•
•
•

خجل

68 منشورات
Carrot_8241
Carrot_8241🇩🇿•وحيدوحيد
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

2
Potato_4015
Potato_4015🇪🇬•متعبمتعب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

23
Flame_15650
Flame_15650🇩🇿•ضاق ذرعاًضاق ذرعاً
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

8
Coffee_19260
Coffee_19260🇪🇬•منزعجمنزعج

شعور صعب لما تكون طول حياتك الفكرة اللي متاخدة عنك انك شخص عقلك كبير و عندك خبرة كبيرة في الدنيا والصغير والكبير بيلجألك، وفجأة تمر بظروف وتقع وكل اللي معدي عليك يبدأ حالك يصعب عليه وبدل ما كنت انت الشخص اللي بينصح والشخص اللي بيحل بقا كل من هب و دب ماشي يعدِّل عليك وكأنهم كانو مستنيين وقعتك ٠٠ حتى طريقتهم في النصح بتبين نواياهم ٠٠ مبقتش حابب أحتك بحد ولا حابب أتكلم ٠٠ خجلان من نفسي مش عارف من ايه ٠٠ يمكن عشان المكانة اللي عيشت حياتي كلها ببنيها لنفسي فجأة انهارت ٠٠

3
Paprika_4694
Paprika_4694🇪🇬•ضاق ذرعاًضاق ذرعاً

هو انا الوحيدة الي بحس بالذلة على كل حاجة اهلي بيعملوهالي او بيشتروهالي؟ برغم انهم مش دايما بيقولوا بس بيبان انزعاج غريب عليهم، بتحرج جدا، بيحصل حتى في الحوارات الضرورية جدا، بتشجع شجاعة عالية عشان اروح اطلب حاجة محتاجها جدا منهم وفي الآخر يكسفوني جدا. وانا صغيرة ومفيش فرصة اني اجيب اي حاجة بنفسي عشان بيدوني فلوس قليلة جدا كل فترات طويلة يارب متحوجش اي حد غير لنفسه.

11
Watermelon_19465
Watermelon_19465🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب

انا تعبت بجد ومش عارف اعمل ايه مشكلتي اني مش بعرف اتعامل مع الناس، بحس اني مش لازم اتكلم علشان لو قلت حاجة ممكن تضايق اللي قدامي، او لو حاولت اقول افيه احاول اضحكهم عليه مش بيضحكوا ولا اصلا بياخدوا بالهم، فبسبب كده بقيت عامل زي التمثال معظم الوقت، صوتي واطي وبتكلم برسمية اوي، ودايما بخاف أحرج او اضايق اللي قدامي علشان ميبطلش يتكلم معايا تاني، زي اني ابص في عينه طول الوقت واسمعله علشان ابين اني مهتم، بقيت في حالي جدا لدرجة اني مبقبلش عزومة من زمايلي او بقبل اني اساعدهم في مذاكرة لاني بحسه أنهم بيستغلوني لان منطقي محدش هيحب شخصيتي اصلا، ناس كتير برضو بسبب ده خدت عني فكرة اني مغرور وأناني، واني عايز احتفظ بشطارتي لنفسي (على حد قولهم يعني) حتى المدرسين بقم يقولوا اني ماشي بالله واني عبيط وعلى الابيض خالص، كل ده بيحسسني بالاحراج وبقيت اشغل بالي بكلامهم وتلميحاتهم عني و رغم اني عارف اني مش محور الكون دايما في بالي أنهم قص قاصديني ، بس انا مش كده، أنا منفتح جدا وبخرج وبهزر بس مع اخويا أو عيلتي بس، مش عارف بجد اي الحل فعلا تعبت

1
Sugar_9467
Sugar_9467🇪🇬•ضائعضائع
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

17
Moon_13818
Moon_13818🇪🇬•متعبمتعب

محتاج حد عنده طاقة يتكلم معايا فانا هقدر دا جدا حاسس انى عاوز اتكلم مع بني ادمين مبعرفش اتعرف ع ناس جديدة مشكلتي مش بعرف افتح مواضيع وبستنى الى قدامى يفتح الحوار عشان أدوس فيه بس بمجرد نا يتكلم بعرف اقود انا الحوار

7
Strawberry_14199
Strawberry_14199🇪🇬•خجولخجول

أنا في الابلكيشن دا جريئه اوي دي مش شخصيتي ولا دي أنا بتكسف من خيالي حتي لو كلام عادي مش بعرف ابص فعين حد وانا بتكلم بتوتر لما حد يبصلي ونا بعمل حاجه ازاي اخد شخصيتيييي هنا اطبقها فالحقيقة😭

14
Apple_16941
Apple_16941🇯🇴•منهكمنهك

يا جماعة الي يقدر ينصحني ينصحني الله يجزيكم الخير أنا بحس ما بعرف احكي مع الناس الغريبة زي ما بحكي مع اهلي بالزبط بعرف احكي مع اهلي يعني امي أو ابوي بكل طبيعية أما مع الغرباء نهائي ما بعرف اناقش بصير استحي أتطلع في عيونه وهيك يعني بناقش بس مش زي لما مع اهلي مع الغرباء ما بعرف هو بخاف ولا بستحي مو عارف انا كنت مفكر رهاب اجتماعي بس هاد ابدا مو رهاب اجتماعي لانه عادي اه بناقش لكن مو زي لما اناقش اهلي يعني كمان بستحي اطلع في عين الغرباء وطبعا مو كل الغرباء طبعا في ناس اه بحاول اتدرب عليهم يعني بحاول اكسر معهم هاد الحاجز يعني اللي بحسه اصغر مني أو شي زي أو مش شرط والله مو عارف اشرح و اطلع الي براسي يا جماعة الخير حد ينصحني شو الحل ايش ماكان بدي اصير زي ما كنت و أنا صغير ابدا ما كان هاد الشي عندي يعني أنا عمري هلأ 16 سنة والله تعبت يا الله مو عارف إذا كلامي واضح والي مو واضح احكيلي شو هو وبحلول اوضح أو حد يحكيلي شو هي هاي المشكلة

3
Diamond_18954
Diamond_18954🇪🇬•متعبمتعب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

25
Mango_17679
Mango_17679🇪🇬•قلققلق
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

4
French Fries_10623
French Fries_10623🇪🇬•متعبمتعب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

14
Tomato_15129
Tomato_15129🇪🇬•خجلانخجلان

انا بطبعي خجوله اووي (مش ف كل الوقت) وبتحرج وبتوتر، اما بتعامل مع اي حد بذات لو شاب او ولد بحكم الشغل او او المهم مش عارفه ليه بتوتر وبتلجلج ومش بعرف اتكلم ولا اتعامل بحس لساني بيقف وبرتعش معرفش ايه السبب وليه اصلا بيحصل كدا كذا مره حصلت معايا وبتحرج اوي لما بتحط ف موقف زي دا لو مع بنت بتعامل عادي لأن زيي زيها ف متعوده..عايزه حل يفيد مش هبد.اني أتعامل مع اي حد بشكل عام ومتوترش ولا اتلجلج لأن الموضوع بالنسبالي بايخ اوي ومش عارفه انا ليه كدا أكيد فيه سبب رئيسي وهي اني متعاملش مع شخص نهائي قبل كدا فا دا ممكن ناتج اني كدا او ايه مش عارفه بس ياريت حد يفيدني

24
Avocado_18382
Avocado_18382🇪🇬•وحيدوحيد

حاسس ب احراج شديد و كسوف شديد من نفسب و من الي حواليا كنت فاتح حاجة مش ولا بود و حسيت ان حد شاف و الستر اتكشف من عليا مع اني كنت مبطل الموصوع محزن و سئ و محرج و مقرف بكره نفسي ساعات ملقتش حد احكيله جيت هنا

7
Avocado_4850
Avocado_4850🇪🇬•عاديعادي

عايزة أقول حاجة، هي أول مرة أقولها مش عايزة حد بتريق بس أنا مش بحس نفسي بنت خالص. يعني مش بعرف أعمل زي البنات. عمري مثلًا ما لبست نص كم أو كات أو حتى برمودة، وحتى بتكسف جدًا من ده. مش بعرف أتعلم أو أعمل دلع البنات، ولا حتى أحط ميك أب زيهم أو ألبس زيهم خالص. أنا بابا من وأنا صغيرة كان بيضربنا لما نلبس نص كم أو نخرج كده، لازم بكم صيف وشتا، ومفيش حاجة ضيقة أو ما إلى ذلك، رغم إنه مش متدين ولا حاجة، على عكس بنات عمتي وعمّي كانوا بيلبسوا ويتريقوا علينا. حتى عمري ما حطيت منكير خالص، ولما كنت أجي أعمل وشي—معلش على اللفظة—اتضربت أنا وأختي. وكان عندي فاهمة إن ده بسبب مشاكل بين بابا وماما، وإنهم بيعملوا كده فينا عشان مش بيحبوا ماما، فكانوا بيطلعوا علينا إحنا العقد دي كلها. بس بجد نفسي أبقى زي البنات. حتى لما دخلت الجامعة حاليًا مش بعرف أعمل زيهم خالص، ولما بكون معاهم في السكن مش بعرف ألبس غير وأنا مقفولة على نفسي، ولو هما مشيوا مش بعرف أتصرف خالص.

8
Suchi_9261
Suchi_9261🇪🇬•وحيدوحيد
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

28
Sandwich_16698
Sandwich_16698🇪🇬•متوترمتوتر

السلام عليكم الموضوع هو ان انا معجب بواحده كنا في جروب بس انا مش عارف ادخلها ازاي بعد ما صاحبي المتخلف راح قالها اني عايز اكلمها (ساعتها مكنتش اعرفها)ف بدايتها بقت زي الزفت ف مش عارف اعمل ايه

5
Flower_4948
Flower_4948🇪🇬•منهكمنهك

موقف ممكن يبدو صغير بس ضايقني من نفسي . دخلنا مسجد نصلي قالتلي تعالي نصلي ركعتين تحيه المسجد الاول سرحت كدا لاني حسيت مستتقله موضوع جدا رغم انهم بساط جدا . لو كنت لوحدي مكنتش صليتهم بس اتشجعت علشان اتحرجت منها و اتصدمت في نفسي في نفس الوقت .منغير مقول عبدتي كانت ايه فالصلاه بس كانت افضل من كده و قلبي كمان ..💔

4
Coffee_4039
Coffee_4039🇪🇬•متعبمتعب

انا اولا كده 28 سنه يعني حياتي عباره عن شغلي ومن الشغل للبيت للمسجد مفيش جديد حتي شغلي واحد كتير من وقتي وانا اللي بصرف ع نفسي واهلي ومش عارف اتجوز لان مش عارف اتكلم مع بنات انا تقريبا مكلمتش ولا بنت ولا حتي ارتبط قبل كده ومعرفش ازاي اتكلم مع بنات اصلا افيدوني اعمل اي

10
Apple_16941
Apple_16941🇯🇴•منهكمنهك

الي عنده حل أو راح على دكتور نفسي ينصحني هون بلكي استفدت بالله بتمنى تقرأ للاخير طيب انا عندي خجل اني احكي قدام الناس نفسي و منى عيني و أمنية حياتي اصير احكي مع اي حدا بدون ما اخجل من حدا حولي يعني اعتبر حالي بحكي بالبيت فاهم كيف ؟ يعني اعرف اعلي صوتي بشكل طبيعي يعني اعرف احكي بصوتي الطبيعي بدون خجل مش اوكي صوتي لاني بخاف حد يسمع صوتي و استحي ويصير يطلع علي

7
Heart_9410
Heart_9410🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب

عاوز اتجوز بجد خلاص قرفت من كل حاجة انا 30سنه ولحد دلوقتي يادوب جبت الشقة بس انا عاوز اتجوز عشان بقرف من نفسي لما ببص علي بنت مكملتش ال20حتا نفسي اتجوز انا حقيقي نفسي القي بنت الحلال الي تصون اسمي لو حد يقدر يساعدني ياريت لان انا بتكسف جدا

8
Corn_16656
Corn_16656🇪🇬•مُرهقمُرهق
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

9
Ketchup_5396
Ketchup_5396🇪🇬•ناقصناقص
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

4
Brain_14965
Brain_14965🇪🇬•ناقصناقص
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

6
Strawberry_4194
Strawberry_4194🇪🇬•متوترمتوتر

جماااااعه عندددي رؤية شرعيه ! اعمل اي اقول اي اسأل اي حاسه اني مش هقدر اتكلم عملت بروفه مع اختي حرفيا كنت بمووت من الكسوف اقترحوا اسئله جماااااعه عندددي رؤية شرعيه ! اعمل اي اقول اي اسأل اي حاسه اني مش هقدر اتكلم عملت بروفه مع اختي حرفيا كنت بمووت من الكسوف اقترحوا اسئله

9
French Fries_16715
French Fries_16715🇪🇬•متعبمتعب

الناس الي عالجت رهب إجتماعي عملتها ازاي عشان انا وصلت لي درجه اني بتكسف اتكلم مع ناس و المواقف غريبه مش عارف اشرحها بما اننا محتاجين نكمل 150 حرف فا انا ممكن مثلا اقول دونت فرايد تشيكن سوشي

7
Moon_4615
Moon_4615🇶🇦•عاديعادي

مش هسمح لحد يحسسني إن ابتلائي إن ربنا ما رزقنيش بناس سوية هو “غلطتي”، ولا إني لازم أعيش لوحدي عشان “أنا مش محتاجة حد”. إحنا مش هنا عشان نكتم مشاعرنا… إحنا هنا عشان نعبر عنها بصدق، من غير خجل ولا تزييف. وبرضو مش هقبل نظرة الشفقة اللي بتقول: “يا عيني عندك المشكلة الفلانية "مسكينة” لأن الحقيقة إن كلنا عندنا ابتلاءات، والدنيا أصلًا دار ابتلاء. الناس اللي في قلبها خير بجد، بتختار تقف جنب غيرها، تساعد وتساند… لأن الحياة فيها جهاد، ومفيش حد فينا يقدر يمشيها لوحده. إننا نحتاج بعض، ده شيء طبيعي جدًا… ومفيهوش أي ضعف. ( مش بكلم ولاد)

4
Coffee_16564
Coffee_16564🇪🇬•آسفآسف
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

14
French Fries_16636
French Fries_16636🇪🇬•قلققلق

الناس الي كان عندها رهب إجتماعي اتعالجت منه ازاي يعني انا وصلت لي مرحله اني اوقات بتكسف اطلب الباقي من السواق مع أن ده حقي أو مثلا حد يجي يقف قصادك في طابور عشوائي مش منظم ازاي بتقدر تواجه أو تكلم الي قصادك

13
Candle_16603
Candle_16603🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

11
Strawberry_4194
Strawberry_4194🇪🇬•خجولخجول

الاب ده جميييل انا مبسوطه اني قادره اعبر عني المهم الموضوع المره دي مش محبب ليا من حوالي شهرين شخص ما استلم شغل في نفس المكان ولاني حاطه حدود مكنش في تعامل بينا وهو محترم حقيقي بصراحه اخدت بالي منه ورغم ذلك انا مكنتش مهتمه اعرف حته اسمه هو انتقل لمكان تاني صدفة اكتشفت انه كان جارنا من ايام الطفولة عرفت لما قابلت مامته وبعدين شوفتهم سوا بعدها بمدة لقيت والدي بيقولي هو فلان جارنا معاكي في الشغل وموقلتليش ليه قولتله اصل معرفوش قالي انه قابل باباه صدفه يعني وجابوا سيرته ومكان شغله وقاله ده شغال مع بنتك وبابا قعد يشكر فيه بشكل معرفش صدف دي ولا اي ولا وهم ولكن للأسف الشديد انا تعلقت بيقت افكر كتير مدركة اني ممكن يكون فرااغ بس انا حتي وانا مشغوله بقول ممكن يجي يتقدم بس هو شايفني من زمان ليه مجاش يتقدم ؟؟ آه لما بشوفه بتصرف اني لا آراه بس ده ميمنعش برضو انا قولت هدعي يجعله من نصيبي بس مكسوفه اووي من ربنا ومن نفسي

5
Pizza_16561
Pizza_16561🇪🇬•متوترمتوتر

انا معجبه بحد في صيدلية هو صيدلي يعتبر في اخر سنه لانه بيحضر حاجة زي سنة امتياز و هو في جامعة جنبي يعني واضح انه ساكن جنبي انا معرفش حاجه عنه غير اسمه و مش لابس دبلة و مش معايا رقمه وعايزة اجيب رقمه نتكلم اعمل ايه؟

15
Mango_12265
Mango_12265🇪🇬•وحيدوحيد

السلام عليكم أنا لسه في بداية إني أكون صداقات جديدة، وأكتر حاجة بتخليني أتردد إن الشخص اللي عايزة أتكلم معاه بيكون وسط مجموعة من أصدقاءه، فببقى محتارة إزاي أدخل الكلام من غير ما أحس إني بقاطعهم أو داخلة فجأة. خصوصًا إنهم بيبقوا منسجمين في الكلام، وفي ناس في المجموعة أنا مش عارفاهم كويس أو مش مرتاحة لهم، ومش عارفة صفاتهم زي صفاتي ولا لا. وكمان بيضايقني إني أكون قاعدة ساكتة وهم بيتكلموا. وفي نفس الوقت صديقتي بتكون معاهم ومندمجة، فأحيانًا بفكر أكلمها لوحدنا في لحظة هدوء، بس بخاف أقطعها عن أصحابها أو أحرجها، وخايفة ده يأثر على صداقتنا إني مش ببادر. وكمان شفتها أيام الامتحانات ماشية مع صحابها ومش سألت عليّا، وحاسة إنهم بيتقابلوا سوا . وكمان أنا مش بعرف أفتح كلام بسهولة، ومش بعرف أشارك في الضحك والهزار.

4
Tomato_8680
Tomato_8680🇪🇬•ضائعضائع
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

9
Blueberry_9805
Blueberry_9805🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب

السلام عليكم انا اعاني من مشكله وانا صغيره كنت بلعب مع اولاد الجيران لان جارتي اختها بتجيب عيالها ليهم جمعه و سبت و كنت اللعب مع اولادها و عندها ثلث اولاد ولد الصغير كنت اللعب معاه وانا طفله ولما بيضزبني كنت اعيط فكان الوسطاني يطبطب عليا حاليا انا كبرت و هما كبرو لانهم اكبر مني وانا معحبه بالوسطاني و بحبه اوي و بستني يوم الجمعه عشان اسمع صوته و اشوفه المشكله اننا مش بنتكلم نهائي يعني كنت اللعب معاهم و عمري 4سنين يس و لما بشوفه و بيشوفني مش بنتكلم ولا ببسلم عليا حتي و انا اعجابي له بيزيد و بقيت بتمني اشوفه و لو صدفه و بلبس و اتشيك و اخبط علي جارتي يوم الجمعه باي حجه عشان اشوفه و حظي دايما نحس و مش بيبقي موجود و الموضوع بقي بيوجعني اوي وانا معجبه بيه جدا و بحبه مش عارفه اعمل ايه و معنديش جراه اكلمه نهائي هو اصلا بيشوفني طفله رخمه

3
Apple_16401
Apple_16401🇪🇬•منهكمنهك
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

1
Grape_16145
Grape_16145🇪🇬•مريضمريض
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

12
Coconut_15838
Coconut_15838🇪🇬•مُرهقمُرهق
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

21
Apple_14560
Apple_14560🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يا جماعة محتاج مساعدتكم أنا بجد حاسس إن البنت اللي بحبها هتضيع مني بسبب إنس حتي بتكسف اكلمها كنت في الأول ببصلعا بس حسيت أنها بتضايق مرة تحس انها متضايقة ومرة واحيانا بتسيب المكان كله واحيانا بتبقي موجودة هي محترمة جدا علي فكرة وكمان من البنات الللي بيلبسو خمار ف ممكن نصيحة اي علامات مثلا الاقيها او حاجة او حتي ابطل افكر في الموضوع لأنه مؤذي جدا

7
Peanut_15051
Peanut_15051🇪🇬•محبطمحبط
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

5
Marshmallow_9394
Marshmallow_9394🇩🇿•آسفآسف

كفاش تعرفو انسان عنده رهاب اجتماعي بليز قولولي انا انسانة معنديش. تخوف من العباد بصح نحششششسم فوقت صح نجيب حقي عادي مي انا مكترثة بزاف ف كيفاش يشوفوني لعباد، ليجاست تاعي كيفاش، منحبش ناكل ولا ندير عفسة وانا فمجمع، هكا يعني

6
Candle_4132
Candle_4132🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

40
Apple_5204
Apple_5204🇪🇬•يشعر بالملليشعر بالملل

شباب انا عملت حركة زباله اوي الترم الي فات كان في واد قاعد جمبي وقت الامتحانات المهم هو اخر يوم امتحانات نسي قلمه و هو اكبر مني بسنه فانا اخدت القلم و قولت هديهوله الترم الجاي الي هو ده و مش عارف ايه و كان عجبني الصراحه وقتها دلوقتي انا بقول ايه القرف الي انا عملته ده ما كنت سبت القلم و خلاص 😭😭😭 دلوقتي انا مينفعش ارميه لانه يعتبر امانه عندي و انا بخاف من ربنا فالحتة دي اوي الصراحة و انا مش عايزاه يفهمني صح اصلها كانت مشاعر هطله فالترم الاول و خلاص راحت😭😭😭 اعمل ايه مش عايزة اديله القلم و اقعد جمبه تاني 😭😭😭😭😭😭😭 يخربيت تفكيري الحمضان

15
Apple_14279
Apple_14279🇪🇬•ناقصناقص
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

9
Popcorn_11747
Popcorn_11747🇪🇬•مكتئبمكتئب

اوقات ببقا محتاج جدا حد عنده طاقة اتكلمه معاه شوية ف انا هاقدر دة اوقات اني عاوز اتكلم مع بني ادمين و مبعرفش اتعرف على ناس جديدة عشان عندى مشكلة اني ما بعرفش افتح مواضيع وبستنا اللي قدامي يفتح الحوار علشان أدوس فيه

0
Marshmallow_9394
Marshmallow_9394🇩🇿•قلققلق

كفاش تعرفو واحد ولا وحدة تعاني من رهاب اجتماعي!!!؟ وووش تنصحوه اي شي قادر يفيده 🙇🏻‍♀️وش لفرق بين رهب اجتماعي وبين احد يحشم بزاف واذا كان يرتبط بثقة فنفس اولا؟ بليز انصحوني واشرحولي 🙇🏻‍♀️لانو بدأت اشك فنفسي🤡

1
Moon_13377
Moon_13377🇪🇬•قلققلق

ازاي اتعلم لغة بيبقى عندي شغف كبير لتعلم لغة بس بخاف من ان اخد الخطوة وابدأ فعلية بحس انه مش هنجح فيها هفشل ممكن حد يتريق علي نطقي مثلا وان اخاف اشارك في السيشن ف ازاي اقدر اخد الخطوة من غير كل التفكير ده

9
Apple_13500
Apple_13500🇪🇬•مُرهقمُرهق
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

3
Blueberry_7958
Blueberry_7958🇪🇬•منزعجمنزعج
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

4
Mango_11551
Mango_11551🇪🇬•ضاق ذرعاًضاق ذرعاً
الموضوع: احكي موقف حصلك كان محرج حصلك وازاي قدرت تتخطاه واتعاملت ازاي بعد كده؟
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

5
Strawberry_11389
Strawberry_11389🇪🇬•متعبمتعب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

16
Banana_6891
Banana_6891🇪🇬•مرتبكمرتبك

السوال الولاد والبنات ايه اكتر حاجه وحشه عملتها في حياتك أو كنت هاتعملها ولازلت حتى الآن مكسوف منها ومتقدرش تحكيها لاى حد مهما كان قريب منك اوى وياترى عملتها تانى ولا لا ومأوى توقفها ولا لا

4
Guava_11490
Guava_11490🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

2
Banana_7522
Banana_7522🇪🇬•منهكمنهك

بصراحة انا كشاب بعاني من قلة ادب البنات معرفش اي اللي يخليهم جريئين و سفلة للدرجة دي يعني ايه بجد مفيش حياء ليه ولا احترام قرف بحس اني عايش في زريبة اللي بتعرض واللي بتسوق فيها واللي تبجح واللي تشتم شتائم قذرة ليه انا اشوف الحاجات دي مع انهم عرب ومسلمين يعني لو هروح بلد كافرة انا هبقى عارف واخد حذري ومتقبل لكن انا في دولة مسلمة انا بخجل عنهم بصراحة مش عارف مش قصدي إساءة لحد بس دي مشكلة كل يوم بلاقيها وبتأثر فيا وانا مش بركز معاهم بس ببقي مجبر اشوف لان الموقف قدامي

9
Orange_9938
Orange_9938🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب

بعد حب تلت سنين في السر كنت بحبه بحبه اوى بجد كان كل حاجة ليا اه مرتبتناش بس كان هو اكتر حاجة موجود جمبي مريت بكتير اوى معاه اه لو يعرف كنت بحبه قد ايه او عملت ايه من وراه عشان بس اقدر اقربله انا مشكلتي اني مش بعرف اتعامل مع ولاد عموما يعني لاني خجوله اوى من شكلي و جسمي و خصوصا اني تخينه شويه هو الوحيد الكان جمبي اشوفه بينجح في درسته عملت المستحيل عشان اوصل لي الهو في اشوف بينجح في حياته حولت بي كل الترق بسبب خسيت كتير عشان يشفني حلو بس عملت كل حاجة اقدر عليه تلت سنين بتمنه بس انه ياخد باله من وجودي و فعلا عمل كنت قريبه منه لدرجت كان بيقلي حجات عمره ما قله لي حد كنت اقرب صحبه عنده تقريبا و لمه الدراسه خلصت و عرفت اني مش هقدر اشوفه تاني عملت اخر حاجة اتوقه من نفسي اني اعمله اعترفتله بي مشعري و بي حب التلت سني و في الاخر ايه رفضني و بعد بعد كل ده قلي اني عمري ما حولت اوضحله حبي و هو الكان لو اتكلمت مع اي ولد في الدروس او في اي مان كان بيتخانق معايه و هو الكان بيقلي الكل ارتبت الى احنا طب ايه بعد كل ده قلي انتي اقرب صحبه ليا و اقرب اخت و انا عمري ما شفتك غير كده بعد ما قلبي اعصر من حبي فيه في الاخر ده جزاتي و اهو دخله على السنه معرفش حاجة عن اكتر واحد كنت عرفه عنه كل حاجة 🙂

13
Tofu_10876
Tofu_10876🇪🇬•متعبمتعب

عايزة حد يساعدنى فى شخص انا بحس بإعجاب ناحيه بس انا و هو مبنتكلمش خالص بس ف بينا نظرات و نفسى اوى اننا نتكلم بس عايزة تيجى منه هو ..هو عارفنى و عارف اسمى ..لو حد بس يفاهمنى انى عايزة اخليه هو اللى يكلمنى من احسسه انى مدلوقة عليه.. اكونتاته كلها مقفوله محتاجه بس لو حد عنده حيله 🥺😂

21
Flower_4948
Flower_4948🇪🇬•منهكمنهك

اتفضلوا ردوا يلا وبلاش كلام يضايق اكتر🥺😂 انا حصلي موقف مع صحبتي وحاسه بخزلان جدا ونفسي اعاتبنا بس خايفه ده يقلل من كرامتي وساعات كمان يفكر ان كلام ايه لازمته وان الحصل حصل وموضوع خلص هي مقدرتنيش فوقت صعب

3
Strawberry_10388
Strawberry_10388🇪🇬•حزينحزين

حد وقع من باص قبل كدا؟ وقعت من ست شهور وانا نازلة اتحرك مش عارفة وقعت ازاي ورجلي اتكسرت وايدي ووشي اتعور بقيت اخاف اركب موصلات ومش عارفة ازاي جالي كل الاصابات دي وكان عندي ارتجاج وكل ما حد يعرف يستغرب الوقعة وانا بقيت اتكسف عشان مفيش حد غيري حصله كدا وحسا اني متخلفة هو انا كدا معرفتش اخلي بالي من نفسي؟ هو اتحرك وانا بنزل وانا كملت وحطيت رجلي فالارض مش عارفة ليه كل حاجة حصلت بسرعة وانا كنت بنزل بسرعة وموجهة تفكيري ناحية النزول لما مشي مغرفتش اتصرف وبجلد نفسي عشان. بسبب كدا رجلب تعباني بس انا كنت نايمة ولسة صاحية ساعتها وكنت دايخة بجد انا مدايقة جدا

15
Biscuit_4212
Biscuit_4212🇪🇬•عاديعادي

ساعات بنحتاج مكان مستخبي نحكي فيه من غير ما نفكر في شكلنا قدام الناس هيكون إيه...لو في حاجة وجعاك أو سر تقيل على قلبك أو حتى حكاية عادية.. المكان ده ليك اكتب اللي انت عاوزه من غير خوف ومن غير خجل... إنك تخرج اللي جواك بصدق هو بداية الطريق عشان تفهم نفسك

9
Mango_9609
Mango_9609🇪🇬•مُرهقمُرهق

انا عندي رهاب مسرح و المشكله اني مطلوب من برزنتيشن في الكليه قبل كدا لما قدمت برزنتيشن سبت القاعه و مشيت و كنت بتنفض من الخضه دلوقتي دا عليه درجات و مش عارفه اعمل اي انا اجتماعية جدا بس غصب عني بخاف ان يبقا العين عليا كتير

7
Avocado_5435
Avocado_5435🇪🇬•قلققلق

انا انسان غريب جدا لدرجة انى بحب جدا اتكلم مع البنات وش ل وش ولكن بتكسف جدا لما بقابلهم ومش بحب اكون معاهم وبحاول اهرب منهم مش عارف ليه انا عارف انى معايا امى واختى والمفروض اتعامل مع البنات عادى ولكن بتكسف بحس أنى عايز امشى واستخبى

0
Donut_8494
Donut_8494🇪🇬•ضائعضائع
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

9
Mango_6906
Mango_6906🇪🇬•وحيدوحيد

يا جماعة لو حابب ارتبط ببنت النية خير ان شاء الله هيكون ايه السيناريو او ايه اللى هيتم ازاى ابدأ كلام معاها ازاى اطلب منها رقم تليفونها مثلا او اكلمها فى اى موضوع او كدا خصوصا ان انا جمالى بسيط عمري٣٠ سنة من الشرقية

2
Tomato_6418
Tomato_6418🇪🇬•محبطمحبط

انا عديت بموقف كدا كنت حابب اشركو معاكو انا بيا اصدقاء كتير في الجامعة و منهم صحبي و اخويا كنا مع بعض في كل حاجة بس كان فية تصرف انا مكنتش بحبة و مستحرمة الصراحة صحبي دا بيروح يقول لزميلنا المسيحي انت كافر في وشة علطول و يعك في كلام كتير حاجة زي كدا من وجهة نظري شيفها غلط كبير اوي علشان كدا هو بيشوة صورة الاسلام او بالمعني الاصح بيخلي اي حد ياخد فكرة عننا وحشة نصحتة كتير و قولتلة غلط اللي انت بتعملة دا مش انت اللي تكفر و تحلل انت مش رجل دين حتة رجالالدين ملهمش صلاحية يعملو حاجة زي كدا و يوم لما شديت معاة علشان افهمة غلطة و علشان ميوقعش في مشاكل بعد كدا قالي كلكو اساسا مش مسلمين و كفار و انا بحكم العيش و الملح مردتش احطة في مشكلة و سيبتة اية رأيكو في شخص زي كدا

9
Broccoli_6350
Broccoli_6350🇩🇿•منهكمنهك

عمري 31 سنة لم ارتبط باي فتاة في حياتي كلها ذلك لكوني خجولا جدا لا أستطيع التحدث مع النساء أحببت فتاة أيام الجامعة كان حبا من طرف واحد كانت فتاة اوتيت من الجمال والخلق ما يريده اي رجل في رفيقة دربه حاولت التعرف اليها لكنني اضعت عديد الفرص بخجلي فرفضتني رفضا قاطعا رغم ذلك لم استطع إخراجها من تفكيري رغم مرور 5سنوات على التخرج حتى أنني في الاونة الاخيرة صرت أراها في منامي وأذكرها في صلاتي لم يسبق ان حدث لي امر كهذا حتى أنني احس ان حياتي كلها توقفت 💔

3
Apple_4812
Apple_4812🇪🇬•عاديعادي

جماعة ازاي بتطلبو حقكم المادي بدون كسوف؟ يعني انا مثلا من وقت ما بدأت شغل وف حاجات كتير بعملها مجاني لاني بتحررج اطلب فلوس واما حصل وعملت كدا مع شخص كان استاذ ليا ف يوم من الايام كان مستني مني اني اعملها له ببلاش ف لما طلبت حقي بطريقة ذوق استنكر دا ف ادايقت لاني حسيت اني ممكن ابان مادية عارفه ان ف ناس تفكر دي سذاجة مني بس بجد والله غصب عني بحس الموضوع تقيل ع قلبي بشكل مش طبيعي ونا لولا ما اني بدأت اشيل نفسي ماديا لاني لسه متخرجة مكنتش ههتم بالنقطة دي بس حقيقي حقي بيضيع كتير بسبب كسوفي

18
Moon_4155
Moon_4155🇪🇬•قلققلق
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

24
أحدث المواضيع
1 / 3
Coffee_16188
Coffee_16188

ازاي خرجت من دوامة التوهان و تضييع الوقت

ازاي وصلت لاحسن نسخة من نفسك و خرجت برا سجن العادات السلبية و بدأت حياتك تتحسن بجد...
2 المنشورات•1 النصائح
Mango_9483
Mango_9483

نصيحه كان نفسك حد يقولهالك من زمان

» نـصـيـحـه كـان نـفـسـك حـد يـقـولـهـالـك مـن زمـان ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
4 المنشورات•4 النصائح
Suchi_16120
Suchi_16120

تجربتك مع الإدمان

احكلنا عن تجربتك مع الادمان، ويدخل تحت مصطلح الادمان هنا، ادمان(السوشيال ميديا، الأكل، علاقه عاطفيه،مخدرات، اباحيه، واي
2 المنشورات•2 النصائح
Orange_18102
Orange_18102

حاجه كان نفسك تعملهاا ومقدرتش تعملهاا

حاجه كان نفسكم تعملها او بتخططو تعملوهااا ومعرفتوش تعملهوهاا اي كان السبب يعني
3 المنشورات•25 النصائح
Coffee_6567
Coffee_6567

التعرض للخيانة

تجربتكم مع الخيانة ، و هل قدرتوا تسامحوا و تمنحوا فرصة تانية ولا الأمر انتهي ، و هل قدرتوا تتخطوا و ازاي ؟
6 المنشورات•42 النصائح
Cookies_18736
Cookies_18736

هو في حد بيعاني مع الوحده ؟

يعني تبقي وسط الكلية، الشغل، البيت، أو أي مكان فيه ناس كتير... ومع ذلك حاسس إنك لوحدك ومش منتمي لأي حد فعلًا. وبتتعب ومح
4 المنشورات•14 النصائح
Peanut_18831
Peanut_18831

ايه اكتر حاجة مؤلمة حصلت لك و مش قادر تنساها

عن نفسي مش قادرة انسى حاجات عشتهم فطفولتي،كتير ناس بتقول يا ليت الشباب يعود يوما،انا مستحيل اقول الجملة دي عشان أمرْ فتر
12 المنشورات•51 النصائح
Avocado_13168
Avocado_13168

تفتكر انت بتخاف من الوحده ليه

هل الوحده ممكن تكون حلوه فعلا وانت الي بتبعد عشان كلام الناس عليها وانك مش عايز تبقى
16 المنشورات•91 النصائح
Flame_11924
Flame_11924

ايه الكلمه اللي اتقالتلكم من اهلكم و من ساعتها و عيونكم بطلع فراشات اول ما تفتكروها؟

بابا مش بيعرف يعبر عن مشاعره بس في مره قالي اني اكتر حد شبهه في اخواتي و اكتر حد بيعرف يضحكه و الوحيده اللي هتفرق معاه ل
4 المنشورات•26 النصائح
عنا·الوسوم·الأسئلة الشائعة·الشروط والأحكام·سياسة الخصوصية·إرشادات المجتمع·الصحافة·اتصل بنا·
AfrikaansአማርኛالعربيةAzərbaycanБеларускаяБългарскиবাংলাBosanskiCatalàČeštinaCymraegDanskDeutschΕλληνικάEnglishEspañolEestiEuskaraفارسیSuomiFrançaisGaeilgeGalegoગુજરાતીHausaעבריתहिन्दीHrvatskiMagyarՀայերենBahasa IndonesiaIgboÍslenskaItaliano日本語ქართულიҚазақភាសាខ្មែរಕನ್ನಡ한국어KurdîКыргызчаລາວLietuviųLatviešuMalagasyМакедонскиമലയാളംМонголमराठीBahasa MelayuMaltiမြန်မာनेपालीNederlandsNorskChichewaଓଡ଼ିଆਪੰਜਾਬੀPolskiپښتوPortuguêsRomânăРусскийKinyarwandaسنڌيසිංහලSlovenčinaSlovenščinachiShonaSoomaaliShqipСрпскиSesothoBasa SundaSvenskaKiswahiliதமிழ்తెలుగుТоҷикӣไทยTürkmenTürkçeУкраїнськаاردوOʻzbekTiếng ViệtisiXhosaYorùbá中文isiZulu

جميع الحقوق محفوظة © ٢٠٢٥ توهيل (شركة سيدلر)