Popcorn_16093
🇪🇬
يشعر بـ متوترمتوتر

مش عارف اللي هي مين هي بالزبط وفي ايه بالزبط. يعني انا نفسي افهم نفسي. بس يعني حاسس ان انا محتاج اروح لدكتور نفسي. حاسس ان انا لازم اخد الخطوة دي. قد ما انا شايف ان انا عايزها يعني مشايف ان اعمل اش لازم. في نفس الوقت برضو خايف ان انا اروح. لكذا سبب. فمش عارف شاف ان انا بيتعصبي وحتة مفهوم ان فصام الشخصية مش مقصود بيها ان انت بكذا شخصية مقصود بيها ان انت حاجات في دماغك فانا ما عنديش دي بس انا يعني بحس اللي هو ليه كذا شخصية كل واحدة ليه وردية معايا بس لا دي حقيقة بجد فممكن اكون بتكلم عادي وبكده وفي نفس الثانية اقلب. وغير كده دماغي بتفكر كتير كتير جدا. وشعر بحس ان الناس بتكلمني باسلوب وحش. وقتر ان انا اتعصب وقتر ان انا اتكلم باسلوب وحش. وبطلع بحاول أبقى ما أقولش ألفاظ على قد ما أقدر وأنا طبعا ما أقولش الحاجات دي بس يعني وقت الضروري لما بتعصب مش مبطل تفكير في حاجات هي عدت من سنين سنين قوي مش عارف أنساها ومش عارف أتكلم وحاور نفسي فيها مش عارف أبطل ده وأنا مش فاهم يعني أنا نفسي أفهم نالي أنا بجد يعني أنا لو رحت لدكتور نفسي وقال لي نالك أقول له والله العظيم معرف قولي وعرفني افهم وعرفني انا بجد يعني معرفش في ايه معرفش اذا ضغطي من الشغل ضغطي من البيت والله حاجات حصلت زمان وقصر على الحد دلوقتي فعني انا بجد مش فاهم اي حاجة خلص فعني اريد حد يفيدني باقي حاجة او قولي على كان دكتور نفساني يريد أن يكون مستعد للخطوة

لا يمكنك رؤية أي نصيحة في هذا المنشور لأن الناشر اختار تلقي النصائح بشكل خاص. إذا كنت ترغب في مشاركة نصيحتك، اكتبها ببساطة في المربع أدناه.