أنا طول عمري من و انا صغيرة و انا بحس ان ماليش مكان وسط الناس، اهلي و اصحابي و كل اللي حواليا، محدش فاهمني ولا قابل عيوبي زي ما مبهورين بمميزاتي، حتى بابا و ماما اللي اصلا بقيت بكرههم مع مرور الوقت...كانوا باردين و مبيهتموش بنفسيتي أبدا....بقى عندي طاقة كراهية و عدوانية رهيبة تجاه كل الناس....حبيت و اتجوزت و بحب جوزي جدا بس حزينة لأني ياعات بأذيه غصب عني...بس هو بيقول ان مفيش أذبة ولا حاجة ...انا بتعصب كتير و دايما بحس ان اللي قدامي مهما كان كويس فا هو هيسيبني و يصدمني زي ما كل الناس عملت معايا...مش قادرة اطمن ولا اعيش حياة سوية...انا اتشخصت اكتئاب حاد...حياتي واقفة...حاسة ان ماليش مكان في الدنيا و مفيش مكان او حد حاسة بالراحة معاه...انا تعبت و يأست و قررت اقفل حياتي عليا و اعيش في الخيال اللي بيخليني سعيدة لأن الحياة برا وحشة قوي، و مش ليا
انتي بتقولي انك متجوزه وجوزك شخص كويس اهو من كلامك، لي تضيعيه من ايدك وترجعي تقولي هو الي سابني، الحقيقه ان الي بيخاف من العفريت بيطلع له، يعني انتي بتقولي حساه هيسيبني وحاسه وحاسه، احساسك لوحده وشكك هيخليكي متوتره ديما وبعيده عنه فهو هيدايق او يزعل من دا ومع الوقت هيلجأ لبديل ومره في التانيه هيسيبك فعلا وترجعي تقولي شوفتوا كلامي كان صح ازاي سابني الخاين، الحقيقه هو مكنش هيسيبك بس خوفك من انه يسيبك خلاه فعلا يمشي، ثقي في جوزك واديله كل طاقتك. وكل ما عندك، ولو مشى بعد كل دا يبقا مش ذنبك وانتي عملتي الطبيعه لانه جوزك وخليكي فاكره "ان الله لا يضيع اجر من احسن عملا" اي حد. تاني بقا يسببلك اذى او توتر ماشي ابعدي عنه وخلي جوزك كل حياتك، والحقيقه بقا انا النص الاول في الحكايه انا عايشه كده كده حاليا بس بقول يمكن لما اتجوز مراتي تعوضني عن دا
@Hddfj
@Hddfj
حاولي تروحي لثيرابست يعرف سبب المشكل. ويعالجها معاكي علشان تعرفي تتحكمي في ردود افعالك ومتخسريش الناس اللى بيحبوكي
ازاى بتحبي جوزك ومش حسه انك سعيده على فكره انتى انانيا ومش بتفكرى غير في نفسك وللى حوليكى هيقدمولك ايه
تحكي
حاولي تخلقي شغف تتعرفي على ناس جديده تهتم بوجودك في حياتهم و حاولي نحمي مع حد