Potato_7204
🇪🇬
يشعر بـ محبطمحبط

باختصار انا مش فاهم اي حاجه كاره لكل شيء واولهم نفسي مش بحبني وبقرف مني وبكرهني ولو انا قابلتني محبش اكون صديقي لو كل الناس عرفت اللي جوايا محدش هيحبني ده لو في حد اصلا كده انا تعبت من نفسي مقصر في كل حاجه تعليم دين تطوير ذات في كل حاجه واوسخ حاجه هي ام العادة اللي مش عارف اتخلص منها انا زهقت وتعبت وقرفت كل ما احاول اطلع منها افشل لا وبفكر في افكار قذرة انا زمان كنت بخاف المس بنت عشان مشيلش ذنب ولو كانت غلطة كنت ببقي مقفول طول اليوم ومقروف من نفسي لكن دلوقتي اه ببعد عن البنات بس ساعات بقيت بحس ان انا بدات اتعمد لو نازل من مشروع المس حد لو واحده متديه جمبي اه بوسع بس مش قوي انا مش عارف هل فعلا انا ببقي سايب مساحه ولا لا ولو سايب ساعات بحس اني مش سايب واللي في مرة كنت ببعد عن بنت باعد جمبها ف المشروع فجاه لقيتها بتقربلي وفعلا لزقنا في بعض انا بجد مضايقتش للحظات وده في حد ذاته كرهني فيا بس طبعا حاولت ابعد ومفيش مكان بس انا مش عارف انا ليه ملومتش نفسي بقيت اليوم ذي ما كنت بعمل اه اضايقت شويه وبس انا كده رايح ف حته وحشه اوي

Moon_16644
Moon_16644🇪🇬أفضل 3أفضل نصيحةمنذ 3 ساعات

انت فعلا رايح ف حته وحشه اوي للأسف لانك بكل بساطه مطاوع و مهاود نفسك و كلنا عارفين إن النفس دي أماره بالسوء دا احنا بنقعد طول شهر رمضان بنحاول نعرف نتعامل معاها و شوف كميه الشر اللي بتبقي خارجه منها و بعدين النفس دي بالذات كل ما تهاودها ف الشر كل ما تسوق فيها و تتمرد عليك اكتر و تبقي عايزه اكتر و هتتعبك اوي ف جاهد نفسك لأن اصعب جهاد جهاد النفس دا والله واجره كبير اوي عند ربنا والله

1
Watermelon_20164
Watermelon_20164🇪🇬أفضل 10منذ 3 ساعات

طالما حاسس بتأنيب ضمير من اللي بتعمله حتى لو شيئ بسيط يعني لسا في خير جواك ارجع لربنا وحافظ ع صلاتك والنوافل وغض البصر مش فالشارع بس كمان فالمقاطع العادية لو سكبتها مش هتفكر بشهوانية تاني لو عملت دول التلاتة هتكون فالسليم ان شاء الله

1
Moon_16644
Moon_16644🇪🇬أفضل 50منذ 3 ساعات

ربنا يهديك و يراضيك و يصلح حالنا و حالك يا رب ♥️

1
Avocado_15496
Avocado_15496🇪🇬منذ 2 ساعات

ممكن أقولك حل يساعد جرب تلتزم بالصلاة فى الجامع هيفرق معاك بطريقه مش هتتخيلها وهتقولي ممكن إيه العلاقه ومش عارف إيه الموضوع ده لأنك دايماً هتبقى كل صلاة فى الجامع بو جيت فى النص مثلاً حسيت عاوز تعملها هتبقى كده هتضيع الصلاة اللى بعدها فى الجامع وكل شوية تضطر تستحمى وهكذا