Hi 👋🏻 انا بنت ٢٩ سنة و كنت رافضة تماما الدخول في علاقة جدية مع اي شخص لأجل اني احمي نفسي مع العلم لم يسبق لي الارتباط الرسمي من قبل جه الشخص اللي شقلب حياتي مرة واحدة و جه و طلبني و فيه كل شي جميل اه مافيش شي كامل و لكن في عيوب خطيرة بتظهر و المشكلة مش فيها قد ما المشكلة فيا انا من مكملناش تلات شهور و لسه في حلاوة البدايات و اصبح دائم الانشغال عني لدرجة أن تواصلنا بقى قليل جدا و انا بقيت اسكت قلبي واجعني و مش عارفه أقرر اتعامل ازاي مرة زي النار و مرة تلاجة و انا مش قادرة علي الاضطراب دا قلبي ارق من الوجع دا و بينهار من اقل شي و محتاج ديما الهدهدة لانه تعب جدا
ومن الحب ما قتل 😞 استني صاحب النصيب بجد عشان مترهقيش قلبك في علاقه انتي مش عارفه نهايتها اي
اولا لزم تتاكدي انو بيحبك ويكون عندكم الثقه دي طبعا الواحد بيبق مشغول عادي عشان الشعل مثلآ ولكن يعرفك ولما يكون فاضي يسال عليكي وربنا يصلح الحال
سبيكي من التعليقات المعقده نفسيا دي طبيعي الانسان ينشغل بحياتو صدقيني طالما بيحبك وانتي متاكده وركزي وعلاقه رسميه مش حرام علاقه هتعفك وتعفوا ف المستقبل ف ده طبيعي انك مرتبطتيش قبل كده ف الحرام ده معناه ان عندك مشاعر وان علاقتك بيه هتبقي صحيه بس لازم تقعدي وتفهميه حاجه زي دي هو ممكن يكون فاهم انك عادي ف انتي متضيعيش دي من ايدك انتي داخله ع جواز وبيت واسره يعني ام وحكمه وعقل كل حاجه بالعقل متسمعيش لشويه ناس مشوهه نفسيا بالرتحه واتكلمي معاه وصدقيني لما تتجوزي المشاعر دي واللي انتي فيه هيكون سبب ف سعادتك لانك ملعبتيش ف مشاعرك ومستنفذتيش طاقتك ف علاقات ملهاش لازمه اتمني كلامي يكون واضح
ابعدي عنه دا مش مناسب ليكي
لازم تعملى استوب للندفاع ده ولا حياتك هتبوظ اكتر وكل علاقه هتبوظ منك
طبيعى ان الاهتمام يقل بس ده بيكون بدون قصد عشان الراحل مننا بيكون علبه التزمات ووجبات لازم يكون قدها في المقابل بيقصر في الكلام او الاهتمام عشان الشغل بس انتى مشعرك منظفعه وكنتى مستنيا كل خاجه بسرعه حياتك اتلغبطت
انا ممكن اخرب البيت ع اللي فيه لأجل اني مش متحملة و الفكرة اني مبقتش متحملة اي شي و المفروض مدخلش تالت بيننا بس انا مرهقة جدا و نسيب شغلي عشان اعرف اهدا حبة يمكن اعقل و هو رافض اني اسيب الشغل عشان هو مشغول و مش فاضيلي