Orange_14989
🇪🇬
يشعر بـ غاضبغاضب

المتحدث يشارك مشاعره وأفكاره وتجاربه الشخصية. اذاكر مسلا اه ايه? يعني ساعتين مسلا او تلات ساعات بس طول اليوم. وحتى مش مش يعني مش ساعتين بجودة ساعتين يعني ساعتين ساعتين دي انا اقعد ده مذكرة ساعتين. لكن الانتاج ممكن يبقى انتاج مسلا خمسة اربعين دقيقة بس. اه وده من حتة ايه? ان انا مسلا لو انا عندي اه معد او عندي او عارف ان في حاجة هتقومني بعد مسلا ساعة. فقلت بقصد انا هبقى اذاكر دلوقتي وهرجع اقوم بعد ساعة مش عارف ده لازم يكون قاعد رايق ومش عارف ايه. فبقاش عندي آآ ما بقاش عندي آآ وقت المذاكرة غير من مثلا من بعد الفجر لحد الظهر. عشان في الوقت ده ما بقاش فيه مثلا صلاة مش قوم اصلي. ولا في حد هيقومني مش فيه فيه ناس مثلا اكتف قوي او كده. آآ بس لكن غير كده طول اليوم ما بعرفش ذاكر. يعني فعلا ممكن بعد الظهر. لحد خلاص لحد ما انام بقى انا مش مش عارف اذكر. آآ من من ناحية ان انا عايز بقى تبقى كل حاجة حوالي مهيئة للمذاكرة مدة كم ساعة او قدام عشان اقعد لو في حاجة مش تمام خلاص فانا مش مذاكر خلاص بس مشكلة ان انا جاي اتكلم في حاجة زي كده قبل الفاينال بأربع ايام لان انا فينال عندي يوم الثلاث فانا بستهبل انا بستهبل عمدا. بستهبل وعايز ينام. مش بستهبل بس. فبس.

Avocado_14734
Avocado_14734🇪🇬أفضل 38 May 2026

كل واحد له طاقه.. خاول تقفل حساباتك فضي ذهنك و ابدأ ذاكر و خد راحه ساعه كده مثلا خلص محاضرتين و خد راحه كده

Flame_4614
Flame_4614🇪🇬أفضل 108 May 2026

إنت فسنة كام اصلا؟

Blueberry_16390
Blueberry_16390🇪🇬أفضل 508 May 2026

بص لازم تحط بلان واضح و تحط نفسك في الأمر الواقع و ديما بنصح الناس أنها تحط جدول و تتحدي نفسها تخلصه أو تمشي عليه كويس لازم تعرف المسؤوليه الي عليك و تعمل ليميت للتلفون و تخلي في جو كويس للمذاكره يعني انا مثلا كنت بروق الاوضه بتاعتي أرش perfume حلو بحط كرسي مريح و سناك بسيط كدا و اشغل white noise ساعات كنت بجيب كراسه جديده او قلم لذيذ كل دا كان بيفرق معايا جامد برضو شوف طريقه للمذاكره كويسه انت ترتاح فيها يعني مثلا انا كانت بتجيب معايا اوي موضوع كتابه النوتس و تلخيص في كراسه برا كدا و الحل علي الحاجه الي بذاكرها اول ب اول ربنا معاك يا رب و كل الي يجيبه ربنا خير

Coffee_4076
Coffee_4076🇪🇬8 May 2026

اسبوع في محاضرة ونص ☝🏻

Cookies_9342
Cookies_9342🇪🇬8 May 2026

دا التعفن الدماغي اللي سببته السوشيال ميديا باختصار انا زيك يا معلم ورايا امتحان بكره مش عارفه بهبب ايه هنا

Diamond_6889
Diamond_6889🇪🇬8 May 2026

بحط نفسي قدام الامر الواقع اني بتخيل النتايج اللي هتحصل لو مذاكرتش او مأنجزتش الحاجة دي بتخيل النتيجة 🦦