انا مراكمه حاجات كتير عربي و نحو مش بعرف احل خلاص يعتبر فاضل 5 ساعات علي الامتحان و قسم بالله محتاجه اعيط بجد خايفه اوي معرفش انا هحل ازاي بكره اساسا اه كان عندي 3 ايام قبل الماده بس حرفيا كانت نايمه فيهم كانت تعبانه جدا مش عارفه اعمل اي مش عارفه للي ممكن يحصل بكره الامتحان هيجي سهل ولا لا عوزه اعيط معرفش بجد اعمل اي بحاول الم اي حاجه بس حاسه ان فقدت الامل
يارب القراءه والنصوص تبقي سهله عشان دول بجد للي معتمده اني ههرف احلهم إنما النحو يارب يبقي سهل بس انا سيباه علي ربنا بقي
توكلى على الله وادخلى المادة و ربنا هيوفقك دا بيكون امتحان زى اى امتحان بس المشكلة أنه له هيبة بس لكن هو زى اى امتحان متضيعيش تعبك انتى و عائلتك انتى تقدرى تحلى كويس 🤍🤍🤍
اياكى ثم اياكى تفقدى الامل كنت مكانك ف يوم من الأيام و دخلت ف الآخر نقصت نص درجة متنضيعيش تعب سنة عشان كام يوم ضاعوا منك و سيبيها على ربنا
نامى*
تانى نص ساعة و قومى اقرأى الحاجات المهمة و لو باقى وقت بصى على الباقى على قد ما تقدرى
بصي متفقديش الأمل دلوقتي اللي فات خلاص ومش هيتغير لكن الـ5 ساعات اللي فاضلين ممكن يفرقوا ركزي على أهم الحاجات وسيبي أي حاجة مش هتلحقيها وحاولي تنامي حتى لو ساعة عشان مخك يعرف يركز إن شاء الله الامتحان ييجي فيه حاجات تعرفي تحليها ومتدخليش الامتحان وأنتى مهزومة من دلوقتي ربنا يطمن قلبك ويوفقك وإن شاء الله خير 🤍
انسى بقا الى حصل و ركزى و عوضى ف إلى جاى النتيجة بتكون غير إلى ف دماغك كدا كدا لأنها بتكون بتاعة ربنا بعيد عننا ف متشغليش بالك بالى فات و ركزى ف إلى جاى
عملتي ايه ف الأمتحان
طمنينا الامتحان ايه اخبارو صدقيني السنه الجايه هتبقي زميلتنا ف الجامعه وهتنسي كل العبث ده وهتتمني ترجعيلو تاني
ممكن تقسمي السنه لانه حرفيا لو امتحان بكرا راح ف كدا انتي ضيعتي تعليمك كله + ممكن تقسمي جوا اللجنه عادي علي فكره ف حاولي تلمي الي تعرفيه دلوقت وشوفي ف الامتحان الوضع هيكون اي وان شاء الله خير
ركزي علي لاساله تانيه وي خالي النحو للآخر وي أن شاء الله ربنا يسهلك عليكي وي ييسر ليكي حل
و هتروحي بكرة؟