انا في بنت بتحبني جدا وانا معرفتش ابادلها نفس الشعور ومش مقتنع اننا نكون سوا لسبب اني مش مقتنع فيها بكل صراحه احيانا بفكر فيها وبقول ليه ما اخدهاش وهو مين يلاقي حد يحبه كده واحيانا اقول هظلمها معايا وانا اصلا بتمنى اتجوز واحده ابص عليها اتبسط مش واحده اقنع نفسي فيها ،مرضتش اخش معاها بالجد عشان حاسس اني هظلمها وهبص عغيرها ومش هتكون ماليه عيني هل انا تفكيري غلط ولا تصرفت صح؟
انت مترضاش حد ياخدك ومشاعره كدة ناحيتك أقصى حاجة فيها الذنب خد اللى يناسبك وقابله فنفس الوقت الجواز قائم على كدة مواصفات وقبول يعنى عالاقل حد تبقى عارف انك هتحبه ومقتنع بيه متظلمهاش وهى هتنسى ومتعلقهاش اكتر من كده
ابعد عنها ضروري مهما كانت هتتعب لان ده اقل ظلم من اللي ممكن تتعرضله لو انت قربت
مينفعش تجبر نفسك تتقبل بنت انت مش عايزها انت كده بتظلمها و بتظلم نفسك و القبول لو مجاش ف الاول مش هيجي بعدين ف سيبها لحالها و ربنا يرزقك و يرزقها بالاحسن
يا ترى بقى كنت قاعد مرتبط بيها فترة لغاية ما اتعلقت بيك والا لا وعلى أساس كنت بتحاول تقنع نفسك بيها هل صرحت بحبها وانت بادلتها نفس الكلمة والا لا يا ترى لعبت على مشاعرها والا لا دي أهم حاجة ماتكونش جاي دلوقتي تسأل رأينا ببراءة لانك لو ما عملتش كده يبقى ابعد لكن لو عملت كده فصدقني ربنا مش هيسامحك
خد اللى تحبك هتريحك وتعمل كل اللى تطلبه ومتخدش اللى تحبها هتتعبك ومهما عملت عشنها مش هيعحبها وممكن تبص لغيرك
ابعد عنها مع الوقت راح تنسى و تتخطى