Suchi_4417
🇪🇬
يشعر بـ يشعر بالملليشعر بالملل

مقارنه دي اسوا حاجه البني ادم ممكن يعملها لنفسه لان المقارنه دي هي اللي بتخلي البني ادم مش واثق في نفسه تخلي البني ادم واقف في مكانه علشان مش عارف ياخد اي step علشان هو ديما بيقارن نفسه بالناس اللي حواليه فحاسس ان هو اقل منهم فمش هياخد step تخلي البني ادم ضعيف مش قادر ياخد قرارات تولد مشاعر زي الحقد والغيره اللي هي بيبقي اولها اشمعني انا واشمعني هما ولي انا هنا ولي هما اول حاجه لازم تحطها في دماغك ان مفيش بني ادم perfect الحاجه اللي تاكدت منها 100% ان كل الناس عندها lnsecurities مافيش حد واثق في نفسه 100% بس في نوعين من الناس ناس بيشوف الحياة من شباك ان هو مش واثق من نفسه وان هو طول الوقت بيقارن نفسه باللي حوالي وناس تانيه بتشوف اه انا عندي ال insecurity الفلانيه او انا مش واثق في نفسي في الحاجه الفلانيه بس عادي مش مشكله كلنا كدا وعادي مش مشكله مافيش حد perfect والحياة اوسع واكبر من ان انا اكون حاطه نفسي في dilemma او في مشكله ان انا شكلي مش عجبني طولي مش عجبني شعري مش عجبني وزني مش عجبني عندي حبوب لان الحياه اوسع واكبر من كدا بكتير واي بيكومنت علي الحاجات دي او لو حد مهتم من الناس اللي حواليك ان هو يكومنت علي الحاجات دي اعرف ان هو شخص فاضي من جوا حياته فارغه مافيهاش Experiences ف مش تقارن نفسك بالناس شوف رياضه بتحبها اقراء جرب تسافر لو دا متاح ليك عيش حياتك علشان كل واحد بيبقي في رحله فرديه كل واحد بيتعرض لي حاجات كل واحد عنده ظروفه وكل واحد لي شخصيته

لا توجد نصائح بعد

قدّم نصيحة