كنت في فتره في ثانويه عامه (اخرها ) كانت مليانه بجلد ذات واحساس ضخم بكره الذات والتقصير وحقيقي من ايامها وانا في حاجاه جوايا اتكسرت لاني كنت عارف اللي هيحصل ومجرد مستني انه يحصل كانت وحشه او بجد ف قرات دي وفي صُبحٍ وقفتُ أمام مِرآتي وقد بانت على وجهي خساراتي أرى شخصاً على المرآة يكرهني وما أقساهُ كُرْهَ الذاتِ للذاتِ وكنت كاتبها على ورقه وشوفتها قريب ولمستني اوي لاني كنت عايشها بكل تفاصيلها لدرجة كنت بتجنب المرايات عشان مواجهش نفسي والنهارده بعد ما خلصت اول سنه في الكليه واول ايام الاجازه وبجهز لرجلة تغيير جذريه كتبت دي أَتَكْرَهُنِي؟ مَا كَرِهْتُكَ، وَلَكِنْ كَرِهْتُ مَا جَاءَتْ بِهِ أَفْعَالِي، تَقْصِيرٌ فِي عِزِّ تَمَكُّنٍ، وَإِهْمَالٌ فِي عِزِّ قُدْرَةٍ، وَانْتِكَاسٌ فِي عِزِّ صَلَاحٍ. أَنَا وَأَنْتَ نَبْدُو كَشَخْصَيْنِ، فَاسِدٌ وَصَالِحٌ، فَمِنَّا مَنِ الرَّاجِحُ؟ أَتَمَنَّى أَنْ نَعُودَ كَمَا كُنَّا، أَوْ نُصْبِحَ كَمَا حَلِمْنَا، وَعِنْدَئِذٍ لَنْ تَرَى مِنِّي إِلَّا الَّذِي عَلَيْهِ تَعَاهَدْنَا. تشجيع بقا كتير ولو حد عنده نصيحه اطور الهوايه دي(الكتابه) ازاي هكون شاكر جدا دمتم في امان الله 🤍
لا يمكنك رؤية أي نصيحة في هذا المنشور لأن الناشر اختار تلقي النصائح بشكل خاص. إذا كنت ترغب في مشاركة نصيحتك، اكتبها ببساطة في المربع أدناه.
سجّل الدخول لتقديم نصيحة خاصة