الغربة أو السفر دى اوحش واسوء حاجة فى الحياة فعلاً الدنيا مش بتدى كل حاجة تديك سفر تاخد عمرك تديك فلوس تاخد صحتك انا والدى كان مسافر بقالو 12 سنة ومنزلش ولا مرة بسب أنه كان عنده مشاكل فى ورقو وعقبال ما صحح الغلط وخلص ورقو نزل نزل بعد 12 سنة بعد عمر انا كنت طفل 10 سنين رجع وانا شاب 22 سنة اول ما روحنا نستقبله من المطار اول ما شوفته كانت ماسك الدمعة بالعافية ابويا كبر وعجز اوى ابويا اتغرب بعيد عنا على مفيش فى الاخر ابويا اتحرم مننا واتحرمنا منه سنين ابويا عمره ضاع فى شغل وللأسف هو عايز ينزل إجازة ويرجع تانى وكلما رافضين أنه يرجع خلاص ابويا كبر مينفعش أنه يمشى يقعد ويرتاح بقى من سنين الشقى ده بس هو مش راضى خالص انا كل ما ابص فى عينه امسك الدمعة بالعافية انا بكره الدنيا دى يارب ما تكتبها على حد يارب
الله يكتبلكم السعادة
معلش ربنا يجعله فى ميزان حسناته و هو فعلا الدنيا بتاخد حاجة عشان تعطيك حاجة بالمقابل مفيش حاجة بالمجان ابدا و هو فعلا فرصة الشغل فى مصر قليلة لناس كتير فـ نتعلم ان انت لو محتاج تسافر تسافر و ترجع تعملك مشروع فى بلدك جمب اهلك و عيلتك ياما ابهات فوتت انهم يشوفو اول بيبي ليهم و لحظات جميله جدا بسبب الغربه 💔
ربنا يهون عليك