Orange_14989
🇪🇬
يشعر بـ غاضبغاضب

أريد أن أسأل شيئاً جدًا. لماذا الكل الآن مضغوطاً نفسياً؟ لماذا كله يعيش في حرب؟ لماذا كله يجري لكي يسبق؟ لماذا كله يوجد مليون أشياء ضغطة؟ أنا أفهم كل ما أراه. ما الذي يحدث في العالم؟ لماذا لا يوجد أشخاص يعيشون حياتهم بالطريقة التي كنا نفهمها من قبل؟ عادي. لو حد مثلا شغال وظيفة كويسة فالحمد لله تبقى مبسوط وعكرا هيبدأ يتجوز وعادي الدنيا حلوة ومش عارف ايه. ليه كله حاس بيجري محشور في سباق وبيحاول كل واحد ان هو يعدي من المضيق اللي هو فيه ده. انا حاس ان المجتمع متن بقى فعلا فعلا بيمطر طقس سلبية. موضوع بقى يخنق.

Cloud_9401
Cloud_9401🇪🇬أفضل 3أفضل نصيحة3 May 2026

كلنا للأسف بقينا عايشين في منافسه وهميه وكلوا عايز يبقى احسن حد في الدنيا وطبعا دي حاجه مش منطقيه تماما لأن دايما هتلاقي الاحسن منك واعتقد اسباب الموضوع دا ممكن الضغط المجتمعي أو expectations من الأهل او ممكن بنحاول نرضي ال ego اللي جوانا

1
Chilli_4166
Chilli_4166🇪🇬أفضل 10منذ 11 أيام

دا حال العصر دا هوا عصر فعليا الناس معصوره وبتعصر بعض وخصوصا ان الدنيا اتفتحت على بعض حتى البيوت بقت منفدهوعلى بعض بسبب السوشيل فا دي نتيجه طبيعيه

Avocado_14734
Avocado_14734🇪🇬أفضل 503 May 2026

عشان مبقناش بنحب بعض بجد و كل واحد لازم ينجو انا مثلا بنت ف اولى جامعه و عندي حاجات كتيره عايزه اعملها عشان مستقبلي و كمان محدش هيشيل همك طبيعي لازم نعمل كده عشان نفسنا

Caviar_5002
Caviar_5002🇪🇬3 May 2026

انت اكيد خلصت مشاكلك مع نفسك علشان كدة عايز تحل مشاكل الناس التانية 😂

Apple_8555
Apple_8555🇪🇬3 May 2026

مضيق هرمز ههه