هو انا بس اللى واخده بالى ان التاس التعامل معاها بقا صعب وان الانسان لما بيكون طيب مش بيعيش كويس وانه يتعامل بعفويه ده اكبر غلط ممكن يعمله خاصة البنات بجد ايه كمية الغل والحقد اللى بنلاقيها ف قعدتهم دي طيب هي البنات كلهم كده طيب عشان اغلب زمايلي ملقتش حد سوي نفسبا والله ويتمنى لغيره الخير طيب نعمل ايه عشان نعيش ان الواحد مش عاوز يعيش لوحده عشان يقدر يعيش حياته ونفس الوقت مش عارفه اعيش مع الناس طيب
حاسس من بوستاتك اللى ليها علاقة فى التعامل مع الناس ولما كلمتك فى مره فإنتى بتاخدي الأمور أوي على صدرك بمعني اللى هو أى حاجه أو كلمه بتزعلك جامد ثانياً بتهتمي فلانه بصتلك إزاي بعد الموقف ده أو هتبصلك إزاي أو رأيها إيه في حين فلانه دى ممكن هى اللى غلطانه وإنتى اللى صح حاولي تاخدي بالك من النقطتين دول عندك وتركزي عليهم تصلحيهم ثانياً إقطعي علاقاتك مع الناس اللى كده سواء مؤذيين أو مش بيحبولك الخير إقطعي قللي كلام وحددي علاقاتك
المشكلة مش فيكي المشكلة في الدايرة اللي حوليك هما اللي فيهم مشكلة بدل م تتعبي نفسك علشان تعرفي تعيشي مع ناس مهما عملتي مش هتغيري فيهم حاجة اتعرف علي ناس تانية اعرف صاحب تانيين لسا في ناس فيها الخير انت بس دوري
انا قللت التعامل مع البشر بسبب الحوار دا فقللى من طبتك وصحابك واكسبى وقتك لان الناس بقو صعبين
حددي علاقاتك و متحليش حد قريب غير اتنين تلاتة ثقة و شكرا بلاش تبقىىعندك علاقات كتيررقريبة اه ممعكن تعمل علاقات كتيررفي شغل في بتاع لكن كاصحاب او مقربين لا