Avocado_15496
🇪🇬
يشعر بـ محبطمحبط

أنا حزين فعلاً أنا الأخ الكبير دايماً تعودت على تحمل عواقب المشاكل اللى بتحصل فى البيت وأتحمل إلقاء اللوم عليا دايماً كنت بار بأهلى بوالدي ووالدتي وإخواتي أنا دايماً كنت أحاول أدافع عن إخواتى الصغيرين إتربيت على الضرب والإهانة والمقارنات دايماً كنت أحاول أرضيهم وأكون إبن كويس ولكن لحد الآن مازلت أنا فاشل ومازلت قليل الأدب ومش كويس شكراً لأهلي

Moon_5161
Moon_5161🇪🇬أفضل 3أفضل نصيحةمنذ 2 أيام

لكن تحملك ومسؤوليتك تجاه أهلك واخواتك مش دليل فشل ابدا أوقات كتير الكلام اللي بنسمعه عن نفسنا بيخلينا نصدق حاجات مش حقيقيه متقساش على نفسك وإدي لنفسك شوية تقدير زي ما بتدي للناس اللي حواليك

2
Moon_4178
Moon_4178🇪🇬أفضل 10منذ 2 أيام

ربنا يعوض حضرتك خير

1
Avocado_20300
Avocado_20300🇩🇿أفضل 50منذ 2 أيام

احتسب اجرك على الله مش على اهلك لو حسيت اهلك مش مقدرينك كفاية انك بار فيهم مجرد وجودك هناك معاهم فرغ قلبك متكتمش الكتمان يولد الالم والندم لو اتجرحت فضفض لرب العالمين هو الوحيد العالم بيك هو الوحيد اللي شايفك من يوم مااتخلقت اتكل عليه ومش هيخيبك فالنهاية اهلك انت مأجور عليهم وعلى صبرك عليهم وربنا يجازيك خير الجزاء فالدنيا وفالاخرة

1