اخر حاجه كنت اتخيلها اني احكي الموقف ده.. انا في شخص حاول يلمس جسمي مرتين اتنين مرة كنت صغيرة خمسة ابتدائي ومرو كنت في اولى اعدادي يمكن مكنش عندي الوعي الكافي اللي يخليني اتصرف في موقف زي ده الفكرة انها من شخص قريبي وقرايب اوووي لدرجة اني بشوفه كل يوم وبتعامل معاه كتير ويمكن حاليا هو ملاحظ تغير طريقتي معاه بقالي فترة كبيرة بس هقوله ليه؟؟؟ يمكن وقتها اول ما حصل الموضوع ده كنت بتعامل عادي لاني مكنتش فاهمة حاجة فعلا بس حاليا مش عارفه المفروض اتعامل ازاي بجد مش قادرة انسى ومش عارفة اقول انا اتغيرت ليه انا مش عارفة الموضوع مأثر عليا جامد جدا بالذات انها من شخص غير متوقع
اقدر اساعدك بجد.
اقدر اساعدك
@Hddfj
اخوكي
لا متدايقيش نفسك مش اول واحده حد يتحرش بيها العيب فيه هو مش فيكي، هو الي المفروض يحس بالذنب وميعرفش يكمل حياته، تخطي الموضوع عادي، وهو خلي معاملتك معاه على القد خالص لو تعرفي تبعدي عنه يبقا افضل
لازم دوك نفسي
خلي معاملتك على الاد على اد ما تقدري وبلاش احتكاك بيه كتير ولو ضغط عليكي قوليله السبب وانك ولا ناسياله دا ولا مسمحاه ولو فضل يضايقك هتقولي لباباكي ومامتك وهيبقي شكله وحش قدامهم ويمكن يخلوا ميتعاملش معاكي تاني
مش مطلوب منك تنسي اللي حصل، بس متخليش الموقف ياخد منك ومن طاقتك اكتر من حقه، خدي منه الدرس وسيبيه يعدي، وتقبلي ان الشخص دة لما تشوفيه كل يوم انك متبقيش طايقاه ومتضغطيش على نفسك عشان تتقبلي وجوده، لا عادي خليكي صريحة مع نفسك وحتى معاه شخصيا انك مش عايزة تتعاملي معاه، ولو سألك ومش هتقدري تقولي السبب الحقيقي ف عادي حوري عليه واعتبريها تسلية، لكن بجد مترغميش نفسك انك تتقبلي وجود الشخص دة لإن المشاعر لا تُناقش، وانتي حقك طبعا تبقي كارهاه
تكتبي في ورقة دروس اتعلمتيها و ازاي تقدري تعلمي نفسك الصغيرة تتصرف لو الموضوع اتكرر