Brain_15935
🇪🇬
يشعر بـ خجولخجول

السلام عليكم. عايز اسجل حاجة. المفروض يعني اسجلها بجد بس انا بحب الهزار في الحظة. ماشي. اه انا كنت بقى شوف ان الحظ ده مش ليه جانب كبير في حياتنا. بس الموضوع شكله غير كده. اولا انا اشتريت عجلة. تمام? اه كانت شكلها جديد جدا وعجلة كانت جميلة الصراحة وكانت فعلا جديدة. وفي سعر الاعتبار رخيص. فبعد ما اشتريتها بفترة قليلة كنت فرحان جدا بها وبتجدها فاكتشفت ان العجلة مسروقة فرجعتها طبعا آآ مش للي اشتريتها منو بقى الحد تاني وموال كبير او كده بس ملخصا خسرت عشرة في المئة من فلوسي وعشرة في المئة ده كان رقم كبير بالنسبة لنا كنت طفل يعني. والعشرة في المئة ده كنت بتعب قوي عشان اجيب. كنت كنت بتعب قوي والله. ماشي? فانا آآ آآ قررت ان انا هنشتري عجلة تانية فاشتريت بالفعل عجلة تانية وانا كانت الفرده اللي ورا بترفه اللي قدام ومافيش فرامل عارفة تزبط ومافيش مرة لحد النهاردة العجلة دي تمشيت من غير ما الفرامل تبقى مكلبشة في العجل علشان اقدر افرم القيس فانا كنت بخلي الفرامل مكلبشة في العجل ورجلي تكفر وتتعب علشان بس اقدر لما جدت ادوس فول بريك الفرده اللي ورا تقفش في الارض وقعد خمس برغم ان عمري مخمست والله العظيم تمام فاقل بعده بقى ان انا العجلة دي حد قصلي فيها حاجة كده اسمها اللي هي الجوش من الخلفية العجلة سرعات فحد قصرهاري ربنا ننتقل منه حصلي فعليا مش اقول ترومة اتحبش الجملة دي حصلي صدمة لمدة يومين كده حتى ما بتكلمش ومداء جدا حصل بقى كاسة حاجة في اليوم ده وكان فيه يعني حاجة كتير حصلت في اليوم ده يعني مش مدايقة حاجات زعل بجد فالعجلة قعدت اكثر من شهر او شهرين ما يكونها ما استلحتش بعد ما استلحت اول مشوار والله يعني اول مشوار وبعد ت يوم من اني اتصلح واول مرة انزل بيها الشارع وانا ماشي في امان الله مرة واحدة اللي اتنفسي نايم على جنبي اللي حصل يا جماعة انا اللي بس اللي حصل يا جماعة واحد بمقرباص خبط في داسي على كاوتش بتاع العجلة قصلي فعليا العجلة يعني العجلة كلها قصرت من تحت البدال كده تمام ورجلي كانت هي روح راح هتروح هتتكسر وكان زمان هي بقى عندي ثلاثة اطلاع مش اربعة ماشي الحمد لله يعني على على كل حال العجلة قعدت كتير جدا في البلد مركونة علشان تصلح وكل ما وديها للرجل بروح يوم او يومين بروح وديها للرجل الراجل ما صلحش فيها حاجة او يعمل وكده ودفعت عليها مبالغ كبيرة جدا كل حاجة اعتبر فيها ضغارت من راحة تمام تمام فجبت العجلة من يومين وقلت خلاص انا كده هكون اسعد انسان في العالم وهلبس السماعتين بطوعي واروح النادي وجري في التراك واسمع البودكاست اللي بحبه واحلامي كلها هتتحقق كل احلامي هتتحقق ومش عايز حاجة تاني من الدنيا. الاقي العجلة بتقول لي خد احلى واحد. خد صنبوسة. الاقي ان الجوش ما قعدت تبوز وكل شوية حاجة ببوز يعني. بس تمام كل حاجة انا كنت بصلاحه وكده كده انا كنت بصلاح حاجات بنفسي فتمام. لقيت ان العجلة الفرامل امامية قفشت السلك. السلك مرة واحدة انا مطلع العجلة سريمة. السلك مرة واحدة راح قافش في البيتاع فما بقتش بتفرم الفرامل الواد. ايه امه طبع الفرامل الواد ضعيفة لان الفرد اللي هو بترف فهي يبتكلبش في رجلي وما بتفرملش يبتكلبش في رجلي اكتر وما قدرش يزوق العجلة يتفرمل فالحمد لله الحمد لله حظي بدات احس ان الحظ ليه جانب كبير او في حياتنا في اخر خمسين ثانية هقول لكم على حاجة تانية بقى اني انا لما قررت ان انا ولا مفيش وقت ان انا اقول لكم لما استثمرت ايه اللي حصل حصل معايا حاجات وحاجات احكي لكم لو عايزين لو عايزين بقى خاص مش عادي ريكورد ده سادس مرة

Almond_18645
Almond_18645🇩🇿أفضل 3أفضل نصيحةمنذ يوم

لا انت تكمل حصل ايه لما قررت تستثمر ؟

1
Banana_16732
Banana_16732🇪🇬أفضل 10منذ يوم

واخد لي الموضوع علي اعصابك هدي

1
Flower_20147
Flower_20147🇪🇬أفضل 50منذ يوم

بقولك ايه ما تجرب تنسي انك تركب عجلة يمكن العجلة تفهم انك مبقتش مهتم ف تظبط معاك 😂😂😂 قول الاستثمار وداك فين من غير العجلة

1
Gold_16893
Gold_16893🇪🇬منذ يوم

يعني انا اضيع تلات دقايق من عمري علي العجله وجيت عند المهم و تفصل فاكر نفسك محمد سامي 😂😂

1
Cheese_4309
Cheese_4309🇪🇬منذ يوم

طب ما بلاش عجل