Avocado_14506
🇪🇬
يشعر بـ قلققلق

هو انا حرفيا بفضفض معاكم ليه دى مش اعتراض ع امر الله ولا قضاؤه هى نابعة من حزن والله احنا حاسبنا ع مشاريب مش بتاعتى واتحملت فوق طاقتى وبجد تعبت انا كل ما بيعدى سنه من عمرى بتوتر اكتر ومش عارفه ليه بدات اخاف من المجتمع والناس وكل اللى حواليا بسبب انى دخلت ف التلاتين ولسه ما اتنليتش اتجوزت يعنى اعمل اجيب واحد. من الشارع ولا اقول عريس لله اكتر حاجه وجعتنى واثرت ف نفسيتى لما اتعايرت بالحوار ده من وحدة اصغر منى ومطلقة وانا معرفتش ارد بجد الموضوع بقا رعب اوى بالنسبالى حد مر بتجربتى دى يحكيلى عمل اى

Coffee_4313
Coffee_4313🇪🇬أفضل 3أفضل نصيحةمنذ 2 أيام

نصيحة مني استي رزقك وفكك من كلام المطلقات او الستات عموما يعني هوا مش بيجي منهم غير الكلام والحسد والغيرة ربنا يرزقك ابن الحلال

2
Almond_4408
Almond_4408🇪🇬أفضل 10منذ 2 أيام

هقولك حاجه اولا مفيش اي حاجه اسمها كبرتي والهبل ده .سوري يعني هو انتي لو اتجوزتي واحد وطلع ابن تيت و بيضربك ولا بيعاملك وحش ولا انتي مش مرتاحه معاه هتعيشي عشان بس يبقي اسمك متجوزه. انتي دلوقتي عايشه في بيت ابوكي معززه مكرمه و نصيبك هيجيلك وقت ما ربنا كاتب و اي كلام من كلام البنات الستات الكبار ده ملوش اي لازمه و كده كده هيتكلمو ولو اتجوزتي حتي هيتكلمو عن جوزك او الحمل أو عن اي هري . احنا مجتمع مريض . انا فوق الثلاثين و منفصل و طلقت مراتي مش عشان كانت وحشه لاء خالص بالعكس ممكن اكون انا اللي كنت وحشه بس مكنش في بينا اي تفاهم و الموضوع ده وصلنا للانفصال و عايز اقولك انا راجل اهو و بردو ناس بتتكلم عني بنفس الطريقه . كلام الناس مش هيخلص المهم انك تبقي مرتاحه و راضيه عن حالك وخلاص

1
Salt_19097
Salt_19097🇪🇬أفضل 50منذ 2 أيام

نقطة انك فاهمه كويس لكن غصب عنك بسبب الضغط بتقولي كده فدي حلها انك تقنعي نفسك بانك تبصي من جهه اخري بمعني انتي دلوقتي عندك تعطيل ف جزء معين ايا كان هوا جواز ، سفر ، شغل، ايا كان المهم انه لازم تتاكدي ان اي شئ طالاما اتاخر عنك فدا فمصلحتك 100٪ طالاما الشئ دا خير ليكي فمكنش هيتاخر عليكي ثانيا دلوقتي احنا كا مجتمع حطين نماذج وثوابت وكان دا الاستاندر بتاع الحياه لكن الفكره انه الخير ليكي مش لازم يكون خير ليا وكل واحد حياته متفصله عليه بدقه متناهيه و ظروفك غير ظروفي فا دا ميخلنيش اقلل منك عشان فيه بينا فرق في التوقيت الا لو انا مختل عقليا ومريض دا كد بالنسبه للمتخلف.ين اللي بيعايروكي اما بالنسبالك انتي فا خليكي دايما متاكده انه حياتك مترتبه علي ما هوا خير ليكي مش ع ما هوا حلو بالنسبالك و عاوزاه ! فمش معني انك عايشه حياة عزباء صعبة شويه انه فايتك حياة زوجية مرفهه بالعكس لازم ديما تقنعي حالك ان البلاء بيكون وقايه من شر يعني الحادثه اللي بتسببلك اذي جسدي هيا ف الاصل مش شر دي بتكون انقاذ من موت او تكفير ذنوب او او او كل دا ف صالحك انتي ف الاخر طيب احنا بنادمين و طبيعي فينا مشاعر نحس ونضايق

1
Avocado_17359
Avocado_17359🇪🇬منذ يوم

فكك من الكلام انتي لسه صغيرة وهيجيلك نصيبك

Tofu_18387
Tofu_18387🇪🇬منذ 2 أيام

يا اختي موضوع زواج قسمة ونصيب يعني برايك لو تزوجت وزوجك طلع سيء وتعامله معك سيء هيك انت مبسوطة عشان بس يحكوا انك متزوجة؟ ا لا تعيشي بسعادة هذا الأهم والمطلقة لي صارت تعاير فيك يعني مش فاهم مطلقة وبتحكي غريب والله على الأقل انت مش مطلقة احسن بمراحل

Mango_18729
Mango_18729🇪🇬منذ 2 أيام

طب بتعملو داون فوت ليه. أنا عايز اتجوز أنا كمان ومش فارق معايا السن. ولو هيا أسلوبها وادبها عجبني ايه المانع. ولا بتعملوا داون فوت وخلاص

-1
Mango_18729
Mango_18729🇪🇬منذ 2 أيام

لو انتي عجبتيني انا اتجوزك. بس انا ٢٤

-4
Kiwi_7861
Kiwi_7861🇪🇬منذ 2 أيام

والله ممكن اساعدك .. نفس اسمي هنا على ال T بس شيلي الكيوي واكتبي Gold

-5