Orange_4011
🇪🇬
يشعر بـ مكسور القلبمكسور القلب

امتي بنحس اننا مش محتاجين اهلنا في حياتنا لدرجه اننا نبقي متقبلين وافاه حد وامتي هبطل ائنب نفسي اني كنت سبب ان بابا يتوفي انا كنت صغيره وكنا ف البحر والموجه كانت عاليه فا هو كان شايليني و بيرفعني لفزق عشان المايه متجيش عليا وهو طبعا الموجه كلها جت في و المايه دخلت في بوقه فا بعديها لما طلعنا من البحر قعد يكح جامد وكان تعبان اوي وباقي الأيام مش فاكره ايه الي حصل فيها بس فاكره لما رجعنا القاهره بابا كان تعبان اوي و اشاعه وتحاليل و دكاتره ومره واحده بابا عندو كانسر في المخ وعمل عمليتين وكان نفسي يبقي كويس مره واحده بقي عندو ف الرئه مره واحده بقي ف الجسم كلو حتي حبيبي ملحقش والحمد لله انو ملحقش ياخد جلسه كيماوي الحمد لله انو متعذبش اكتر بس فاكره انو في مره كان راجع مع ماما واختي من جلسه الأشعاع وقالولي مقربش منو عشان الأشعاع غلط علي الأطفال بس انا مسمعتش الكلام وقربت كان واحشني اوي انا مش فاكره مشاعري ساعتها كانت ايه بس فاكره لما بابا توفي كنت عادي بلعب و بضحك وواحده سىلتني في الشارع دا عذا مبن قولتلها عذا بابا وانا بضحك بس لما طلعت البيت قعت اعيط جامد ولما روحت بيتي انا عشان كنا في بيت جدتي كنت بسمع اصوات غريبه وصوت بابا وهو بيقولي انو موجود لدرجه اني كانت بحس ان الدكاتره هما الي فصلو الأجهزه عن بابا هو مامتش لوحده حسا اني كنت صغيره اوي علي للحجات دي ملحقتش اشبع ما بابا نفسي يكون معايا بتخيل كل موقف لو بابا كان موجود مكنش هيحصل اي حاجه وحشه والي بيوجعني اكتر اني بدءت انسي صوتو و شكلو بس مش قادره انسي لما كان ف المستشفى عمال ينده عليا ولما دخلت لي قعت يحضني و مش قادره انسي شكلو لما كان في غيبوبه في اليوم الي قبل ما يتوفي وديما بئنب نفسي هو انا كنت قاسيه مع بابا طب انا عملت حاجه ديقتو طب هو مبسوط حتي لو هو مبسوط انا مش مبسوطه

Ice cream_4755
Ice cream_4755🇪🇬أفضل 3أفضل نصيحةمنذ يوم

بصي ي برتقانة هقلك حاجة واكيد سمعتها كنير دي أقدار وبجد من اللي حكتيه ملكيش دعوة ولازم تزاكري وتركزي عشان عشان فيه امتحان بكرة

1
Brain_12743
Brain_12743🇪🇬أفضل 10منذ يوم

الموضوع ي عسل ولا ليه علاقه بيكي فكري فيها بالعقل ومتثبتيش لمخك انك لسه صغيره هل من مجرد مايه بحر هيجيلو كانسر وينتشر بسرعه مشربتيش انتي مايه خالص؟؟ طب اللي حوليكي مشربوش؟؟؟ انتي بس مش عارفه تجمعي افكارك واحساس الذنب مش اكتر متملكك بالنسبه لحته هو مبسوط منك هو لو مش مبسوط منك وراضي عنك هل كان هينادي وياخدك ف حضنو؟؟؟؟ ليه مسئلتيش نفسك الكام سؤال ده بس باباكي مش هيبقي مبسوط ف حاجات معينه زي انك تخوني غيبتو وتكلمي شباب وتبقي وحشه او انك متذاكريش وتبقي ناجحه عشان تفتكريه وتخلي الناس تفتكروا صدقيني طالما تفكيرك كدا ف هو بيحبك من قلبو وسمعانك صوتو ده تعلق واكيد هو روحو متعلقه بيكي ركزي علي دنيتك لانك ف يوم هتبقي ماكنو وهتروحي تقابليه عشان لما يسئلك تقوليلو ي بابا انا صونت عرضتك وشرفك ونجحت ف دنيتي وكنت دايما بافتكرك شايفه كلامي فيه حاجه غلط ولا حاسه بتوهان تاني؟!!!

Cookies_18944
Cookies_18944🇪🇬أفضل 50منذ يوم

ايه د هو عنده كانسر ع المخ انتي السبب ازاى م فاهمه؟ و بعدين طبيعي كنتى طفله مش فاهمه يعني ايه متوفي فـ طبيعي تضحكي و طبيعي تنسى شكله و صوته لانه متوفي و انى صغيره بتأنبي نفسك لييييه؟؟؟ اى كراكيب زياده تتعبي بيها نفسيتك؟ ارحمي نفسك و قللي من افكارك القاسيه اتجاه نفسك دي

Banana_14183
Banana_14183🇪🇬منذ يوم

لان يصيبنا الا ماكتي الله لنا