Banana_17671
🇪🇬
يشعر بـ وحيدوحيد

عايز اتكلم عن مشكله عندي عايزين تقولوو مجنون عادي عايزين تقوولو اني عاقل جدا ععادي الي انتو عايزينه انا حياتي دي عايشها بحرص شديد مثلا لو عملت اي حاجه بدور علي السلبيات قبل الحجات الحلوه شخص بيجلد زاته لدرجت انه مش بينام أليل قلا ميكون خلاص عقله بقا فنش بحاول انام مش بعرف انام بغمض عيني وبضحك علي نفسي بنوم او بصتنع النوم ولكن فعلن صاحي بعد بي الساعات صاحي وعامل نفسي نايم مشاكلتي اني نفس انج ومش لاقي فرصه تعبت من حياتي من كتر مشاكلها وسعات بتصنع البرود ولكن بردك تعبان من جويا حاسس اني الدنيا دي وحشه اوي غصب عني من الي شوفته شوفت حجات صعبه كتير بس مفيش حد جنبي واقف ساند نفسي عندي خوف من الي حوليا لدرجت انا وصل بي لفل اني عنت بعرف اني الي قدام مني عايز مني ايه وعنت بعرف الي بغدر والي عامل نفسه بيحبني

Sugar_17980
Sugar_17980🇲🇦أفضل 3أفضل نصيحةمنذ 21 أيام

كلنا بنمر من فترة زي هيك و انك حاسس حالك وحيد و كل الناس الي معاك منافقين و الحياة صعبة ، و بالاخص ذيك الغيرة الي تجيك لما تشوف واحد فرحان و مرتاح و عايش حياته بس انت عم تحاول ما امكن انك تعيش بس نصيحه حاول تستوعب مقولة "فيها خير" و في سبب لاي شي بيصير سواء وحش او حلو و انو لو ما صار ذاك شي يعني مثلا ذاك المشكل كان ممكن يصير مشكل اكبر و الله ما رح يبتليك بشي انت مو قادر عليه و فوق تحملك و استطاعتك و اتذكر " لما انت لساتك عم تتنفس و عايش الا و في سبب حلو و قدامك طريق حلو و مستقبل احسن" انت بس صلي صلاتك و حاول تطلع مع اصحابك و انسى مشاكلك

1
Cloud_17997
Cloud_17997🇹🇳أفضل 10منذ 20 أيام

شوفي لم تكوني هيك في فارغ عقلك لا واعي بزيد كل شي عليكي اهم شي انك ماتشوفي حالك ضحيه كل حدا عندو تحدي باس شفت من هذا الموقف رح تتعلمي منها كثير و واعي اكثر حولي انك تقري دوري ليش ممكن شخص يوصل لا ها مرحله اقري عن بسيكولجي لا انو ذا بسعدك تكتشفي حالك

1
Banana_17671
Banana_17671🇪🇬أفضل 50منذ 20 أيام

شكرا علي مساعداتك