اليوم الثالث من محاولة التعافي الجزءالاول من اليوم مش قادرة احدد احساسي انهاردة لاني نايمة طول اليوم (كنت بصحى اصلي وانا صاحية المغرب 😂) واخيرا بعد حوالي اسبوع من انقطاع العلاقة بيني انا وماما رضيت عليا وكلمتني انهاردة 😂 يمكن دي حاجة بسطاني حاجة تانية اني قمت كلمت صحابي (مكنتش بكلم فيهم حد نهائيا) وكان عندي اوبشن اني اخرج بس فكست ( لسه حاسة اني I'm not ready اني اتعامل مع حد دلوقتي) وعملت حاجة ضايقتني وكنت متأكدة اني هضايق لو عملت كده بس هنقول ايه بقى قاومت احساس اني عايزة اعيط وقمت عملت ايس كوفي (بقالي كتير معملتش ف ده انجاز برضو 😂) وبس يعني ممكن اقيمني انهاردة 7/10 احسن من ايام تانية كتير ✋ الجزء الثاني من اليوم احباط.. مش قادرة اكمل.. مش قادرة اقاوم دموعي.. صحيت بتعب شديد.. صاحية لقياني بعيط.. تقل شديد على قلبيي.. خنقة.. رعشة في جسمي مش طبيعية.. ضربات قلبي مش طبيعية..(حاسة اني بتعاطى 😂😂) اول ما وقفت بين ايد ربنا مقدرتش امسك نفسي وانهارت عيطت كتييير ادي نفسي -10/10
عاش عليك ابدا يومك بي تفائل و الصلاه. بس حاول تضيف في يومك التسبيح. و قراءه القرآن. وحاجه حلوه انك تكلم اصحابك وتطمن ويطمنو عليك عادي بلاش تنعزل عن العالم.
غالبا انت صاحية دلوقتي لاني خدت بالي من الرياكت وتفاجأت انو نفس الاسم ف البوست هنا ...كملي بجد في الرحلة دي وهتبقي احسن بس متعديش الايام وحاولي تكتبي شعورك ف ورقة
جامددد أدعم بغض النظر عن تقييمك اللي ملوش أي أساس من الصحة، لو انا هقيم ف هيبقى 10/10 ونجمة، فكرة انك مركزة مع نفسك وعندك وعي بإنك لازم تخرجي نفسك من الحالة دي تستحق الاحترام اوي، وتركيزك على عبادتك رغم ان نفسيتك مش كويسة برضو لإن في ناس كتير اول ما نفسيتها بتبوظ علاقتها بتنقطع مع ربنا، فكرة ان اكتر حاجة باسطاكي ان مامتك ترضى عنك ف دي نقطة إيجابية جدا فيكي وبتبين قد ايه انتي مهتمة ببرها حتى لو هي مش بتكلمك أو متضايقة منك، وأخيرا مجرد فكرة انك بتحاولي تخرجي نفسك من الدايرة دي ف دي فكرة عظيمة جدا ف انتي يومك 10/10 جدا وبلاش تقللي من نفسك ولا من مجهودك اللي عملتيه وربنا يوفقك يا دكتورة🫡
هو تعافي من اي بس
انا قريته كلو وبقولك كفايه انك بنحاولي المهم متبطليش محاوله
برافو