•
•
•

خوف من الموت

9 منشورات
Banana_20222
Banana_20222🇪🇬•متعبمتعب

انا الظابط الطيار اللي حكيتلكم قصتي عن اني بخاف من ال مو ت ودا اللي مخليني متجوزش وانا عندي 30 سنه اهو. بس عندي مشكله كبيرة الواحد حساس بطريقه زياده عن اللزوم ساعات كتيرة اووووي مفتقد اني بعد يوم طويل احكيله يومي ماشي عامل ازاي يطمن عليا. يقولي مالك احكيله تفاصيلي. بحب التفاصيل جدااا اوقات كتيرة ببقي عايز حد يسمعني يسمعني بس زي دلوقت كدا. لو حتي مش هيعلق علي كلامي بس يسمعني نفسي اقول لحد المواقف اللي ببقي بشوف فيها ال م و ت. انا اصلا حتي اهلي ميعرفوش مثلا اني هطلع مأموريه اصل هقلقهم عليا ليه اي لازمتها لو حصلي حاجه هيعرفوا. طول مانا كويس خلاص. حاسس ان حياتي بتهرب مني وتعبان جداا من التفكير ومبعرفش انام

11
Marshmallow_18138
Marshmallow_18138🇪🇬•مكتئبمكتئب

عندي احساس اني هموت قريب جدا جسمي مش سليم و كل شويه حاجه جديده توجعني و مبتخفش بالعكس بتعب اكتر و اعصاب وشي مشدودة مبعرفض اتحرك وضربات قلبي سريعه و سناني وجعاني و مبشوفش كويس ولا بسمع كويس و عندي طنين وعيني و جعاني و صداع و جيوب انفيه و دوخه و وجع بطن كل ما اكل و احيانا برجع و طبعا مع كل دل مبعرفش اعمل اي حاجه ف حياتي بالعافيه بصحي و بنام يعني حرفيا مفيش حاجه فيا شغاله الحمد لله ومن اقل اقل مجهود بتعب يعني لو نزلت من البيت ورجعت ممكن اقعد أسبوع عشان اعرف انزل تاني وكل ما اقول لحد يقولي بطلي دلع حتي صحابي بعدو عشان كل شويه يقولولي انتي علي طول تعبانه كدا و انا بجد مبدلعش والله ياريته كان دلع مكنتش هبقا كدا و الدكاتره كلهم مبيفهموش كل ما اروح لتخصص يقولي دا توتر او انيما معرفش ايه من غير ما اعمل تحاليل ولا اشاعات لدرجه انهم زهقو مني ف البيت و مبقوش يودنوني لدكاتره و عملت تحليل الزفت الانميا معنديش حاجه كويسه وكل دا مخليني احس انها اشاره اني قربت خلاص بحاول اقرب من ربنا بس خايفه بردو مش عارفه انا حاسه اني لسه مبدأتش حياتي حتي عشان تتاخد مني بس الحمد لله يعني بحاول اتعايش بس خايفه يحصلي حاجه والله بفكر اشتغل عشان اروح اكشف ف اماكن احسن بس بخاف يحصلي حاجه او اتعب ف الشغل وانا لسه متخرجه ومش لاقيه شغل اصلا حرفيا مش عارفه ابطل تفكير وحاسه اني هنام ف مره من غير ما اقوم ومحدش ف الدنيا دي كلها حاسس بيا و كله بيقول اتنشن و خرا يا ريتني كنت اتينشن والله انا بس نفسي اعيش حياه طبيعيه زي البني ادمين

6
French Fries_4143
French Fries_4143🇪🇬•وحيدوحيد

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته عاملين ايه تعرفوا اني بخاف من الموت اووي بترعب من الفكرة عارفين يعني ايه هتبقوا لوحدكوا في مكان ضلمة بس انت واعمالك بس بترعب اكتر كل ما اقرأ عن اللحظات الاولى في القبر رعب يجدعان محتاجين نعمل لأخرتنا بجد

8
Tomato_4152
Tomato_4152🇪🇬•وحيدوحيد
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

8
Marshmallow_14575
Marshmallow_14575🇪🇬•قلققلق
الموضوع: اية اكتر حاجة ممكن تكونو خايفين منها حاليا ومستقبلا ولية ؟

اني افضل زي ما انا سنين ومغيرش اي حاجه ف الواقع بتاعي عايزه اخس وعايزه ابني حياه لنفسي جديده لاني معنديش حياه غير الشغل والبيت وعايزه اتخطي واتشافي من كل اللي عدي ف الماضي وعايزه ابطل صرف واكل بطريقه مرضيه وعايزه احقق احلامي اللي مرعوبه اموت قبل ما احققها وعايزه ربنا لو مت ف اي لحظه ميكنش غضبان عليا ويدخلني الجنه من غير ما يعذبني ولا انا ولا اهلي

4
Mango_12317
Mango_12317🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب

في اخر ٣ سنين فقدت تيته و جدو و من ساعتها وانا خايفه علي اي شخص في حياتي من الموت بخاف اسيب الشخص ينام ميصحاش طول ما انا شيفاهم قدامي بفضل ادعيلهم بطول العمر و التخيلات بقي مش سيباني حاسه الموضوع بقي مرض مش مجرد خوف علي اللي بحبهم مش عاوزه كلام يهون قد ما انا فعلا محتاجه نصيحه حقيقيه

3
Brain_7496
Brain_7496🇪🇬•مُرهقمُرهق

السلام عليكم انا عندي اضطراب القلق وطنت بخاف من الموت والمرض جدا في الاول حصل شوية بانيك اتاك على شوية ضغط واطي وضريات قلب في السما زرعت عندي الخوف الموضوع دا من زمان بس دلوقتي الحمد لله احسن امبارح بالليل كل ما اجي انام احس إن قلبي هيبقف واقوم من السرير مفزوع مرة والتانية قومت صليت الفجر وبعدين نمت شوية وللاسف مش بنام غير بمنوم حبيت احكي عشان مش عايز اكتمها جوايا كفاية اللي جوا دعواتكم ليا بالشفا وربنا يعافينا جميعا

9
Flame_9976
Flame_9976🇪🇬•منهكمنهك

انا ولد عمري 16سنه بيجيلي افكار كتير هو انا أمتى هموت وهموت وانا عندي كام سنه ولا هموت قبل ما احقق اي حاجه انا عايزها ولا هموت قبل ما اكون عيله انا والدي متوفي من وانا سنتين ونص مش فاكر اي حاجه خالص ليه ودا مدايقني اوي المهم انا اصلا على معصيه دلوقتي في حاجات كتير ف هل هموت على معصيه؟ واصلا هموت صغير ولا كبير و كل مره بقول هتوب وبتوب فعلا في نفس اليوم برجع اوحش وهكذا ومبقتش بصلي قصد وبجد انا زعلان اوي ومش عارف اعمل ايه

7
Strawberry_6798
Strawberry_6798🇩🇿•خجولخجول
الموضوع: نوبات الهلع و كيفية التعامل معها

معاكم شخص كان يعاني من نوبات الهلع حيث إني اكتشفت ان السبب الرئيسي انه لديكم احد من العائلة و احد تعرفونه مات او مريض فتأثرتم به دون وعي و تخافون من الموت اعلم انكم تقولون ماعلاقة هذا ....😅 ولكن اضطراب الهلع بدايته تغير في نبضات القلب بسبب موقف ما على حسب الحالة النفسية و عندما تركزون مع النبضات تحسبون انكم تموتون و بهذا يختل التنفس حقا ثم الدوخة و يطول اضطراب الهلع تنفسو بعمق و اعلمو انها فترة ستمر وشكرا😁👍

3
أحدث المواضيع
1 / 3
Coffee_16188
Coffee_16188

ازاي خرجت من دوامة التوهان و تضييع الوقت

ازاي وصلت لاحسن نسخة من نفسك و خرجت برا سجن العادات السلبية و بدأت حياتك تتحسن بجد...
2 المنشورات•2 النصائح
Mango_9483
Mango_9483

نصيحه كان نفسك حد يقولهالك من زمان

» نـصـيـحـه كـان نـفـسـك حـد يـقـولـهـالـك مـن زمـان ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
4 المنشورات•4 النصائح
Suchi_16120
Suchi_16120

تجربتك مع الإدمان

احكلنا عن تجربتك مع الادمان، ويدخل تحت مصطلح الادمان هنا، ادمان(السوشيال ميديا، الأكل، علاقه عاطفيه،مخدرات، اباحيه، واي
2 المنشورات•2 النصائح
Orange_18102
Orange_18102

حاجه كان نفسك تعملهاا ومقدرتش تعملهاا

حاجه كان نفسكم تعملها او بتخططو تعملوهااا ومعرفتوش تعملهوهاا اي كان السبب يعني
3 المنشورات•18 النصائح
Coffee_6567
Coffee_6567

التعرض للخيانة

تجربتكم مع الخيانة ، و هل قدرتوا تسامحوا و تمنحوا فرصة تانية ولا الأمر انتهي ، و هل قدرتوا تتخطوا و ازاي ؟
6 المنشورات•42 النصائح
Cookies_18736
Cookies_18736

هو في حد بيعاني مع الوحده ؟

يعني تبقي وسط الكلية، الشغل، البيت، أو أي مكان فيه ناس كتير... ومع ذلك حاسس إنك لوحدك ومش منتمي لأي حد فعلًا. وبتتعب ومح
5 المنشورات•21 النصائح
Peanut_18831
Peanut_18831

ايه اكتر حاجة مؤلمة حصلت لك و مش قادر تنساها

عن نفسي مش قادرة انسى حاجات عشتهم فطفولتي،كتير ناس بتقول يا ليت الشباب يعود يوما،انا مستحيل اقول الجملة دي عشان أمرْ فتر
12 المنشورات•51 النصائح
Avocado_13168
Avocado_13168

تفتكر انت بتخاف من الوحده ليه

هل الوحده ممكن تكون حلوه فعلا وانت الي بتبعد عشان كلام الناس عليها وانك مش عايز تبقى
16 المنشورات•91 النصائح
Flame_11924
Flame_11924

ايه الكلمه اللي اتقالتلكم من اهلكم و من ساعتها و عيونكم بطلع فراشات اول ما تفتكروها؟

بابا مش بيعرف يعبر عن مشاعره بس في مره قالي اني اكتر حد شبهه في اخواتي و اكتر حد بيعرف يضحكه و الوحيده اللي هتفرق معاه ل
4 المنشورات•26 النصائح
عنا·الوسوم·الأسئلة الشائعة·الشروط والأحكام·سياسة الخصوصية·إرشادات المجتمع·الصحافة·اتصل بنا·
AfrikaansአማርኛالعربيةAzərbaycanБеларускаяБългарскиবাংলাBosanskiCatalàČeštinaCymraegDanskDeutschΕλληνικάEnglishEspañolEestiEuskaraفارسیSuomiFrançaisGaeilgeGalegoગુજરાતીHausaעבריתहिन्दीHrvatskiMagyarՀայերենBahasa IndonesiaIgboÍslenskaItaliano日本語ქართულიҚазақភាសាខ្មែរಕನ್ನಡ한국어KurdîКыргызчаລາວLietuviųLatviešuMalagasyМакедонскиമലയാളംМонголमराठीBahasa MelayuMaltiမြန်မာनेपालीNederlandsNorskChichewaଓଡ଼ିଆਪੰਜਾਬੀPolskiپښتوPortuguêsRomânăРусскийKinyarwandaسنڌيසිංහලSlovenčinaSlovenščinachiShonaSoomaaliShqipСрпскиSesothoBasa SundaSvenskaKiswahiliதமிழ்తెలుగుТоҷикӣไทยTürkmenTürkçeУкраїнськаاردوOʻzbekTiếng ViệtisiXhosaYorùbá中文isiZulu

جميع الحقوق محفوظة © ٢٠٢٥ توهيل (شركة سيدلر)