لقيت معظم شباب العيله بقو بيكلمو بنات ويصحبو عادي وقدام اهلهم عادي لكن انا بقو يتريقو علي اني مش بكلم ولا بصاحب يقولو من دي الي تبوصلك اصلا هتبصلك علي اي و ربنا يسترها عليك

5
Flower_4447
Flower_4447🇪🇬•خجولخجول

من اكتر الحاجات الي بضحكني ع الآب هنا هي ان الآب معمول على انه شوية فواكه،ة وخضرو،ات عشان نفضل مجهولين ومحدش يعرف التاني وقال يعني حفاظا ع اسرار الي موجودين هنا عشان كل واحد ياخد راحته في الكلام بس مع ذلك ناس كتير هنا اتعرفوا ع بعض وعرفوا بعض لا وكمان ينادوا بعض كأنهم تايهين انت فين يافلان علان راح فين الشات بتاعنا اتعملوا بان والخصوصية هنا بقت في ذ،مة الله وحاجة ضحك والله بجد يامصر بتعمليها ازااي؟

7
Candle_13807
Candle_13807🇪🇬•ضاق ذرعاًضاق ذرعاً

جماعة انا لاحظت حاجه غبية اوي بجد هنا مؤخرا انا بهتم باني اسمع للاخرين واحاول اساعدهم واحل مشكلتهم وانا قاعد وسايب مشكلتي الي جيت عشانها ومشكلتي بتكبر وبحل واساعد بقيت الناس وانا لا 🙂🙂😭. خخخخخخ

7
Brain_13943
Brain_13943🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب

ازاي يكون عندي ثقه بنفسي؟ انا مش ببين للناس اني معنديش ثقة بنفسي لما حد يمدح حاجه بعملها بحسها مجامله ومش بحس اني موهوبه مع ان كل الناس بتقولي بحس بالعكس بزعل عشان كأني بيجبرو بخاطري وخلاص ولما حد بينتقدني بتعقد يعني ف مره كنت لابسة طرحه بطريقة معينه وصاحبتي قالتلي متزعليش مني بس شكلك تيته اوي وضحكت ودايمًا صحابي بيتريقو على طولي لأني اقصر منهم + لما حد بيطلب نصيحتي بتكلم بكل عقل وعارفة كل حاجه الحمدلله بس بستغرب من نفسي وانا بقول كلام انا مش قادرة اعمله وصعب عليا

3
Bulb_9599
Bulb_9599🇩🇿•ضائعضائع

السلام عليكم الان انا انسان تقريبا انسان مريض نفسي او مريض فعلا المهم انا انسان عصبي وفنفس الوقت هادئ وانا انسان لا اسامح ونفس الوقت اسامح لم افهم نفسي ماذا اكون حتى وهذا هو الشعور بضياع لعدم معرفة الذات مثلا انا قارئ الكثير من الكتب لنطوير الذات وتنمية بشرية وكذا لكي اتعرف على نفسي ولكن بم افهمها فكتاب محاط بالحمقى صنف الشخصيات الى اربع انماط او اربع الوان لم اجذ نفسي منتمي ونفس الكاتب كتب كتاب محاط بالمرضى النفسنيين ولكن انا لست بتلك القسوة وبذالك الحنون لدرجة مريض نفسي المهم هذي احد الماشكل جانب انو عندي اهتمامات غريبة والسؤال هل هذا. عادي ؟

3
Cloud_9525
Cloud_9525🇩🇿•محبطمحبط
الموضوع: كنت عايز تبقا كدا ؟
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

2
Coffee_13059
Coffee_13059🇪🇬•وحيدوحيد
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

4
Flame_11854
Flame_11854🇪🇬•عاديعادي
الموضوع: اي الحاجه الي خلتك تفضل ساكت وكاتم جواك ومش بتتكلم

علشان بفهم لكن متفهمش بحس لكن متحسش بحفظ السر لكن ملقتش اللي يحفظ سري كل ما زاد اعتمادك علي نفسك قل اعتمادك علي الناس وزاد اعتماد الناس عليك ماديا وعاطفيا بتشيل مشاكلهم فوق مشاكلك بس كده يا سيدي 😂😂

0
Apple_11733
Apple_11733🇪🇬•متوترمتوتر

عايز اخد رايكم في حاجه انا مهندس لسه حديث التخرج عندي ٢٥ سنه و شغال مدرس بقالي تلت سنين تمام انا معايا طالبه بقالها اربع شهور كدا ولا حاجه دون عن باقيه الطلبه كلهم هي بتتكلم معايا كتير جدا جدا لدرجه انه بجد بتحكيلي بتعمل اي كل يوم وانا من طابعي اصلا بحب اسمع اكتشفت انها تقريبا كدا شبهي في كل حاجه بكل معني الكلمه نفس زوق الاغاني نفس الطابع نفس التصرفات و ساعات بتبقي نفس الأحداث وهي بقيت الفتره الاخيره تكلمني بلطافه جدا جدا و الجروب بتاعها كان كلو بنات و كلهم اخدو بالهم منها فا انا كنت رايح السنتر في مره و كنت بكلم صحبي بقوله أنا بعد ما يمتحنو هروح اتقدملها و اكمل نص ديني لأنها كويسه جدا جدا بصراحه بس لما روحت اخر مره السنتر و داخل القاعه علي حظي سمعت البنات كلهم بيسالوها هو انتي بتحبي المستر قالتلهم اه كلنا بتحبه قالولها لا انتي بتحبيه الحب اللي بجد قالتلهم كلهم لا ده انا بحبه اكنه اخويا الكبير بس و بعدين انا فيه حد في حياتي اصلا ... استنيت شويه برا و بعدها دخلت و اديت حصتي ولا أكن فيه حاجه و مشيت وانا اللي سمعته بوداني عكس اللي شايفه بعيني انا عارف اصدق اي ولا ده معناه اي اللي فاهم ياريت يبلغني يجماعه و يشرحلي

11
Avocado_11089
Avocado_11089🇪🇬•متعبمتعب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

3
Donut_11026
Donut_11026🇪🇬•مرتبكمرتبك
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

10
Cloud_5549
Cloud_5549🇪🇬•يشعر بالملليشعر بالملل

المشاعر لا تعرف الصح م الخطأ كثير من الاحيان نكون نعلم كل شئ ولكن المشاعر يكون لها رأي اخر لذلك من تحكم ف مشاعره وتفهمها وتقبلها سيصبح ملكا ع العالم ليس كل ما نشعر به حقيقي وليس كل شعور يجب ان نتفاعل معه احيانا علينا ان ننصت لمشاعرنا لنعرف الرساله فقط وندعها تمضي ف صمت.. ،!

1
Potato_4285
Potato_4285🇪🇬•آسفآسف
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

3
Potato_4285
Potato_4285🇪🇬•آسفآسف

أنا شاب، ويمكن رديت على مشاكل كتير هنا وحاولت أساعد كل واحد بطريقتي… بس المرة دي أنا اللي محتاج أفهم نفسي. مش عارف هتتفهم ولا لأ، بس هحكي وخلاص… أهو رجعنا لليل، والصراع بيبدأ. ساعات بحس إن عندي شخصيتين… بالنهار: أنا الشخص الجدع والمحترم، اللي الناس بتثق فيه، بحب أساعد أي حد محتاج، وممكن أتكلم في الدين والحياة وأنصح من قلبي. لكن أول ما الليل ييجي… بحس إن دماغي بتتغير، تفكير تاني خالص، صراع بين إني أكون الشخص اللي عايز أبقى عليه، وبين رغبات بحاول أسيطر عليها. وكأني شخص تاني خالص. حتى الناس اللي أعرفهم بيستغربوا التناقض ده… مش عارف ده طبيعي ولا لأ… بس يا ترى فيه حد بيعيش نفس الصراع ده؟"*

5
Blueberry_8310
Blueberry_8310🇪🇬•منزعجمنزعج

التناقض ياجماعه مش شايفين أنه موضوع مسكوت عنه شويه انك تحس بكل حاجه وعكسها مقدره أن فيه احاسيس كتيره اوى ابشع من ده بس احساس أن الحته الحاجه الحلوه لازم فى نفس اللحظه تحس بوحشتها وتقعد تفصص فى كل حاجه لحد متبقى مقرفه وزباله فى عينك

5
Corn_5430
Corn_5430🇪🇬•مرتبكمرتبك
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

5
Ketchup_5452
Ketchup_5452🇪🇬•مُرهقمُرهق

بقيت احس ان عيب ابان حنين ولازم ابان جاحد ومعنديش قلب عشان يتقال عليا راجل طب ليه ابقي مجبور اكون حد مش انا ما ربنا يمكن خلق فقلبي حنية عشان يميزني بيعا انا حرفيا مبعرفش اكون غير حنين بضيق اوي لو شفت حد بيتظلم قدامي ومسعدتوش بحط نفسي فمشاكل متخصنيش عشان حد صعبان عليا بس هوا انا مبرتحش غير مبعمل كده

9
Sugar_4215
Sugar_4215🇪🇬•غبيغبي

عندى سوال مهم وبشوف الحوار دا كتير قدامى ليه الواحد لو كان كويس فى العلاقة وبيعمل الى عليه ، الى قدامه بيبقى دايما الاقل اهتماما وعادى ، ولو بقيت الشخص الى مش مهتم فى العلاقة ومش فارقة معاه تلاقى البنت هتموت عليك القط طلع بيحب خناقه فعلا

5
أحدث المواضيع
1 / 3
Coffee_16188
Coffee_16188

ازاي خرجت من دوامة التوهان و تضييع الوقت

ازاي وصلت لاحسن نسخة من نفسك و خرجت برا سجن العادات السلبية و بدأت حياتك تتحسن بجد...
2 المنشورات•2 النصائح
Mango_9483
Mango_9483

نصيحه كان نفسك حد يقولهالك من زمان

» نـصـيـحـه كـان نـفـسـك حـد يـقـولـهـالـك مـن زمـان ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
4 المنشورات•4 النصائح
Suchi_16120
Suchi_16120

تجربتك مع الإدمان

احكلنا عن تجربتك مع الادمان، ويدخل تحت مصطلح الادمان هنا، ادمان(السوشيال ميديا، الأكل، علاقه عاطفيه،مخدرات، اباحيه، واي
2 المنشورات•2 النصائح
Orange_18102
Orange_18102

حاجه كان نفسك تعملهاا ومقدرتش تعملهاا

حاجه كان نفسكم تعملها او بتخططو تعملوهااا ومعرفتوش تعملهوهاا اي كان السبب يعني
3 المنشورات•18 النصائح
Coffee_6567
Coffee_6567

التعرض للخيانة

تجربتكم مع الخيانة ، و هل قدرتوا تسامحوا و تمنحوا فرصة تانية ولا الأمر انتهي ، و هل قدرتوا تتخطوا و ازاي ؟
6 المنشورات•42 النصائح
Cookies_18736
Cookies_18736

هو في حد بيعاني مع الوحده ؟

يعني تبقي وسط الكلية، الشغل، البيت، أو أي مكان فيه ناس كتير... ومع ذلك حاسس إنك لوحدك ومش منتمي لأي حد فعلًا. وبتتعب ومح
5 المنشورات•21 النصائح
Peanut_18831
Peanut_18831

ايه اكتر حاجة مؤلمة حصلت لك و مش قادر تنساها

عن نفسي مش قادرة انسى حاجات عشتهم فطفولتي،كتير ناس بتقول يا ليت الشباب يعود يوما،انا مستحيل اقول الجملة دي عشان أمرْ فتر
12 المنشورات•51 النصائح
Avocado_13168
Avocado_13168

تفتكر انت بتخاف من الوحده ليه

هل الوحده ممكن تكون حلوه فعلا وانت الي بتبعد عشان كلام الناس عليها وانك مش عايز تبقى
16 المنشورات•91 النصائح
Flame_11924
Flame_11924

ايه الكلمه اللي اتقالتلكم من اهلكم و من ساعتها و عيونكم بطلع فراشات اول ما تفتكروها؟

بابا مش بيعرف يعبر عن مشاعره بس في مره قالي اني اكتر حد شبهه في اخواتي و اكتر حد بيعرف يضحكه و الوحيده اللي هتفرق معاه ل
4 المنشورات•26 النصائح
عنا·الوسوم·الأسئلة الشائعة·الشروط والأحكام·سياسة الخصوصية·إرشادات المجتمع·الصحافة·اتصل بنا·
AfrikaansአማርኛالعربيةAzərbaycanБеларускаяБългарскиবাংলাBosanskiCatalàČeštinaCymraegDanskDeutschΕλληνικάEnglishEspañolEestiEuskaraفارسیSuomiFrançaisGaeilgeGalegoગુજરાતીHausaעבריתहिन्दीHrvatskiMagyarՀայերենBahasa IndonesiaIgboÍslenskaItaliano日本語ქართულიҚазақភាសាខ្មែរಕನ್ನಡ한국어KurdîКыргызчаລາວLietuviųLatviešuMalagasyМакедонскиമലയാളംМонголमराठीBahasa MelayuMaltiမြန်မာनेपालीNederlandsNorskChichewaଓଡ଼ିଆਪੰਜਾਬੀPolskiپښتوPortuguêsRomânăРусскийKinyarwandaسنڌيසිංහලSlovenčinaSlovenščinachiShonaSoomaaliShqipСрпскиSesothoBasa SundaSvenskaKiswahiliதமிழ்తెలుగుТоҷикӣไทยTürkmenTürkçeУкраїнськаاردوOʻzbekTiếng ViệtisiXhosaYorùbá中文isiZulu

جميع الحقوق محفوظة © ٢٠٢٥ توهيل (شركة سيدلر)