قصتي في الاستثمار. ماشي? انا كنت صغير تحت الثمانتاشر سنة. فكررت ان انا اخش على حب رمج الوسطى الاستثمارية واعملته باسم والدتي او باورق والدتي وكنت عينت نفسي كمنصب المستشار المالي. وكررت ان النهاردة هيكون يوم الصفر بالنسبالي. وهيتكتب قصة يعني حياتي من اول النهاردة والنهاردة هو يوم هيكون محوري في حياتي الحمد لله وصلت من الصفر الى اكيد انتوا عارفين يعني الى السلب واحد. خسرت كل كل الفلوس اللي انا حطيتها. بالصراحة انا كنت شخص اه اه جاهل. لاني حطيتهم في شركات مش متوقعة لها النجاح. كنت بس بادخل على او وحط فلوس في الشركات دي او الشركة اللي انا اسمع انها ان هي شركة كويسة او الشركات المشهورة او المعروفة وغيره. فاكيد اكيد اكيد انا اللي كنت غلطان هنا بجد. اه يعني ما كنت زعلش اوي ساعتها الصراحة. بس المصيبة حصلت من فترة قليلة مش مكملة الشهر. قررت ان انا هاكتنز الفضة. ببقى اني ما معيش فلوس هاكتنز دهب. فاكتنزت فضة. قررت ان اشتري انصة فضة. وهقول لكم برضو انا غلطت في ايه? يعني بجد دي حاجات ممكن اكون بقولها بزرر بس ممكن حد يستفيد منها بجد يعني. وهقول لكم برضو في الاخر دروس المستفيدة. في موضوع التعبير ده. قررت ان انا هشتري فضة اشتريت انصة فضة ساعتها تمن تلاف اه اربع تلاف اه تمنمية وعشرين جنيه بالزبط. اول غلطة انا عملته ان انا خليت حد يشتري لي. انا كنت ما عايز اشتري دهب اصلا. ولكن حد اللي اشتري لي مفيش بقى دهب. وهو اصلا يعني خلو اكيد دايق ومش مهتم في حاجتي قوي. فطريت اوكي. دي اول غلطة ان انا ما خليش حد يشتري لي. بس بالفعل انا نزلت مرة وتنقل. نزلت اجمل حوالي تلات مرات. لما كان ان الشركة اللي ببيع الفضة وكل مرة كان بيحصل حاجة مختلفة مرة اليهم قفلين ومرة اكلمهم يقولوا لي احنا بنقفل دلوقتي ففعليا يعني ربنا هو اللي عايز كده يعني ربنا اللي عايز كذا عشان ما كنتش هشتري ده هبوشتري فضة فتمان اه اشترت الفضة الحمد لله اشترت الفضة سعر الجرام كان مية خمسة وتلاتين جنيه دلوقتي سعر الجرام مية وسبعة جنيه الحمد لله اه السعر اللي انصى النهاردة ي اض المصنعيه بكل حاجه. اا يعرض 3895 جنيه. 395 جنيه. لا. 895. 3895 بالزبط. تمام? فالحمدلله خسران الف جنيه. ده كده بالمصنعية. طب لو احنا بق fires خزنا المصنعيه اللي انا بيقع بها بخسر في المصنعيه. طبعا. خسران حوالي الف خمسمية تسعة وخمسين جنيه بالزبط تقريبا. وده رقم كبيك رقم معدي تقريبا حوالي الة او 20 فليمية من الفلوس اللي انا حطيتها. فركام بالنسبة لي. يعني الف جنيه فادي الف ونص الف وخمسونية جنيه. وفترة اقل من اسبوعين او قلبي من اسبوعين غالية دلوقتي. فانا كان المفروض اعرف هل انا دلوقتي في وقت تصحيح حاليا. احنا دلوقتي في تصحيح في المستقبل. طب هل اه في زيادة هل في نقصان هل الساعة اخبار السوق عاملة ايه? انا ما عملش كده. يعني المرة التانية غلطت نفسي لغلطة. والحمد لله خاصة حوالي الف وخمسمية جنيه. فانا قررت عشان برضو الناس اللي لسيتني انا هبيع العجلة. وهجيبها دلها ساعة. انا كنت مؤجل قررت ان انا اشتري اه من سامسونج فهشتريها خلاص بس كده. محتاجين بقى طبعا
طب مبدئيا كدة لازم تفهم اى استثمار للمعادن دا بيكون على المدي البعيد ، ف متقولش انك خسرت لانك لازم تستني شوية ، وبجد بجد لازم تفهم ان كلها أقدار ربنا مش موضوع خط والجو دا وانت لسة صغير وقدمك عمرك تتعلم فيه انت شخص لذيذ اوى وطيب ربنا يسعدك ويفرحك هات بتاعت هواوى احلي 😂😂😂
انا رأيي انك توقف محاولات تجارية عشان واضح انها مش سكتك 😂😂😂 حاول في مجال تاني