•
•
•

تواصل اجتماعي

12 منشورات
Kiwi_5302
Kiwi_5302🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب

معرفش لي مبعرفش اصاحب البنات اللي ف سني و نفسي اصاحب واحده اكبر و معرفش ازاي اعملها او اوصلها و هل حد هنا مر بكده ولا لا سواء ولد صاحب واحده اكبر او بنت و صاحبت حد اصغر منها و هل عادي اني اكمل ولا اي

1
Pumpkin_5579
Pumpkin_5579🇪🇬•محبطمحبط

هو احنا بقينا مدمنين على الابليكيشن ولا بيتهيقلي انا بقالي سنتين يعتبر هنا و اعرف قصص بالعبط بس بجد حاولوا تفصلوا و ترجعوا لحياتكوا الواقعيه علشان بجد حبه و مش هتعرفواوتتعاملوا مع بشر تاني اه دا مكان راحه بس ممكن ترجعله كل يومين مثلا او ترجعله في اخر اليوم مع أن فيه كمية طاقه سلبيه بس خلوا بالكوا بجد

13
Gift_8180
Gift_8180🇪🇬•ضائعضائع

نفسي اتعرف علي ناس جديده ومكنش مقفول علي نفسي ، انا بصراحه مش مقفول اوي لكن ممكن اهزر اقول كلمه خفيفه مع حد معرفوش والموضوع يخلص بضحك وكل واحد يروح لحاله ، بس مش عارف الخطوه الجايه اي ، انا مؤمن ان لو انت فيك كل حاجه حلوه ، مظهرك وشكلك ولبسك وشخصيتك بس انت مش بتاخد خطوه ف سبيل انك تتعرف عالناس محدش منهم هييجي ويقولك تعالي اعرفك بنفسي ، ماشي ممكن تكون شخص كويس وكل حاجه بس فالاخر انت عامل زي اللوحه الحلوه اللي كله بيبص عليها ويمشي ، دا غير ان ف ناس اصلا ممكن تتوتر ومعندهمش ثقه ف نفسهم انهم يجولك ويعرفوك بنفسهم او يبدأوا معاك كلام ويتعرفوا عليك ، ف انا عايز نصايح واقعيه ان ازاي فعلا اتعرف عالناس لو انا روحت جامعه جديده ، يعني مكان هفضل فيه فتره طويله مش خروجه ساعتين وارجع البيت ، يعني من الاخر علاقات بجد تكمل معايا ، وياريت لو حد حصل معاه موقف يكون اتعرف فيه علي حد والحد دا لسا مكمل معاه لحد دلوقتي يقول .

6
Coffee_9047
Coffee_9047🇪🇬•ضائعضائع

يا رب ماندمش على البوست ده .. بصوا أنا الحمد لله دايما بيبان عليا اني جد ومحترمة وعندي حدود وشخصية قوية جدا وهو ده فعلا يعني بس أنا بردو والله حساسة وحنينة وطيبة وبهزر وبضحك والدنيا لذيذة يعني بس اللي يقرب مني يعني هو اللي يعرف ده فبحس الناس عامة ممكن تتجنب تقرب مني عشان الشخصية اللي بتظهر في الاول من بعيد دي فأنا مش فاهمة يعني ده عيب فيا ولا ميزة ولا مش فارقة ولا ايه ؟ اتمنى تكونوا فهمتوا قصدي 😂😂😂

16
Brain_14939
Brain_14939🇪🇬•منهكمنهك

عندي مشكلة، عاوز أتعرف على ناس أو أصدقاء، بحس الموضوع صعب شوية أو مستحيل. مش عارف كل ما بحاول أكمل بحس الشخص التاني زهق مني أو مل، مش عارف إزاي الناس بيبقى عندها مجموعة أصدقاء كتير؟ هل بجد أنا طبيعي ولا العيب فيا؟"

1
Mushroom_6431
Mushroom_6431🇪🇬•غاضبغاضب

بجد الو.لاد بقوا استغفرالله يعني كلهم عايزين يق.لوا ادب.هم هنا على الاب يعني انا مش فاهم هو حد قالكم ان الهنا داخلين عشان يتجو.زوا او يز.نوا معاكم انتم ع.بط بصحيح ربنا ياخ.دكم و يقلل من امثالكم يا رب بجد مق.رفين لأبعد الحدود والله بق.رف منكم اوي اوي

8
Pineapple_4034
Pineapple_4034🇪🇬•وحيدوحيد

ازاي ممكن 'صدفة النصيب' تحصل للي حياتهم محصورة بين الشغل والبيت؟ لما تكون دايرة الأصدقاء محدودة والوقت كله ضايع في الشغل و المسؤوليات، إيه هي الحلول العملية عشان الواحد يقابل شريك حياة حقيقي ؟

9
Marshmallow_9394
Marshmallow_9394🇩🇿•قلققلق

كفاش تعرفو واحد ولا وحدة تعاني من رهاب اجتماعي!!!؟ وووش تنصحوه اي شي قادر يفيده 🙇🏻‍♀️وش لفرق بين رهب اجتماعي وبين احد يحشم بزاف واذا كان يرتبط بثقة فنفس اولا؟ بليز انصحوني واشرحولي 🙇🏻‍♀️لانو بدأت اشك فنفسي🤡

1
Tofu_12526
Tofu_12526🇪🇬•منهكمنهك
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

11
Blueberry_9889
Blueberry_9889🇩🇿•ضائعضائع

عندي مشكلة وهيا لو نزلت اي تطبيق اعيش فيه حرفيا انستا فيس واتس تلي حتى ذا التطبيق واقعد لنتظر اي اشعار او مسج وهتذي اهم فترة في حياتي كل مرة احذق التطبيقات وخلي واخد واقول راح ادخل وقت قصير فاليوم بس مايحصلش كحتى ذا التطبيق صرت اعيش فيه افكر احذف كل تطبيقات التواصل لغاية ماخصلص الامتحانات بس مترردة انا شخص يعرف ينظم وقته يايوم اسود فاشل بامتياز يا يوم ابيض ناجح بامتياز

3
Watermelon_7508
Watermelon_7508🇪🇬•محبطمحبط
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

4
Chilli_5697
Chilli_5697🇪🇬•مرتبكمرتبك

السلام عليكم انا من فترة كملت اربع سنين من غير صحاب من غير ارتباط من غير أي تواصل حتى مع الناس بخرج من البيت مره كل شهرين تلاته حتى شغلي اونلاين وبالنسبة لشخصيتي فأنا أغلب الناس بترتاحلي بسرعه غريبة ويحكولي تفاصيل حياتهم من أول ما نتكلم لكن بتكون آخر مره نتكلم ديما لأني مش بسيب أي حد يقرب مني ولا بثق في أي حد بسهولة الغريب رغم كمية الوحدة والانعزال دول انا ديما مبسوط وحاسس برضى عن نفسي وحالي وبحس بالضيق والاكتئاب لما اتعامل مع الناس مش رهاب اجتماعي ولا تكبر خالص انا بحب اغلب الناس لكن بفضل يكونوا بعيد شاركت هنا من باب الفضول لو أي حد محتاج مساعده انا موجود لكن يعمل حسابه انها مسألة وقت واختفي تاني 😂

10
أحدث المواضيع
1 / 3
Coffee_16188
Coffee_16188

ازاي خرجت من دوامة التوهان و تضييع الوقت

ازاي وصلت لاحسن نسخة من نفسك و خرجت برا سجن العادات السلبية و بدأت حياتك تتحسن بجد...
2 المنشورات•2 النصائح
Mango_9483
Mango_9483

نصيحه كان نفسك حد يقولهالك من زمان

» نـصـيـحـه كـان نـفـسـك حـد يـقـولـهـالـك مـن زمـان ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
4 المنشورات•4 النصائح
Suchi_16120
Suchi_16120

تجربتك مع الإدمان

احكلنا عن تجربتك مع الادمان، ويدخل تحت مصطلح الادمان هنا، ادمان(السوشيال ميديا، الأكل، علاقه عاطفيه،مخدرات، اباحيه، واي
2 المنشورات•2 النصائح
Orange_18102
Orange_18102

حاجه كان نفسك تعملهاا ومقدرتش تعملهاا

حاجه كان نفسكم تعملها او بتخططو تعملوهااا ومعرفتوش تعملهوهاا اي كان السبب يعني
3 المنشورات•18 النصائح
Coffee_6567
Coffee_6567

التعرض للخيانة

تجربتكم مع الخيانة ، و هل قدرتوا تسامحوا و تمنحوا فرصة تانية ولا الأمر انتهي ، و هل قدرتوا تتخطوا و ازاي ؟
6 المنشورات•42 النصائح
Cookies_18736
Cookies_18736

هو في حد بيعاني مع الوحده ؟

يعني تبقي وسط الكلية، الشغل، البيت، أو أي مكان فيه ناس كتير... ومع ذلك حاسس إنك لوحدك ومش منتمي لأي حد فعلًا. وبتتعب ومح
5 المنشورات•21 النصائح
Peanut_18831
Peanut_18831

ايه اكتر حاجة مؤلمة حصلت لك و مش قادر تنساها

عن نفسي مش قادرة انسى حاجات عشتهم فطفولتي،كتير ناس بتقول يا ليت الشباب يعود يوما،انا مستحيل اقول الجملة دي عشان أمرْ فتر
12 المنشورات•51 النصائح
Avocado_13168
Avocado_13168

تفتكر انت بتخاف من الوحده ليه

هل الوحده ممكن تكون حلوه فعلا وانت الي بتبعد عشان كلام الناس عليها وانك مش عايز تبقى
16 المنشورات•91 النصائح
Flame_11924
Flame_11924

ايه الكلمه اللي اتقالتلكم من اهلكم و من ساعتها و عيونكم بطلع فراشات اول ما تفتكروها؟

بابا مش بيعرف يعبر عن مشاعره بس في مره قالي اني اكتر حد شبهه في اخواتي و اكتر حد بيعرف يضحكه و الوحيده اللي هتفرق معاه ل
4 المنشورات•26 النصائح
عنا·الوسوم·الأسئلة الشائعة·الشروط والأحكام·سياسة الخصوصية·إرشادات المجتمع·الصحافة·اتصل بنا·
AfrikaansአማርኛالعربيةAzərbaycanБеларускаяБългарскиবাংলাBosanskiCatalàČeštinaCymraegDanskDeutschΕλληνικάEnglishEspañolEestiEuskaraفارسیSuomiFrançaisGaeilgeGalegoગુજરાતીHausaעבריתहिन्दीHrvatskiMagyarՀայերենBahasa IndonesiaIgboÍslenskaItaliano日本語ქართულიҚазақភាសាខ្មែរಕನ್ನಡ한국어KurdîКыргызчаລາວLietuviųLatviešuMalagasyМакедонскиമലയാളംМонголमराठीBahasa MelayuMaltiမြန်မာनेपालीNederlandsNorskChichewaଓଡ଼ିଆਪੰਜਾਬੀPolskiپښتوPortuguêsRomânăРусскийKinyarwandaسنڌيසිංහලSlovenčinaSlovenščinachiShonaSoomaaliShqipСрпскиSesothoBasa SundaSvenskaKiswahiliதமிழ்తెలుగుТоҷикӣไทยTürkmenTürkçeУкраїнськаاردوOʻzbekTiếng ViệtisiXhosaYorùbá中文isiZulu

جميع الحقوق محفوظة © ٢٠٢٥ توهيل (شركة سيدلر)