•
•
•

انتحار

128 منشورات
Brain_12743
Brain_12743🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

1
Suchi_4417
Suchi_4417🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

7
Apple_11553
Apple_11553🇪🇬•متعبمتعب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

19
Watermelon_7976
Watermelon_7976🇪🇬•عاديعادي
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

7
Watermelon_17967
Watermelon_17967🇩🇿•حزينحزين
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

5
Coffee_15748
Coffee_15748🇪🇬•وحيدوحيد
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

16
Kiwi_19610
Kiwi_19610🇹🇳•قلققلق
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

4
Popcorn_16093
Popcorn_16093🇪🇬•ضائعضائع
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

9
Paprika_4694
Paprika_4694🇪🇬•مكتئبمكتئب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

7
Apple_11553
Apple_11553🇪🇬•مُرهقمُرهق
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

32
Flame_16721
Flame_16721🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب

صباح الخير عليكم كونت عايزكم تنصحوني انا شاب لسا في بدايه حياتي ربنا الحمدلله مبتليني بمرض في رجلي بقالو معايا تقريبا ٤ سنين قبل المرض كونت حاجه كويسه جدا بشتغل وحالتي المدايه كويسه ومستويه التعليمي كويس بس لما تعبت بقيت قاعد في البيت لا شغل ولا اي حاجه قرايبي بقا مش سايبني في حالي يابني انزل الشغل بنزل ولله ياجماعه بتعب واخرها من قبل العيد نزلت وضغطت علي نفسي وقاعت تاني والمرض رد عليا ٣ اضعافو مبقتش بقدر امشي علي رجلي خالص انا فكره الانتحار بتيجي في بالي كتير انا صدقوني مش حاسس اني ليه قيمه خلاص حاسس نفسي انتهيت

8
Watermelon_4359
Watermelon_4359🇪🇬•مكتئبمكتئب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

3
Paprika_4694
Paprika_4694🇪🇬•مُرهقمُرهق
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

4
Brain_5088
Brain_5088🇪🇬•متعبمتعب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

5
Tomato_19040
Tomato_19040🇩🇿•حزينحزين
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

2
Blueberry_19108
Blueberry_19108🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

23
Peanut_18831
Peanut_18831🇲🇦•مكتئبمكتئب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

54
Popcorn_18868
Popcorn_18868🇪🇬•محبطمحبط

اخر فترة كل الناس بعدت عني وعيلتي شايفاني بشكل وحش لمجرد اني ساعدت حد مظلوم هو واهله وفي الاخر اهله جم عليا وخسرت كل الناس مش زعلان عليهم بس بقول يارتني مكنت ساعدت حد عشان موصلش لكدا بقيت بفكر في الانتحار

6
Candle_17771
Candle_17771🇸🇾•مرتبكمرتبك
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

0
Marshmallow_18187
Marshmallow_18187🇩🇿•مكسور القلبمكسور القلب

🔴Help me عندي اسبوع ما اكلم اهلي السبب يوم الخميس بابا جا يوقظني من النوم بعنف و هاد شي ازعجني و بكاني لما نزلت بدات امي تقول لي هذا هو رضا الوالدين و عليك دعاوي الشر و هاد زاد قهرني اكثر بعدها طلعت لغرفتي و رفضت اروح معاهم في رحلة شواء لما جاءو ما كلموني و لا كلمتهم حتى العشاء تركولي اقل من حقي ثم على الغد نهضو رو راحو لضيافة خالتي و ما قالولي ثم اجو و ما كلموني في الغد هيك و حتى ما ضلو يتركولي العشا حتى اعمل لحلي 4 يام و هما ياكلو لحم العيد و ما تركولي انا فعلا مقهورة حاسة قلبي عم يتكسرر يوم على يوم انتضرت اهتمامهم و لكن بالعكس رجعوني انا ظالمة في كل مرة يروحو و ما يقولولي ما بقول بس لما عبرت على حزني و لا واحد عبرني بل زادو علي انا الغلطانة صراي اسبوع مهمشة منبوذة و لا كامي موجودة حتى فكرت انتحر اهرب ما بعرف شو اعمل

9
Moon_18006
Moon_18006🇸🇾•مريضمريض
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

5
Coffee_5451
Coffee_5451🇪🇬•آسفآسف

حصلي موقف كدة غريب وساحلني بصراحة ، في بنت كانت بتعيط بحرقة ، انا معرفهاش ، المهم صعبت عليا قولت احااول اقدملها مساعدة واهديها ، هي كانت تلقائية جداا وكانت بتحكيلي ادق تفاصيل عنها وفعلا هي حرفيا واقعة في مصايب ومش عارفة داا ، مصايب وصلتها للانتحار وممكن دا يتكرر تاني عادي في اي وقت ، هي من الي حكيتهولي انها مكانتش كدة ، هي بقت نسخة جديدة من الي حصل فيها ، المهم اتفقت معاها اني هساعدها تخرج من الي هي فيه داا ، تاني يوم صحيت لقيتها اختفت ، ملهاش وجود ، حاولت اوصلها وفعلا عرفت اعمل كدة ، بس حسيت ان وجودي غير مرغوب فيه وانا محسستهاش ان وجودها فارق معايا مع اني بجد مش بفكر في حاجه غير فيها وفي مشاكلها ، خايف عليها يحصلها حاجه خصوصا ان الفترة الي جايه هتحدد مستقبلها ، مش عارف اعمل اية هي قررت تختفي خالص وانا ضميري بيأنبني ، حاسس اني متكتف ومش عاارف اعملها حاجه ، انا معرفتهاش غير ساعات والله بس هي فعلا صعبانة عليا وكنت بجد عاوز اساعدها لحد ما تقف علي حيلها ، بعتذر اني طولت بس بجد كنت محتاج اني احكي يمكن ارتاح شوية

7
Apple_11553
Apple_11553🇪🇬•ضائعضائع
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

29
Ketchup_14140
Ketchup_14140🇪🇬•متوترمتوتر
الموضوع: كره الذات

عارف لما تدخل في حالة كره وتبقى مش عايز تطلع منها؟ هو كدة انا بكره نفسي ومستمتع بكره نفسي، حزين وانا ببص على حاجات حواليا بتضيع مني وعلى مرحلة رايح لها وانا مش مستعد وعلى حاجات محتاج اخلصها وكل دة وانا عطلان بس لما بوصل للحتة دي بشد الفيشة، وبقول لنفسي انت السبب في كل دة، ف اكرهني اكتر طول عمري أعقل من فترة الانتحار وعمرها ما مسكت دماغي، بدأت الاحظ ان الفترة دي الفكرة بدأت تظهر كتير وتبقى متمكنة مني وانا تحت ضغط وحتى بعد زوال الضغط دة بفترة، انا خايف وبتابع مع ثيرابيست عادي

4
Gold_8803
Gold_8803🇪🇬•آسفآسف
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

9
Kiwi_16984
Kiwi_16984🇸🇾•منهكمنهك
الموضوع: كره الذات
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

13
Paprika_4694
Paprika_4694🇪🇬•آسفآسف
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

2
Brain_5059
Brain_5059🇪🇬•متوترمتوتر
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

4
Marshmallow_11956
Marshmallow_11956🇪🇬•عاطفيعاطفي
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

3
Apple_11553
Apple_11553🇪🇬•عاديعادي

عارفين يا جماعه لما تحسوا انكم معملتوش أي حاجه في حياتكم لما تحسوا أن كل اللي حواليكم بيمشوا لقدام وانتم ترجعوا لورا الف خطوه ومش قادرين تتخلصوا من الفشل تحسوا أن ده انتم وده قدركم قلت الكلام ده كتير الغريب اني لما بيجيلي فرصه تانيه مش بقدر احسن الوضع بحس اني في حاجه بتمنعني حاجه قاعده على قلبي وعقلي بحاول اتغير بس بحس أن كل كائن على وجه الأرض ضدي كل حاجه هي هي بتتكر بنفس التفاصيل بنفس الوجع نفس الحرمان نفس النقص عارفين من كتر ما كل حاجه بتتكر بنفس التفاصيل بطريقة مرعبه حاسه اني في دوامه مش هتتكسر إلا بموتي يمكن تشوفوا كلامي اهبل لكن الوضع مرعب لأقصى درجة انا بمر بأبشع تجربه في حياتي لحد دلوقتي بجد نفسي انتحر بس خايفه مش خايفه من الموت نفسه خايفه من وصف العذاب مش هستحمل جسمي يدوب في النار الى مالا نهايه وده بيدمرني اكتر بحس اني مجبره على كل حاجه حد ييتحكم فيا اتمنى تكون نهاية كل ده رحيمه

2
Paprika_4694
Paprika_4694🇪🇬•آسفآسف
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

7
Carrot_15162
Carrot_15162🇪🇬•محبطمحبط

انا بقيت بجد بتخنق من البشر كللللهم تعاملاتهم افكارهم كلامهم نصايحهم ماعرفش ده بداية توحد ولا ايه بالظبط 😂 بس البشر بقوا صعبين اوووي و فوق طاقتي بمراحل و الدنيا كلها بقيت فوق طاقتي أساساً هو ليه ماحدش خيرنا نيجي الدنيا دي ولا لأ ؟ مثلا يعني انا لو ليا اختار ماكنتش هاختار اجي و اعيش وسط ناس ماحدش فيهم فاهمني و افضل بتخبط في حاجات غلط و ناس غلط و افضل مش فاهمة طيب انا المفروض كنت اختار ايه اما كل الحاجات زفت و مش مناسبة ولا كان المفروض اعمل ايه و كل الحلول هتوصل برضو إن الحاجة دي تبوظ !! ليه الاسم اني مخيرة و الفعل لا مافيش اختيارات ولا حاجة عشان اولا انتي بنت ثانياً فيه عادات و تقاليد ثالثاً انتي مش عايشة ف الدنيا دي لوحدك معلش فيه ناس تانيه اختياراتهم هتقع عليكي و غصب عنك لازم تتقبليها لالالالا و مش بس تتقبليها كدة عادي ده ده انتي لااازم تقولى ايه الجمال ده ايه القرارات التحفففة اللى دمرت حياتي دي 🙂 انا مش عارفة اتعامل مع البشر مش عارفه اتقبل وجودي وسطهم و بفكر ف الانت. حار مليون مرة ف الثانية تقريبا كل ما انزل و اواجه غبااااء و افعال مش منطقية بملي عقل بقول انا ايه اللى جابني هنا و ايه اللى بعمله وسط الناس دي 😅 مش عارفة نزلت كل ده ليه ولا حتى مستنية حد يرد المهم اني حقيقي تعبت و الحياة مش عاوزة تراضيني او مش حباني مش فاهمة فيه ايه ولا المشكلة ف ايه بس اللى فاهماه اني مش عاوزة افضل كدة ولا افضل هنا ☹️

6
Marshmallow_5386
Marshmallow_5386🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

20
Moon_12352
Moon_12352🇪🇬•يشعر بالملليشعر بالملل

عارف لما تبقى تايه لدرجة خلاص فعلا الحياة دي كلها متبقاش في نظرك اي حاجة عايز تمشي وبس عايز تدخل غيبوبة مش قادر تكمل والله ماقادرة ربنا كتبلي وظيفة تكاد تكون بالنسبالي مهلكة نفسيا وجسديا حاولت والله اتقبل ولكن مستحيل فعلا ودلوقتي انا لازم اشتغل وعندي ظروف تخليني في معظم الشغلانات المتاحة منفعش ومش بتقبل وبابا مش هيسمح مشتغلش وانا مش طايقة البيت اللي انا فيه ف انت محطوط مابين نارين يا تتعذب في الشغل اللي مش طائفه يا تقعد في بيت مش بتحس فيه غير بالخنقة والعذاب ونيجي بقا للحل الوحيد اللي المعظم هيشوفوه حل وهو اني اتجوز محدش بييجي ولو حد جه بيمشي بسبب الظروف وياسيدي فرضا حد جه ووافق انا معنديش اي طاقة لعلاقة زي دي اصلا انا مش هقدر أشيل بيت ابدا انا فعلا والله العظيم بتعذب جوايا لدرجة انا فعلا مش عايزة اعيش ونيجي للسؤال الأهم هو ليه الانتحار حرام ..

9
Blueberry_12885
Blueberry_12885🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب

أنا قربت اتجنن بجد ليه اهلنا مش عايزين يحبونا ليه هل احنا وحشين لدرجه منتجبش إذا كنا كدا فعلا خلفتونا ليه ليه امي بتعذبني لدرجه خلتني اتمني كل يوم انتحر وفي الاخر أنا بحبها نفسي امي تحضني ولو مره واحده هل صعب عليها لدرجه دي تحبني

4
Coffee_15748
Coffee_15748🇪🇬•متعبمتعب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

19
Brain_6900
Brain_6900🇪🇬•مريضمريض
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

14
Sugar_15342
Sugar_15342🇪🇬•متعبمتعب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

10
Cloud_15727
Cloud_15727🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

14
Cloud_11989
Cloud_11989🇪🇬•غاضبغاضب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

28
Flame_15470
Flame_15470🇪🇬•غاضبغاضب
الموضوع: تجاربكوا مع البوردرلاين
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

16
Suchi_15436
Suchi_15436🇪🇬•منهكمنهك
الموضوع: حاجة صارتلك في حياتك عمرك ما تنساها
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

4
Tomato_8680
Tomato_8680🇪🇬•ضائعضائع
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

6
Cloud_5755
Cloud_5755🇪🇬•مُرهقمُرهق

انا انسان فاشل في حياتي والحقيقة مش عارف انا اتولدت ليه ولا بعمل ايه في الحياه دي واللى زيي موجود ليه اصلا وهو مش قادر يفيد نفسه ولا غيره مبدأيا كدا انا مبفهمش الناس ومش بعرف اتعامل معاهم كويس ودايما بشوف نظرة عدم ارتياح في عيون اللى بتعامل معاهم من ناحيتي مش عارف ابقي شاطر في شغلي ولا افيد نفسي ولا افيد غيري ولا احقق لنفسي هدف ولا عندي هدف اصلا ولا بفكر حتي في حاجة بضيع وقتي بطريقة غريبة ومش حاسب لعمري حساب ولا حتي براعي ان المفروض استغل وقتي افضل من كدا مبعرفش اتعامل مع بنات ولا عارف ارتبط ولا بعرف اتكلم كويس معاهم مبعرفش اعبر عن نفسي ولا عندي حسن تصرف في المواقف ولا كلامي بيبقي مفهوم معظم الوقت شخصيتي غريبة جدا وكل ساعة بحال افكاري سلبية جدا عن نفسي وحاسس لو كان عندي عدو مكانش هيبقي قاسي عليا زي ما انا قاسي على نفسي فكرت في الانتحار كذا مرة بس محستش ان انا ضعيف للدرجة دي او انا جبان مش عارف حتي اخد الخطوة دي مبفكرش كويس ولا بوزن الامور صح ولا بعرف اخد قرار مظبوط ومش بفهم الموقف ومعني الكلام اللى بيتقالي الا بعدها بعد ما كون حضرتها وزهني مش حاضر ولا واخد بالي من صحتي بنسي بسرعة ودا بيخليني مش شاطر كويس ولا بتعامل مع الناس صح حاسس بيأس وفقدان امل رهيب وعايش لمجرد ان انا موجود وحاسس نفسي لو حد بيقلي ان انا كويس فبسبب ان انا مش عارف ابقي وحش مش علشان انا كويس بجد كل دا واكتر منه بكتير في دماغي ولا عارف اسيطر على تفكيري واوقات كتير مبعرفش انام بسبب دا حاسس النصيحة صعبة في حالتي جدا بس حقيقي محبط جدا ومش حاسس ان اي حاجة في حياتي ممكن تتغير للاحسن

16
Cookies_15202
Cookies_15202🇪🇬•ضاق ذرعاًضاق ذرعاً

السلام عليكم، ازيكم يا جماعة... أنا بشوف مشاكل و آراء كتير أوي في التطبيق هنا، و حبيت أخد رأيكم... أعمل إيه لو أمي علطول بتقلل مني أدام الناس و ممكن تتكلم عني وحش أدام التجمعات العائلية، الموضوع مش مرة أو مرتين ده من و أنا صغيرة، عيوبي كلها ادام الناس و ذم في شكلي و قراراتي و تقليل مني بشكل بيوصل للضرب و الشتيمة لو قاطعتها عشان اوقفها أو حتى فكرت امشي عشان مش عاوزة اسمع، بقيت أعمل كل حاجة عشان ترضى و لو شوية بس، حاولت اصاحبها كل اللي خدته انتقاد و خلاص و بابا موقفه سلبي جداً و مش بيدخل نفسه، أنا حالياً في حالة نفسية سيئة و بقالي فترة طويلة بفكر في أفكار سلبية اتجاه نفسي و إني انهي كل شيء عارفة مفيش مبرر بس أنا عشت 21 سنة في التعب ده، ساعدوني

9
Kiwi_5201
Kiwi_5201🇮🇶•منهكمنهك
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

0
Mango_9999
Mango_9999🇪🇬•متعبمتعب

مخنوقة وتعبت من حياتي والله كل مرة بشيل من دماغي فكرة الانتحار بس والله مش عارفة استغفر الله ربنا يسامحني بس الفكرة ف بالي بطريقة مش طبيعية بسبب كل حاجة ومعنديش اي طاقة ولا شغف اني احكي حاجة يريت تدعولي ادعولي كتير ابقي كويسة

11
Orange_14791
Orange_14791🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

4
Cloud_14804
Cloud_14804🇪🇬•عاديعادي
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

13
Coffee_5047
Coffee_5047🇪🇬•متعبمتعب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

10
Taco_5476
Taco_5476🇪🇬•غاضبغاضب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

16
Avocado_14360
Avocado_14360🇸🇦•مكسور القلبمكسور القلب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

12
Apple_5482
Apple_5482🇪🇬•متعبمتعب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

5
Moon_8127
Moon_8127🇪🇬•منهكمنهك
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

2
Kiwi_5201
Kiwi_5201🇮🇶•حزينحزين
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

9
Brain_5791
Brain_5791🇪🇬•مُرهقمُرهق
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

13
Apple_5482
Apple_5482🇪🇬•متعبمتعب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

6
Coconut_10418
Coconut_10418🇩🇿•مكتئبمكتئب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

8
Watermelon_4359
Watermelon_4359🇪🇬•مُرهقمُرهق

معلومة متهمش حد بس لو عندك أولاد شوفها أغلبية الي بين**تحرو في تالتة ثانوي نسبة كبيرة منهم بتعمل كده بسبب ضغط الأهل مش الحلم الي ضاع ولا المجموع القليل، ابنك او بنتك لو حاسين بالأمان و انهم مش هياخدو ردة فعل وحشه منكم بسبب النتيجه مش هيعملوا كده

0
Candle_12480
Candle_12480🇪🇬•مكتئبمكتئب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

14
Banana_13416
Banana_13416🇪🇬•قلققلق

فيه ولد كان بيكلمنى بقاله كذا يوم مش حب وكدا هو بيسال عليا وانا برد عليه ببرود بس هو بيحب يتكلم ويهزر معايا امبارح كالعادة بيضحك وبيهزر ومرة واحدة لقيته بيقولو الواحد لما بيبقا مخنوق يعمل اي فانا رديت كاالعادة بردو ببرود وقلت معرفش فقولتله احكيلى مالك قالى انا ناس كتير اوى خذلتنى وانا لوحدى ومش عارفه اي وكدا فصممت عليه ان هو يحكى قالى طب ثوانى وقعد طول الليل م بعتش وانا نمت لما صحيت لقيته بعتلى الساعه 12ان هو هينتحر وبيقولى اقريلى الفاتحة وادعيلى بالرحمه من الصبح وانا ببعت فى رسايل مش بيرد ف بعد العصر كدا لقيته بعت انتى مين وتعرفى فلان ده منين انا مغرفش اي اللى حصل ولا مين اللى بعتلى ده من الصبح وانا مخنوقة اوى وحاسة انى روحى بتطلع حاسة بالذنب انى متكلمتش معاه كويس وعرفت ماله وهديته ىمعرفش اذا كان بيهزر معايا ولا هو مات بجد مش عارفه بجد هموت وانا اصلا معرفش هو منين ولا هو مين اعمل اي المفروض دلوقت

14
Cloud_4273
Cloud_4273🇪🇬•مُرهقمُرهق
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

13
Strawberry_13799
Strawberry_13799🇪🇬•محبطمحبط
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

9
Kiwi_4680
Kiwi_4680🇪🇬•ضائعضائع
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

17
Brain_5791
Brain_5791🇪🇬•ضائعضائع
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

5
Blueberry_13535
Blueberry_13535🇪🇬•حزينحزين
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

8
Bulb_12127
Bulb_12127🇪🇬•متوترمتوتر
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

17
Strawberry_13371
Strawberry_13371🇦🇪•مكتئبمكتئب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

10
Paprika_4694
Paprika_4694🇪🇬•مكتئبمكتئب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

18
Guava_4031
Guava_4031🇪🇬•منهكمنهك
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

4
Strawberry_8596
Strawberry_8596🇪🇬•حزينحزين

بجد مخنوقه اوي حاسه اني فشله في كله حاجه وكمان مخلتش حد يعرف يحبني ولا صحاب ولا اهل مفيش حنيه حته مش عارفه اعمل اي عشان يحبوني انا حته حاولت انتحر حته دي فشلت فيها ومن كتره زعل قلبي بيوجعني

4
Strawberry_11819
Strawberry_11819🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

27
Apple_10154
Apple_10154🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب

مش عارف ليه الواحد وصل بيه الوضع أنه مفيش حل مش قادر تنام ولا تعيش الوسواس القهري بيدمر الشخص لدرجه اني وصلت مش هقول الانتحار بس نفسك في الموت عشان دماغك مش ممثلالك اي حل تاني، يارب ارحمنا ❤️‍🩹

2
Flame_6065
Flame_6065🇪🇬•حزينحزين
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

13
Suchi_5346
Suchi_5346🇸🇦•منهكمنهك

انا حاسه اني عليزه اموت بجد يعني و مش بهزار انا تعبت من كل حاجه انا حاسه اني ببوظ كل حاجه حاسه اني متحبش حاسه انو مفيش امل في اي حاجه لحد الوقتي خسرت كمية صحاب مش طبيعي انو المشكله فيهم كلهم و انا الي كيوت يعني و حتى اهلي حاسه اني بقيت ضغط كبير اوي عليهم

7
Brain_11102
Brain_11102🇪🇬•وحيدوحيد
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

10
Strawberry_11493
Strawberry_11493🇪🇬•متعبمتعب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

18
Lemon_11904
Lemon_11904🇪🇬•متعبمتعب

مساء الخير اعمل اي لو انا بمر بفترة تعلق مرضي مع شخصٍ ما ف حياته حد أصلاً بس معرفتش دا غير بعد ما اتعلقت لمدة سنه بيه وحالياً بقالي تالت سنه م عارفه اموف اون منو وكل ما انضغط نفسيا واجيب اخري اكلمه مع إن المفروض مكلموش أنا متاكده انه شخص توكسيك اصلا بس اوقات بجد ببقا خلاص فاض بيا الحال وافكار الانتحار بتفضل تحوم حواليا مع ان لو كلمته ببقا اهدي والدنيا ألذ وكل حاجه بتعدي وف نفس الوقت انا عارفه انه ميستاهلنيش وإني استاهل حد أفضل من دا ويعرف يقدر مشاعري كويس بس م بكون عارفه اعمل اي مع أني مبحبوش بس متعلقه بيه حد فاهمني؟

25
Flame_11880
Flame_11880🇪🇬•متعبمتعب
الموضوع: تجربه كسرتك بس فهمت انك كنت محتاجها عشان متبقاش نفس الشخص مره تانيه
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

2
Pizza_11215
Pizza_11215🇪🇬•مكتئبمكتئب

انا مريت باكتئاب شديد وكمان عندى وسواس قهرى من زمان بيتفاوت شدته مع الوقت ومع الاكتىاب يعنى بيزيدجدا فى فترات الاكتئاب وبيكون وسواس بالانتحا ر احيانا مريت بفتره صعبه جدا السنه اللى فاتت دى كلها ومؤخرا وقعت فى حاجه غلط كنت متاكده طول الوقت انى لازم اخرج من ده وما اكملش والحمد لله خرجت منها بس مش قادره اتخلص من الوسواس القهرى اللى بيعيدلى طول الوقت تفاصيل كل اللى حصل وتفكير فى اسبابه ودوافعه ودوافع الطرف التانى وهكذا تفكير تفكير هيخلص عليا 🥹

5
Strawberry_8736
Strawberry_8736🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب

ازاي اتخطي كارثه وفاه امي بعد والدي ب اشهر وشعوري بالوحده واحساسي بالانتحار وما كانش ليا غير امى كانت صاحبتي وكل حاجه لكن حاسس ان الدنيا مبهاش لازمه ومخنوق وحاسس بالضعف انها كانت سانداني وحاسس بالتقصير مع اني عملت كل اللي اقدر عليه مع اني ثلاثيني السن وكانت صاحبتي وهل الزواج ممكن يخليني اتخطي

6
Chocolate_10629
Chocolate_10629🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

15
Brain_5791
Brain_5791🇪🇬•حزينحزين

نفسيتي تعبانه جدا بشكل بشع بعدي يومي بالعافيه قدام الناس شكلي عادي هادي مرتب مفيش اي شئ ولكن جوايا نار وحزن شديد جدا جدا ارجو منكم تدعولي لاني خلاص وصلت لدرجة التفكير ف الانتحار كل الناس بتبعد بسبب حزني حتي الشخص اللي بحبه مش بيكلمني ودايما اي مشكله بينا بيبعد كانه بيعاقبني حقيقي خلاص تعبت مبقتش قادره علي حاجة ياريت الواحد ربنا يحسن خاتمته ويموت

7
Strawberry_8736
Strawberry_8736🇪🇬•حزينحزين

ازاي اتخطي كارثه وفاه امي بعد والدي ب اشهر وشعوري بالوحده واحساسي بالانتحار وما كانش ليا غير امى كانت صاحبتي وكل حاجه لكن حاسس ان الدنيا مبهاش لازمه ومخنوق وحاسس بالضعف انها كانت سانداني مع اني ثلاثيني السن وكانت صاحبتي وهل الزواج ممكن يخليني اتخطي

7
Flame_4959
Flame_4959🇪🇬•متعبمتعب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

11
Mustard_7912
Mustard_7912🇪🇬•منهكمنهك
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

7
Coffee_10592
Coffee_10592🇪🇬•متعبمتعب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

11
Coffee_8368
Coffee_8368🇪🇬•ضائعضائع

مش عارفه اعمل ايه احساس انك عانيت في كل إللي فات ومش شايف مستقبل ولا أمل في إللي جاي مش عارفه خايفه اوي مش فاهمه انا يعمل ايه ولا عايزه ايه مشاعر كتير متلغبطه نفسي الاقي حل حاولت كتير وبمعني تاني بقالي 10 سنين بحاول بس علي ايه علي ولا حاجه تهت اكتر ضعت اكتر انكسرت اكتر مبقتش بجد عارفه انا مين ولا إللي حواليا فاهمين اي حاجه كل واحد حاطط النموذج المثالي ليا مش عارفه مين قرر اني معصومه عن الخطأ مش عارفه بس مش قادره بجد حاسه اني خيبت امل ماما فيا معرفتش اكون كل حاجه ليها ومش عارفه حتي احاول معنديش طاقه بجد بقالي فتره بفكر في الإنتحار بس هو مش حل وأما مقتنعه بدا مش عارفه المفروض اعمل ايه هل لو رحت لدكتور نفسي دا ممكن يفرق فكرت كتير ومعظم المرات كنت بتراجع مش خوفا من اي حد بس هل دا هيساعدني افكار كتير ومش عارفه ارجع زي ما كونت في أي حاجه لا دراستي ولا هواياتي ولا حبي للخروج واني اجرب حجات جديده نفسي كل دا يكون كابوس واصحي منوا الاقي نفسي زي ما كونت من 10 سنين

6
Heart_10068
Heart_10068🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب
الموضوع: إييه الحاجة اللى أهلك عملوها معاك مستحيل تكررها مع ولادك .
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

1
Moon_8360
Moon_8360🇪🇬•مُرهقمُرهق
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

9
Pear_10137
Pear_10137🇪🇬•متعبمتعب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

1
Strawberry_4240
Strawberry_4240🇪🇬•حزينحزين
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

8
Heart_10068
Heart_10068🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب
الموضوع: ازاي اتخطيت الأكتئاب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

9
Gold_9879
Gold_9879🇪🇬•غبيغبي

آخر فترة بحس نفسي تقيل على كل البشر ، كنت في علاقة مع واحده بحبها ودي كانت الحاجة الوحيدة ف حياتي الي مخلياني متعلق بخيط هيوصلني حتى لو ل شوية نور ، كنت حاسس إن العلاقه دي آخر رجل للكرسي الي أنا واقف عليه وانا رقبتي ف المشنقه ولو الرجل دي اتكسرت هتكون نهايتي. كل حياتي بايظه بكل جوانبها ومفيش حاجة حتى تديني دفعة عشان احس إني محتاج اعيش ، عزلتي عن الناس خلتني اخسر باقي الأشخاص الي كانوا ف حياتي. عايش لواحدي عامةً لو قررت انتحـ/ـر محدش هيعرف حتى غير لما ريحتي تطلع. بحاول افرغ الي جوايا هنا و اليوم الي مش هنشر فيه هيكون يوم انتحـ/ـاري.

3
Blueberry_7373
Blueberry_7373🇪🇬•حزينحزين

انا مخنوقه جدا انا عايشه لوحدي من ٢٠٠٩ بعد ما ابويا مات عمامي باعو بت جدي الي فيه شقة ابويا ومن ساعتها وانا بقعد في ايجار جديد انا مقتدره الحمد لله بس مش بلاقي شقه بسهوله محدش بيرضي يقعد بنت لوحدها وبيقلوا ادبهم عليا اكن انا الي اخترت اهلي يموتوا متجوزش انا والله في حالي وماشيه جمب الحيطه نفسي اموت واخلص من كل الضغط النفسي الي بعيشه في لحظه تدوير علي شقه

18
Strawberry_8736
Strawberry_8736🇪🇬•محبطمحبط
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

3
Nutella_4969
Nutella_4969🇪🇬•مرتبكمرتبك
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

18
Candle_5115
Candle_5115🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

4
Watermelon_9667
Watermelon_9667🇪🇬•متوترمتوتر
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

3
Brain_6915
Brain_6915🇪🇬•منهكمنهك
الموضوع: ازاي اتخطيت الأكتئاب

أهلاً يا جماعة، عاملين إيه؟ بما إني صاحب الـ Topic، حابب إن الناس تفهم حاجة مهمة: معظم الناس اللي بيكون عندها اكتئاب مش بتكون عارفة في البداية، وحتى لو عارفة مش بتبقى عارفة تتصرف إزاي. فالهدف إن هنا يكون ملاذ آمن لينا كلنا نحاول نساعد بعض على قد ما نقدر. وللناس اللي هتقدم نصيحة، لازم تفهم إن الاكتئاب مرض زيّه زي أي مرض، مش مجرد شوية زعل. فمن فضلك ما تقللش من اللي قدامك حاسس بيه، إنت مش متخيل الدنيا من الناحية التانية بتكون عاملة إزاي. الاكتئاب كان من أصعب التجارب اللي مرت عليّ في حياتي، واللي بالرغم إني ما تمنيتش إني أعيش التجربة دي تاني، إلا إني خلال رحلتي للتعافي منه اكتشفت إنها في الغالب هتتعاد مرة تانية. أما رحلة التعافي فكانت رحلة مؤلمة، خصوصًا إني عديت بيها لوحدي، لأني خسرت كل صحابي ومعارفي، ودائرة علاقاتي اتقطعت تمامًا. قد إيه الموضوع كان صعب، من معرفة إني أصلًا عندي اكتئاب، للتصالح مع ده، وإن مفيش حاجة في إيدي أقدر أعملها عشان أحسّن مودي أو أحافظ على الناس حواليّ، ومحاولات لتجنب الانتحار بس عشان أسكّت الأصوات اللي في دماغي، لحد عدم اليأس أو الاستسلام، والمحاولة المستمرة للتعافي من المرض ده. حرفيًا يمكن مش بنسبة 100%، بس الحمد لله أنا أحسن بكتير. دي أول مرة أتكلم في الموضوع رغم إن عدى عليه كتير. الكتابة حسستني إن اللي مريت بيه كان صعب جدًا، وحقيقي ممتن للي أنا فيه النهارده 🤔 هههه "ممتن" 😅 أنا والكلمة دي كنا بعيد عن بعض جدًا. ماكنتش حاسس بقيمة ولا طعم أي حاجة، ماكنش في روح لأي حاجة، والمشاعر كأنها اختفت، معظمها يا زعل يا ندم، حتى الألوان ماكنتش بشوفها، كانت كل حاجة باهتة. الحمد لله على اللي أنا فيه النهارده. حاسس إن وجود حد فاهم اللي بمر بيه كان هيسهّل عليّ كتير في التعافي، لكن التجربة علمتني كتير. حاسس الفترة دي إني برجع مش أحسن حاجة، لكن المرة دي أنا عارف الطريق. ولو وصلت لحد هنا، شكرًا ليك. ولو بتعدي بحاجة زي اللي عديت بيها، ما تستسلمش. أنا أكتر حد فاهم إنت بتعدي بإيه وقد إيه الموضوع صعب، خصوصًا إن محدش حاسس ولا فاهم ولا شايف الدنيا من منظورك. لكن عيش، حاول، وطالما بتحاول، اتأكد إن لا مفر... بكرة أحسن ✨

1
Brain_9602
Brain_9602🇩🇿•آسفآسف
الموضوع: ازاي اتخطيت الأكتئاب

كنت اعاني من الاكتئاب من 2018 سنة الباكالوريا و رغم تحصلي عليها بمعدل ممتاز إلا أنني لم اعرف ماذا اختار اخترت تخصصا عشوائيا في مدينة بعيدة عن مسقط رأسي . لبثت هنالك 4 سنوات 4 سنوات من فقدان الشغف و الاكتئاب و تعنيف نفسي كما راودتني بعض الافكار السوداوية ( الانتحار و الشرك) . كما أنني اعدت السنة 3 مرات قررت العودة للمنزل و واضبت على الصلاة كما أدركت أن ذلك الشعور بالحزن و الاكتئاب كان بملء إرادتي ( و بعض النزوات و الوساوس الشيطانية) لذلك عزمت على الالتزام بالاذكار و تحصين نفسي و رقيت لنفسي كذلك و كلما تأتيني فكرة أو نزوة استشعر رقابة الله و أن هذا الجسد أمانة علي العناية به و أن لا شيء في هذه الحياة يستحق كل ذلك الحزن و أن الحياة الدنيا ما هي إلا متاع الغرور و دار ابتلاء و امتحان و علينا عيشها بحلوها و مرها

3
Marshmallow_5329
Marshmallow_5329🇪🇬•ضائعضائع

انا من فترة بسيطة عرفت أن صاحبتي حاولت الانتحار اكتر من مرة ولان كل واحد فينا انشغل ف حياته ماعرفتش غير من قريب ووقتها هي كلمتني انا محتاجة وجودي جمبها وانا عملت اللي اقدر عليه خرجنا وغيرنا جو وشغلت وقتها بس اخر كام يوم كان عندي امتحانات ومع الأسف انشغلت ومش عارفة اسأل عشان اصحى النهاردة على مكالمة من مامتها بتستنجد بيا اساعدها لأنها رافضة حتى تروح المصحة ومع الأسف ده الحل الوحيد والسبب ف كل ده شخص كان ف حياتها وكانت بتعتبره كل حاجة ومصدر الامان وهو فعلا شخص كويس بس مع اللي بتعمله ولوم أهلها ليه أنه ممكن يكون السبب مع أنه العكس هو انسحب ورافض رفض تام رغم محاولاتها كلها ومحاولتي معاها أنها تنسى بس هي تقريبا بقت مريضة بيه .. هل من الصح اني اتواصل مع الشخص ده مع اني عارفة الضغط اللي هو فيه ولا بلاش عشان ماياخدش رد فعل عنيف ويقلب نتيجة عكسية .. اعمل ايه بجد.

4
Strawberry_8736
Strawberry_8736🇪🇬•مريضمريض

ازاي اتخطي كارثه وفاه امي بعد والدي ب اشهر وشعوري بالوحده واحساسي بالانتحار وما كانش ليا غير امى كانت صاحبتي وكل حاجه لكن حاسس ان الدنيا مبهاش لازمه ومخنوق وحاسس بالضعف انها كانت سانداني مع اني ثلاثيني السن وكانت صاحبتي وهل الزواج ممكن يخليني اتخطي

2
Marshmallow_8964
Marshmallow_8964🇪🇬•وحيدوحيد
الموضوع: ازاي اتخطيت الأكتئاب

انا وحدة عندي اكتئاب من اهلي ديمن بحبو اخوية التوم اكتر مني هو اصلن مش بيعمل حجة دا مرة صد جول في المدرسة جبولة ترتة و اعد يول الترتة دي بتعتي انا وخلني اكل حتة بلعفية انا عندي عروسة كبيرة الوحيدة الي بنام في حدنة وبحبها جدا انا بجد عيزة حل ولمة التلهم عيزة اروح لي دكتور نفسي الو انتي بتدلعي وانا البندف وبعمل حجات كتير اوي و هما شيفين الي انا مش بعمل حجة انا كزة مرة فكرت انتحر كتير اوى و انا نفسي حد يهتم فية مشعيزة اكون انا حسة الي انا

9
Strawberry_6035
Strawberry_6035🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

6
Brain_9080
Brain_9080🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

8
Strawberry_8736
Strawberry_8736🇪🇬•متعبمتعب

ازاي اتخطي كارثه وفاه امي بعد والدي ب اشهر وشعوري بالوحده واحساسي بالانتحار وما كانش ليا غير امى كانت صاحبتي وكل حاجه لكن حاسس ان الدنيا مبهاش لازمه ومخنوق وحاسس بالضعف انها كانت سانداني مع اني ثلاثيني السن وكانت صاحبتي وهل الزواج ممكن يخليني اتخطي

2
Strawberry_8831
Strawberry_8831🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

13
Strawberry_8736
Strawberry_8736🇪🇬•مكتئبمكتئب

ازاي اتخطي كارثه وفاه امي بعد والدي ب اشهر وشعوري بالوحده واحساسي بالانتحار وما كانش ليا غير امى كانت صاحبتي وكل حاجه لكن حاسس ان الدنيا مبهاش لازمه ومخنوق وحاسس بالضعف انها كانت سانداني مع اني ثلاثيني السن وكانت صاحبتي وهل الزواج ممكن يخليني اتخطي

6
Strawberry_8736
Strawberry_8736🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

6
Pistachio_7711
Pistachio_7711🇪🇬•متوترمتوتر
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

16
Flame_8709
Flame_8709🇪🇬•آسفآسف
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

15
Kiwi_8649
Kiwi_8649🇪🇬•متعبمتعب

بجد حاسه اني مخنوقه قوي نفسي ربنا ياخذني ما حدش فاهمني ابدا وكل ما يبقى عندي امل في حاجه ان حياتي تتحسن الامل ده يروح وما فيش فرحه بتكملي عايزه اعيط واصوت وانتحر حاسه ان هو ده الامان ما فيش حد فاهمني ابدا على وجه الارض وحاسه ان عمري ما ده هيحصل نفسي لو حد واحد بس شخص واحد بس يفهمني شخص واحد مش الناس كلها كل اما يبقى عندي امل ان الشخص ده هيفهمني مش بيفهمني وبيصدمني في الاخر وما فيش امل ابدا اني اتحسن انا عارفه وبقى لي يومين ما نمتش اصلا من كتر التفكير والصداع

19
Moon_8127
Moon_8127🇪🇬•مكتئبمكتئب

انا بنت المفروض معروف إن البنت حبيبة ابوها وبيدلعها والكلام ده طول عمري كنت بسمعه وبشوفه في صحابي كان نفسي احسه ولو لمرة الأب مش مجرد مكنة ATM وخلاص في حنية وطبطة وضهر انا جالي تروما منه مش قادره انساها خلاني عندي جفاف عاطفي من صغري وده اثر عليا لما كبرت فضلت طول حياتي اعاني حاليا لما بدخل اي علاقة بتأذي نفسيًا عارف يعني ايه تفضل طول عمرك متشوق لكلمة حلوة نظرة حلوة انتِ جميلة والحاجات دي فالموضوع ده اثر عليا في العلاقات بقيت اي ولد يجي يقول ي كلمتين حلوين ببقي زي المجنونة بقيت اتعامل مع اي كلام حلو اكنه حب لاني متشوقة لده فمبقتش عارفة امارس حياتي طبيعي بقيت مش قادرة خلاص تعبت وكمان انا عندي 23 سنة لسه بتضرب منهم انا تعبت لحد مجالي لا مبالاة من كتر ممريت بحاجات زي دي وكمان انا لوحدي عمري معرفت اعمل صحاب يمكن انا بدي من كل قلبي علي امل اني اخد حاجة من اللي حلمت بيها سنين مفيش هل العيب فيا انا ولا فيهم حته انا وحيدة اصعب شعور انك تحس انك وحيد وسط مجموعة بقيت اكره نفسي وحياتي مبقتش عارفة اعمل ايه مبقتش عارفة اشوف نفسي كويسة دائماً حته وانا مهندسة المفروض ابقي ناجحة فضلت طول حياتي اتحدي نفسي علشان انجح علي امل اني اشوف منهم افتخار اني ناجحة وفخر مفيش مهما عملت بفضل في نظرهم فاشلة وانا صدقت الكلام ده بشوف السلبيات اللي فيا اعمل ايه بقيت بكره نفسي فكرت في الانتحار كتير اعمل ايه اسفة للإطالة

17
Brain_6915
Brain_6915🇪🇬•متوترمتوتر

الإكتئاب كان من اصعب التجارب الى مرت عليا في حياتى والي بالرغم انى متمناش انى اعيش التجربه دي تانى إلا انى خلال رحلتى للتعافي منه اكتشفت انها في الغالب هتتعاد مره تانيه اما رحله التعافي فكانت رحله مؤلمه خصوصا انى عديت بيعا وحيد لانى خسرت كل صحابي ومعارفي، دايره علاقاتى اتقطعت تماماً قد ايه المودوع كان صعب من المعرفه اني اصلا عندى إكتئاب للتصالح مع ده وان مفيش حاجه في ايدي اقدر اعملها عشان احسن مودي او احافظ على الناس حواليا ومحاولات تجنب الانتحار بس عشان اسكت الاصوات الى في دماغى لحد عدم اليأس او الاستسلام والمحاوله المستمره للتعافى من المرض ده حرفيا يمكن مش بنسبه ١٠٠٪ بس الحمد لله احسن بكتير ياااه اول مره اتكلم في الموضوع رغم ان عدا عليه كتير الكتابه حسستنى ان الى مريت بيه كان صعب جدا وحقيقي ممتن للي انا فيه انهارده 🫡 هههه "ممتن" 😅 انا و الكلمه دي كنا بعاد عن بعض جداا مكنتش حاسس بقيمه ولا طعم اي حاجه، مكنش في روح لأى حاجه والمشاعر زي متكون كلها اختلفت معظمها يا زعل يا ندم حتى الألوان مكنتش بشفها كانت كل حاجه باهته الحمدد لله للي انا فيه انهارده. حاسس ان وجود حد فاهم الي بمر بيه كان هيسهل عليا كتر في التعافى ولكن التجربه علمتنى كتير. حاسس الفتره دي انى برجع مش احسن حاجه ولكن المره دي انا عارف الطريق. ولو وصلت لحد هنا شكرا ليك ولو بتعدي بحاجه زي الي عديت بيها متستسلمش انا اكتر حد فاهم انتا بتعدى بايه وقد ايه الموضوع اصعب ما يكون خصوصا ان محدش حاسس ولا فاهم ولا شايف الدنيا من منظورك ولكن عيش حاول وطلاما بتحاول اتأكد ان لا مفر بكره احسن ✨

8
Apple_5775
Apple_5775🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

12
Biscuit_7399
Biscuit_7399🇩🇿•متعبمتعب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

4
Strawberry_7109
Strawberry_7109🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

20
Avocado_5435
Avocado_5435🇪🇬•يشعر بالملليشعر بالملل
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

4
Mushroom_5925
Mushroom_5925🇪🇬•مكسور القلبمكسور القلب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

6
Blueberry_7044
Blueberry_7044🇪🇬•منهكمنهك
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

26
Grape_5879
Grape_5879🇪🇬•محبطمحبط

أنا بقيت بفكر فى الانت.حار بسبب أننا فقراء و أبى ممكن يمشوه من الشغل و غير ظروف العالم اللى تقلق والغلاء وكمان انا دراستى صعبة جدا وده بيحتاج تركيز وانا ساكن فى منطقة شعبية ودوشة جدا غير مشاكل مع أسرتى بسبب أنهم مش قادرين يوفروا لى مكان هادئ اذاكر فيه وانا عندى مشكلة وهى ان انا حساس لأبسط الاصوات وده تاعبنى وانا حاسس بالتعب طول الوقت ومُخى مبيوقفش تفكير لو حد عندة حل ياريت يفيدنى بيه

5
Flame_6217
Flame_6217🇪🇬•غاضبغاضب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

1
Cloud_4528
Cloud_4528🇪🇬•مكتئبمكتئب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

4
Flame_4959
Flame_4959🇪🇬•منهكمنهك

"هحاول اختصر فا استحملو شوية، انا فـ بداية العشرينات اخر بزنس اونلاين فـ 2021 كان ناجح جدا بس إدارة المال عندي زبالة وخسرت ما يُعادل دلوقتي 400 الف دولار اذا مكانش أكتر، بعدها بدأت اتابع افلام ومسلسلات وجالي زي فقدان شغف من كل حاجة بقيت بتابع مسلسلات وافلام وشايف نفسي حققت حاجات كتير واعرف حاجات كتير وعندي معلومات كتيرة جدا جدا زي ما بنقول ف جحيم المعرفة فا خلاص، مكنتش شايف عيوبي لغاية من فترة واحد صحبي جه قالي عيوبي وفعلا لما بدأت افكر واراجع نفسي اللي هو فعلا انا معرفش حاجة وفعلا انا يعتبر جاهل ومجيش حاجة جمب اي حد يعتبر انا مجتش اصلا فين البصمة اللي سيبتها؟ التاريخ اللي غيرته؟ الحاجة اللي غيرت العالم زي العلماء ومجدي يعقوب وغيرهم بقيت حاسس اللي هو انا عايش ليه عشان اتجوز واخلف واجيب عربيتين حلوين وبيت فمكان نضيف واسافر كام مكان؟ لدرجة اني بعدت عن الدين وأهلي وكل حاجة تقريبا وظروفي بقت زي الزفت بشحت حرفيا، وصلت لدرجة انا عايش ليه ولمين وهعمل ايه ف حياتي وحاولت انتحر 3 مرات اخر مره 2024-2025 وصحابي لحقوني من اوفردوز، المشكلة صحابي يشوفوني يقولولي انت يا فلان نفسنا نكون زيك ونعمل زيك ونكون عيشنا حياتك بس فعلا فين حياتي؟ عشان مجنون شوية ومش بخاف من حد وممكن ادخل علي شلة اتعرف عليهم بكل سهوله وتبقى الهوت سبوتات عليا كده مفيش مني؟ عشان عندي كام معلومة اونلاين وعندي معارف ف كذا اندستري او مجال عمل بقيت نجم؟ انا بردو ايه؟ ولا حاجة حرفيا واحد مغرور فشخ شايف نفسه صح والناس كلها غلط مش بيسمع لحد غير نفسه وبقى بيكره اهله وصحابه والناس كلها ومنعزل ف اوضتة شوية يقول عايز اتجوز واعيش احلي ايام مع مراتي المستقبلية وشوية اقول ممكن ظروفي متتحسنش! ممكن معرفش اعيش معاها فعلا الحاجات دي ممكن معرفش احب اهلي وصحابي تاني ممكن ملاقيش واحده تقبل بيا وظروفي تتحسن واعيش لوحدي لبقية العُمر .. احاسيسي متلغبطة فشخ اخر فترة وبقيت مش عارف منين بيودي علي فين والمطلوب مني ايه. ف اخر كلامي حابب اشكر اي حد هيقراء كلامي للأخر <3"

7
Kiwi_4856
Kiwi_4856🇩🇿•متعبمتعب

راني حاس بلي المكان ماوش مكاني و الزمان ماوش زماني أحيانا تروادني افكار على الانتحار كلش عكسلي ... راحلي الشغف قرايتي ملقيتش وش ندير بيها كلش تعكسلي .. ندمت علاه مخرجتش من لبلاد وانا صغير

7
Mushroom_4434
Mushroom_4434🇩🇿•مكتئبمكتئب
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

3
Apple_4339
Apple_4339🇪🇬•قلققلق
محتوى للبالغين

قد يحتوي هذا المنشور على محتوى حساس لماذا هذا مخفي؟

6
أحدث المواضيع
1 / 3
Coffee_16188
Coffee_16188

ازاي خرجت من دوامة التوهان و تضييع الوقت

ازاي وصلت لاحسن نسخة من نفسك و خرجت برا سجن العادات السلبية و بدأت حياتك تتحسن بجد...
2 المنشورات•1 النصائح
Mango_9483
Mango_9483

نصيحه كان نفسك حد يقولهالك من زمان

» نـصـيـحـه كـان نـفـسـك حـد يـقـولـهـالـك مـن زمـان ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
4 المنشورات•4 النصائح
Suchi_16120
Suchi_16120

تجربتك مع الإدمان

احكلنا عن تجربتك مع الادمان، ويدخل تحت مصطلح الادمان هنا، ادمان(السوشيال ميديا، الأكل، علاقه عاطفيه،مخدرات، اباحيه، واي
2 المنشورات•2 النصائح
Orange_18102
Orange_18102

حاجه كان نفسك تعملهاا ومقدرتش تعملهاا

حاجه كان نفسكم تعملها او بتخططو تعملوهااا ومعرفتوش تعملهوهاا اي كان السبب يعني
3 المنشورات•25 النصائح
Coffee_6567
Coffee_6567

التعرض للخيانة

تجربتكم مع الخيانة ، و هل قدرتوا تسامحوا و تمنحوا فرصة تانية ولا الأمر انتهي ، و هل قدرتوا تتخطوا و ازاي ؟
6 المنشورات•42 النصائح
Cookies_18736
Cookies_18736

هو في حد بيعاني مع الوحده ؟

يعني تبقي وسط الكلية، الشغل، البيت، أو أي مكان فيه ناس كتير... ومع ذلك حاسس إنك لوحدك ومش منتمي لأي حد فعلًا. وبتتعب ومح
4 المنشورات•14 النصائح
Peanut_18831
Peanut_18831

ايه اكتر حاجة مؤلمة حصلت لك و مش قادر تنساها

عن نفسي مش قادرة انسى حاجات عشتهم فطفولتي،كتير ناس بتقول يا ليت الشباب يعود يوما،انا مستحيل اقول الجملة دي عشان أمرْ فتر
12 المنشورات•51 النصائح
Avocado_13168
Avocado_13168

تفتكر انت بتخاف من الوحده ليه

هل الوحده ممكن تكون حلوه فعلا وانت الي بتبعد عشان كلام الناس عليها وانك مش عايز تبقى
16 المنشورات•91 النصائح
Flame_11924
Flame_11924

ايه الكلمه اللي اتقالتلكم من اهلكم و من ساعتها و عيونكم بطلع فراشات اول ما تفتكروها؟

بابا مش بيعرف يعبر عن مشاعره بس في مره قالي اني اكتر حد شبهه في اخواتي و اكتر حد بيعرف يضحكه و الوحيده اللي هتفرق معاه ل
4 المنشورات•26 النصائح
عنا·الوسوم·الأسئلة الشائعة·الشروط والأحكام·سياسة الخصوصية·إرشادات المجتمع·الصحافة·اتصل بنا·
AfrikaansአማርኛالعربيةAzərbaycanБеларускаяБългарскиবাংলাBosanskiCatalàČeštinaCymraegDanskDeutschΕλληνικάEnglishEspañolEestiEuskaraفارسیSuomiFrançaisGaeilgeGalegoગુજરાતીHausaעבריתहिन्दीHrvatskiMagyarՀայերենBahasa IndonesiaIgboÍslenskaItaliano日本語ქართულიҚазақភាសាខ្មែរಕನ್ನಡ한국어KurdîКыргызчаລາວLietuviųLatviešuMalagasyМакедонскиമലയാളംМонголमराठीBahasa MelayuMaltiမြန်မာनेपालीNederlandsNorskChichewaଓଡ଼ିଆਪੰਜਾਬੀPolskiپښتوPortuguêsRomânăРусскийKinyarwandaسنڌيසිංහලSlovenčinaSlovenščinachiShonaSoomaaliShqipСрпскиSesothoBasa SundaSvenskaKiswahiliதமிழ்తెలుగుТоҷикӣไทยTürkmenTürkçeУкраїнськаاردوOʻzbekTiếng ViệtisiXhosaYorùbá中文isiZulu

جميع الحقوق محفوظة © ٢٠٢٥ توهيل (شركة سيدلر)